Telecom News - לראשונה בתחבורה הציבורית בארץ: קווי מיניבוסים לפי קריאה במטרופולין ת"א

לראשונה בתחבורה הציבורית בארץ: קווי מיניבוסים לפי קריאה במטרופולין ת"א

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> לראשונה בתחבורה הציבורית בארץ: קווי מיניבוסים לפי קריאה במטרופולין ת"א
לראשונה בתחבורה הציבורית בארץ: קווי מיניבוסים לפי קריאה במטרופולין תל אביב
מאת: מערכת Telecom News, 27.11.18, 14:48BUS FREE

צעד מהפכני - קווי מיניבוסים במסלול גמיש לפי קריאה. משרד התחבורה וחברת "דן" יערכו בקרוב פיילוט חדשני במסגרתו יופעל מערך מיניבוסים משודרגים לפי קריאה של הנוסעים (on demand) ע"י אפליקציה בסמארטפון. פורסמו המחירים.
 
צעד מהפכני לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית - קווי מיניבוסים במסלול גמיש לפי קריאה. משרד התחבורה וחברת "דן" יערכו בקרוב פיילוט חדשני, במסגרתו יופעל מערך של מיניבוסים משודרגים לפי קריאה של הנוסעים (on demand), באמצעות אפליקציה בסמארטפון.

הפיילוט יופעל לראשונה ע"י חברת "דן" במטרופולין תל אביב, באמצעות 100 מיניבוסים חדשים, בהשקעה של עשרות מיליוני ש"ח. השירות יופעל באמצעות חברת ויה Via הישראלית, שמפעילה פרויקטים כאלה של תחבורה ציבורית חכמה בארה"ב, אוסטרליה, בריטניה, צרפת, הולנד ויפן, באמצעות אפליקציה ייעודית.
 
הפיילוט החדש יאפשר לנוסעים להזמין נסיעה במיניבוס ליעדים מרכזיים בלב גוש דן כמו בתי חולים, מוסדות לימוד, תחנות רכבת, אזורי תעסוקה ועוד.

הנוסע יופנה לתחנת אוטובוס הקרובה למקום המצאו ומסלול הקו והעצירות יקבעו על פי ההזמנות, שהנוסעים יבצעו דרך האפליקציה, תוך חישוב המסלול הקצר ביותר המחבר בין הנוסעים, שהזמינו את ההסעה, ליעדים השונים. למעשה, האפליקציה תאפשר למיניבוס של דן לאסוף את הנוסעים בנקודת איסוף קרובה, שתחושב על פי הביקוש ותנאי התנועה. האפליקציה תאפשר לנוסעים לעקוב אחר זמן האיסוף וזמן ההגעה של המיניבוס.

כלומר, האפליקציה תחבר כמה משתמשים לרכב אחד בצורה שתתאים לזמני ומסלולי הנסיעה שלהם, כך, שכל נוסע יופנה לתחנת איסוף, שסמוכה למקום היציאה שלו, ושתמוקם באופן שנועד להקטין את מספר הסיבובים, שהמיניבוס יידרש לבצע כאשר הוא אוסף את הנוסעים.

המסלול יקבע באמצעות טכנולוגיות וחישובים מתקדמים, שיאפשרו תכנון דינמי של מסלול קצר ומהיר. כך, למשל, נוסע המתגורר ברחוב פרישמן בתל אביב ומעוניין לנסוע לבית החולים איכילוב, יוכל להזמין נסיעה מביתו, ויופנה לתחנת אוטובוס הקרובה, ברחוב דיזנגוף או ברחוב בן יהודה, ולהגיע במהירות ליעד.

השירות יינתן בתדירויות גבוהות ואמינות ובהתאם למיקום והיקף צרכי המשתמשים בכל רגע נתון. כך, שיאפשרו למשתמשים לוותר על השימוש ברכב הפרטי.
 
הזמנת הנסיעות, תוך חישוב מסלול דינמי, נהוגה כיום במתכונות שונות במספר ערים מרכזיות בעולם כמו לונדון, ברלין, ניו יורק ודאלאס. במסגרת הפיילוט, שיבוצע בישראל, יינתן השירות באמצעות מפעילי התחבורה הציבורית הקיימים, כרובד שירות נוסף, שמטרתו להעביר נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה ציבורית. 
 
תעריף הנסיעה במערך קווי המיניבוסים המשודרגים ינוע בין 10-12.5 ₪ לנסיעה בשעות השפל, ו-15 ₪ בשעות השיא, בין השעות 06:30 ל-09:30 בבוקר ובין 15:00 ל-18:30 אחר הצהרים.

אזרחים ותיקים יהיו זכאים להנחה של 50%.

בנוסף, ניתן יהיה לרכוש כרטיסיית מנוי של 10 נסיעות במחיר של 120 ש"ח, ותינתן אפשרות למעסיקים לרכוש נסיעות עבור עובדיהם.
הזמנת הנסיעה תבוצע באמצעות האפליקציה ותעריף הנסיעה ישוקף לנוסע טרם ביצוע ההזמנה ליעד המבוקש.

ישראל כץ, שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, שחתם היום על תקנות חדשות המאפשרות את ביצוע הפיילוט: "השירות החדש הוא צעד נוסף, שנועד לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי, ולצמצם את עומסי התנועה באזור גוש דן. עם הצלחת הפיילוט, הוא יורחב גם לחברת "אגד" בירושלים ובחיפה ולחברת "מטרופולין" באזור דרום השרון".

BUS FREE



 
 
Bookmark and Share