Telecom News - קניה בטוחה בבלאק פריידי/סייבר מאנדיי: 9 טיפים לקניה במחשב ו-4 בסמארטפון

קניה בטוחה בבלאק פריידי/סייבר מאנדיי: 9 טיפים לקניה במחשב ו-4 בסמארטפון

דף הבית >> צרכנות >> הטיפ השבועי לחסכון >> קניה בטוחה בבלאק פריידי/סייבר מאנדיי: 9 טיפים לקניה במחשב ו-4 בסמארטפון
רכישה בבטחה בבלאק פריידי וסייבר מאנדיי: 9 טיפים לרכישה במחשב ו-4 בסמארטפון
מאת: מערכת Telecom News, 19.11.18, 14:43CYBER FREE

אם תיישמו את הטיפים במהלך תקופת הקניות הקרובה, אתם בהחלט יכולים לצמצם משמעותית את סיכוני האבטחה.

בלאק פריידי וסייבר מאנדי הן סיבה מצוינת לרכוש, והרבה. לכל הטוב הזה יש גם צדדים פחות טובים. חגי השופינג הם הזדמנות מצוינת לעבריינים לנצל את הקונים הלהוטים. אבל אל דאגה יש מה לעשות כדי להימנע מזה.

חברת האבטחה ESET ריכזה טיפים, שחשוב ליישם בחודש הקניות המטורף הזה כדי להימנע מהונאות ולהגן על הזהות האינטרנטית.

רכישה אונליין במחשב
1) אתרים מאובטחים
ודאו, שהאתר, שאתם רוכשים בו ,מאובטח: בדקו האם כתובת האתר מתחילה ב-Https, שכן מרבית אתרי הקניות מצפינים את תעבורת התקשורת. אתרים מאובטחים יסומנו במנעול נעול מצד שמאל של הכתובת (ימין אם הדפדפן בעברית). הבחינו, שסימון המנעול מופיע בשורת כתובת ה-URL ולא באתר עצמו. זה יכול להעיד על אתר פיקטיבי. באתר לא מאובטח תוכלו לראות סימן קריאה מוקף בעיגול לצד כתבות ה-URL.
 
ESET
 
ESET1
2) מערכת הפעלה מעודכנת
ודאו, שמערכת ההפעלה מעודכנת וכוללת את תיקוני האבטחה האחרונים. כך, תוכלו לוודא, שאם ישנן פרצות אבטחה, שהתגלו לאחרונה, אכן נסגרו במחשבים שלכם.

3) כרטיס אשראי או פייפאל 
שלמו בכרטיס אשראי או בפייפאל. חברות כרטיסי האשראי מאפשרות לרוכשים הגנה אם משהו השתבש במהלך הקנייה. העברות בנקאיות לרוב לא מוחזרות, היו חשדנים אם אתר האינטרנט מבקש מכם לבצע העברה בנקאית במקום לשלם בכרטיס אשראי.

4) עדכונים והתראות מחברת האשראי
הגדירו התראות באמצעות חברת האשראי שלכם - הם ישלחו סמס או דוא"ל על כל רכישה המתבצעת בכרטיס האשראי. הגדירו את ההתראות החל מסכום נמוך עבור כל רכישה.כ"כ, הגדירו התראות עבור סך רכישות מעל סכום מסוים כדי להגן על רכישות מרובות של סכומים נמוכים. ניתן גם להגדיר התראות רק על רכישות מחו"ל.

5) אבטחו את המחשב
ודאו, שתוכנת אנטי-וירוס אמינה פועלת במחשב ושהדפדפן כולל פלאגין לחסימת מודעות.

6) בדקו את רשת ה-WiFi
ודאו, שרשת ה-WiFi, שהמחשב מחובר אליה, מאובטחת ואתם יודעים למי יש גישה לרשת הביתית. אם אתם משתמשים בחיבור WiFi ציבורי, ודאו, שהרשת מאובטחת גם היא ודורשת סיסמה להצטרפות. אם זו רשת WiFi ציבורית, שאינה דורשת סיסמה, אל תבצעו רכישות דרכה. רכישה דרך רשתות ציבוריות לא מאובטחות מאפשרת מעקב אחר התנועה, שמגיעה מהמכשיר, ובכך שימוש בפרטי התשלום שלכם.
 
7) סיסמאות בטוחות
כל הסיסמאות, שאתם משתמשים בהן, צריכות להיות מורכבות, כאלו שקשה לנחש או אפילו טוב יותר, קשה לנחש, אבל קל לזכור. חשוב גם, שלא "למחזר" סיסמאות עבור מספר אתרים ושירותים.
 
8) תברחו מקישורים חשודים
אל תלחצו על קישורים לא מוכרים לאתרים, שמפרסמים מבצעים, קופונים וכד'. זה יכול להגיע אליכם במייל, ברשתות החברתיות ואפילו במודעות בגוגל.
 
9) אימות דו-שלבי
השתמשו באימות דו-שלבי, אם הוא מוצע באתר בו אתם רוכשים.
 
רכישה אונליין בסמארטפון
1) הורידו אפליקציות רק מחנויות אפליקציות רשמיות כמו Google Play או Apple App Store.
 
2) היזהרו מאפליקציות המבקשות הרשאות חשודות, כגון גישה לאנשי קשר, הודעות טקסט, הרשאות ניהול, סיסמאות או פרטי כרטיס אשראי.
 
3) בדקו את הפרטים של האפליקציה לפני ההורדה. שימו לב למפתחים ולאיות של שמות המותג.
 
4) התקינו על המכשיר שלכם תוכנת אבטחה אמינה. היא תתריע על אפליקציות ואתרים נגועים.
 
לסיכום: אל תשכחו לסמוך על ההיגיון שלכם
בדיוק כמו בכל תקופה אחרת של השנה, עסקאות, שנראות לכם משתלמות מידי, כנראה שהן לא באמת כאלו או כמו שאנו תמיד אומרים "אם זה נראה טוב-מדיי-מכדי-להיות-נכון זה כנראה באמת טוב-מדיי-מכדי-להיות-נכון".
 
שמרו על מידע האישי והפיננסי שלכם. לעולם אל תספקו שום פרט עד שתעשו את שיעורי הבית, שנתנו לכם כאן. אם תיישמו את הטיפים במהלך תקופת הקניות הקרובה, אתם בהחלט יכולים לצמצם משמעותית את סיכוני האבטחה.

CYBER FREE
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share