Telecom News - פורסמו 5 רובוטים שייחשפו לציבור בשבוע הבא

פורסמו 5 רובוטים שייחשפו לציבור בשבוע הבא

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> פורסמו 5 רובוטים שייחשפו לציבור בשבוע הבא
פורסמו 5 רובוטים שייחשפו לציבור בשבוע הבא
מאת: מערכת Telecom News, 19.11.18, 21:04רובוטומי צילום עידן בלץ

הרובוטים הם: ABB, iCobots, Su-Pad, Safe Mode להגנה על מערכות נהיגה אוטונומיות ורכב סיור אוטונומי לזיהוי והתראת שריפות גם אלו בדרום הארץ כתוצאה מעפיפוני תבערה. וגם: מהי לראשונה הבשורה האוטונומית בתחום הענן לעולם ה-IT?
 
אירוע "שבוע אורקל", שייפתח ב-25.11.18 במלון השרון הרצליה, ושמתמקד מדי שנה בעולם התוכנה וה-IT, חורג הפעם ממנהגו עם תערוכה של מערכות אוטונומיות שונות, שאינן מעולם המחשוב.

בין החברות, שתצגנה בפתיחת "שבוע אורקל" ,שמקיימות אורקל ישראל וג'ון ברייס הדרכה:

ABB - רובוט דמוי אדם בשם YuMi, שמסוגל לפתור קובייה הונגרית ולהשחיל חוט למחט, וכבר ניצח על 3 קטעים מהאופרה ריגולטו של ורדי.

iCobots - רובוט שיתופי מזן חדש, שמסוגל לבצע משימות מרובות תוך קיום אינטראקציה פיזית עם בני אדם הנמצאים בסביבת העבודה. הרכבת קובוט היא תהליך האורך לכל היותר כשעה. לאחר הדרכה קצרה, צוות המשתמשים והמפעילים נעשים עצמאיים לחלוטין בהפעלת הקובוט. ע"פ עדויות של מנהלים מן השטח ניכר, ששילובם של קובוטים מתקדמים בתהליכי העבודה היומיומיים מביאים לפריון עבודה גבוה משמעותית מזה שהיה מוכר קודם לכן. (תמונה וסרטון בתחתית הכתבה).

Su-Pad - רובוט שיתופי, "קובוט". הרובוט נוסע עצמאית עם זרוע ,שיושבת עליו, ומסוגל להסתובב בין האנשים ולחלק כיבוד לעוברי אורח. אלה רובוטים ה"מתחשבים" באנשים וכאשר מגיע מולם אדם הם זזים הצידה באלגנטיות. השליטה עליו היא מכל סמארטפון, לפטופ או טאבלט. גובהו - 1.20 מ'. סרטון בתחתית הכתבה

רכב - (בתמונה למעלה משמאל, צילום עידן בלץ) אוטונומי לזיהוי והתראת שריפות יער - פותח ע"י 2 סטודנטים להנדסת מכונות ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. הרכב נע במרחב ומסוגל לזהות שריפה ע"י חיישן, ומתריע על שריפה ישירות למשתמש ע"י שימוש במערכת GPS מובנית. פרויקט זה נועד לסייע לצוותי כיבוי ולכוחות הביטחון במאמצים לאתר שריפות, שנגרמות בדרום הארץ כתוצאה מעפיפוני תבערה.

Safe Mode - מערכת מצילת חיים המבטלת את הגורם האנושי בתאונות דרכים, ומגנה על נהגים וכלי רכב כבר עכשיו ובמעבר לעתיד של נהיגה אוטונומית. החברה מספקת מערכת בטיחות למערכות נהיגה אוטונומיות. הפלטפורמה מדמה התנהגות של "נהג 2.0", עם פרופילים מבוססי AI ומספקת את הנתונים הדרושים עבור כלי רכב אוטונומיים, עם חיזוי ההתנהגות של הנהגים המקיפים את הנהג.

הרובוטים יוצגו במסגרת הבשורה האוטונומית, שאורקל מביאה לעולם ה-IT: אחרי הרכב האוטונומי, רובוטים, רחפנים ומכשירים חכמים נוספים, החברה מציעה כיום יכולות אוטונומיות ראשונות מסוגן בעולם לעולם המחשוב, בהן בסיס הנתונים האוטונומי הראשון בעולם בענן אורקל.

מני מלר, טכנולוג ראשי באורקל ישראל: "הענן האוטונומי של Oracle מייצג קטגוריה חדשה של אוטומציה המבוססת על למידת מכונה, טכנולוגיה מהפכנית בכל ביט וביט שלה. זה פיתוח המשנה באופן דרמטי את הדרך שבה חברות מייצרות חדשנות ע"י פישוט תהליכים וצמצום חוסר יעילות. במקביל, הוא מאפשר למשתמשים לשחרר משאבים כדי להתמקד בחדשנות.

לדוגמא, בסיס הנתונים האוטונומי מנהל ומפעיל את עצמו, ומכאן נגזרות יכולות אבטחה חסרות תקדים בענן. בעזרת טכנולוגיית ML מהפכנית הוא יכול לשדרג את עצמו, להגן על עצמו ולתקן את עצמו, וכל זאת, באופן בלתי פוסק. כיוון שהוא אוטונומי, הוא מנטרל טעויות אנוש, שהן גורם מרכזי בהצלחתן של מתקפות סייבר ופריצות רבות למאגרי נתונים קריטיים".
 
תמונת ה-iCobots:
ICOBOTS

 
רובוטים מסדרת Su-Pad
רובוטים מסדרת iCobots



 
 
Bookmark and Share