Telecom News - למה סלקום מכרה חצי מ-IBC (אנלימיטד) עוד לפני שסיימה לרכוש אותה?

למה סלקום מכרה חצי מ-IBC (אנלימיטד) עוד לפני שסיימה לרכוש אותה?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> למה סלקום מכרה חצי מ-IBC (אנלימיטד) עוד לפני שסיימה לרכוש אותה?
על פי הודעת סלקום לבורסה, היא התקשרה במסמך הבנות (MOU) עם קרן ההשקעות תש"י (תשתיות ישראל) ביחס להשקעה משותפת ב-IBC (המכונה אנלימיטד). כך, שסלקום ותש"י תחזקנה כל אחת ב-35% מהמיזם (היתרה ע"י חברת החשמל). האם מדובר בפלופ נוסף בסאגה של אנלימיטד?
מאת: אבי וייס, 22.11.18, 16:25ניר שטרן יחצ

סלקום טרם קיבלה את כל האישורים הרגולטוריים לרכישת IBC (אנלימיטד), אותה רכשה בכ-100 מיליון ש"ח, והיא עוד טרם שילמה על הרכישה הזו, והנה היום היא מודיעה לבורסה (ההודעה המלאה כאן), שהיא מוכרת חצי מאחזקותיה העתידיות ב-IBC לחברת IFF (קרן תשתיות ישראל), קרן השקעות, שעד היום לא היה לה קשר ישיר לשוק התקשורת.

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן (בתמונה משמאל), התגאה בהודעה בהכנסת שותף פיננסי למיזם (למעשה מכירת המיזם בסכום שלא פורסם. זה נראה יותר כאקזיט מהיר של סלקום מהמיזם, מאשר איזו תכנית השקעה לקידום אנלימיטד. פשוט נראה, שבסלקום חיפשו פראייר, שישים כסף על זה ויחלץ את סלקום מהשקעה הכושלת שלה וממצבה הפיננסי הלא מזהיר, בלשון המעטה).

אנו חזינו שהמשתתפת השנייה שתצטרף ל-IBC לא תהיה פרטנר (כמו שכמעט כל כלי התקשורת והאנליסטים חזו, ומנכ"ל משרד התקשורת דיבר על כך בגלוי), אלא We4G, מסיבות שטרם חשפנו, וחזינו שפרטנר תהיה (אולי) השלישית. הכניסה של IFF ל-IBC הפתיעה את כולם, גם אותי. 

ניר שטרן (בהודעתו לבורסה): "כניסת תש"י (IFF - קרן תשתיות לישראל) כשותף שווה ל-IBC, בכפוף להשלמת העסקה, מהווה צעד חשוב לקידום המיזם וקידום תשתית האינטרנט בישראל. אנו מאמינים שהכניסה ל-IBC בשותפות עם תש"י ולצד חברת החשמל, תחולל כבר בעתיד הקרוב מהפכה של ממש בתחום תשתיות האינטרנט בישראל, ותציב את סלקום בעמדה תחרותית מובילה בשוק התשתיות הנייחות המתקדמות".

משום מה יש לי את ההרגשה, שטוב לא יצא מהעסקה הפיננסית הזו, מהסיבות העיקריות הבאות:
  • הטיפול ברכישת אנלימיטד ע"י סלקום מקומו ב"להב 433" במשטרת ישראל ו\או ברשות לניירות ערך, ולא בגופים הרגולטוריים דוגמת משרד התקשורת. למי שמעוניין להבין לעומק למה, מוזמן לקרוא את עשרות כתבות החשיפה בנושא (וחשפתי רק את "קצה הקרחון" בפרשה), או את המאמר המסכם של החשיפות שלי עד כה: "חשיפה וניתוח: למה "תיק 5000" גדול פי כמה מ"תיק 4000"?"
  • אין, לא היה ולא יהיה כל ROI (החזר על ההשקעה) באנלימיטד, ולא חשוב כמה הקלות רגולטוריות חברה זו תקבל ממשרד התקשורת ומ"קליקת הפרקליטים", שפועלת כאן ביחד ובשותפות עם "קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת". הנושא הזה נותח על ידי בעשרות כתבות. היות וזה נושא מסובך, גם טכנולוגית, גם שיווקית וגם כלכלית, לא ארחיב כאן בעניין זה. למי שמתעניין בנושא, יוכל למצוא עוד פרטים במאמר הניתוח הנרחב כאן (בחצי התחתון של המאמר עם לינקים למאמרים נוספים רבים בעניין זה). . 
מתי ראשי IFF יגלו את מה שכתבתי כאן?
זה תלוי בהם. הם יכולים לגלות זאת רק כשאנלימיטד תגיע לכונס נכסים, בעוד כמה שנים טובות.
עד אז, אפשר להשתעשע בחלומות, ספינים, הודעות לבורסה ובמשחקים פיננסיים אין סופיים. 

OPTIC FIBERS FREE



 
 
Bookmark and Share