Telecom News - מה יהיה הדור הבא של שידורי הטלוויזיה הציבוריים (Next Gen TV)?

מה יהיה הדור הבא של שידורי הטלוויזיה הציבוריים (Next Gen TV)?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מה יהיה הדור הבא של שידורי הטלוויזיה הציבוריים (Next Gen TV)?
הדור הבא של שידורי טלוויזיה ציבוריים יהיה המשך להתפתחות הטכנולוגית, ששמה ATSC 3.0, שלא מוכרת בישראל. כרגע די ברור, שהדור הבא יהיה מבוסס שידורים באיכות 8K, עם שילוב במגמות החדשות בעולם ההייטק: AI, שידורים למכוניות אוטונומיות ושילוב של רשתות חברתיות כולל דיבור וידיאו איכותי בין כל הצופים. עדכון בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 29.11.18, 07:30TV Royalty-free stock photo  של HDMI FORUM

ב-2017 הבאנו כאן את מהפכת הטכנולוגיה של השידורים הציבוריים בשם ATSC 3.0. מאז, התחום הזה התפתח במהירות והחל להיות מיושם ברחבי העולם (כרגיל, דרום מזרח אסיה ובראש דרום קוריאה מקדימה את שאר העולם).

בישראל לא שמעו על ההתפתחויות הללו, די ברור למה

בישראל, אנו (בשידור הציבורי, כלומר "עידן +") עדיין בעידן ה-SD.

תחום ה-4K החל רק בשנה האחורנה להיכנס להוט ול-YES, וגם למתחרות החדשות בתחום ה-OTT (סלקום ופרטנר). מדובר בכמות זניחה של שידורים וערוצים ב-4K בישראל.

כעת אנו נמצאים בתחילת הדיונים בגופי התקינה (למשל ב-IEEE) אודות טכנולוגיית ה-Next Gen TV, שתהיה המשך טבעי ל-ATSC 3.0. חומר מקצועי נוסף בתחום הזה ניתן לקרוא כאן.

אין עדיין החלטות מחייבות ולכן במהלך 2019, ארגון ATSC יערוך כינוס מקצועי, שיוקדש רק לנושא הזה (כאן), כינוס, שמטרתו לנסות ולקדם את תקנון ה-Next Gen TV. 

מה יהיה (ככל הנראה) ב-Next Gen TV?

א. מעבר ל-8K.
כבר כיום יש טלוויזיות בשוק, שתומכות ב-8K, למשל של סמסונג (כאן) במחיר של כ-7 אלף דולרים ושל LG (כאן) במחיר די דומה. יש כבר דגמים נסיוניים, שיצאו לשיווק בקרוב מטושיבה, שרפ, דל, סוני ועוד.

מכאן, שתשתיות השידורים של הערוצים לציבור אמורים לכלול בעתיד הקרוב את הרזולוציה הזו - 8K.
ההבדלים בין הרזולוציות מודגמים בצילום הבא:
8K Royalty-free stock photo
 
ב. שילוב יכולות מתקדמות מעולם הייטק ובכלל זה:
  • AI (אינטליגנציה מלאכותית) ו-ML (למידת מכונה). אגב, ישראל היא "מעצמת" AI כמופיע בסקירה של IVC כאן
  • VR (מציאות מדומה).
  • רשתות חברתיות.
  • מולטימדיה על הרשתות החברתיות, כולל קול (VoIP) ווידיאו איכותיים בין הצופים בערוצי הטלוויזיה הללו. 
  • הניהול וכל התכנים יהיו בענן. לכן, גם יהיה ניתן לגשת ולצרוך את השידורים הללו מכל מכשיר קצה, שמחובר לאינטרנט הנייח, האלחוטי או הנייד.
  • שידורים המותאמים ל"מכוניות אוטונומיות" (כדי לספק בידור לנוסעים, שלא צריכים לנהוג במכוניות הללו). 
  • בחינת השילוב עם הדור הבא בסלולר - 5G.
עדכון 2.12.18, 07:30: ערוץ טלוויזיה ראשון (ערוץ של NHK, תאגיד השידור הציבורי היפני) החל להיות משודר לצופים ביפן ב-8K. בכך, יפן הפכה למדינה הראשונה בעולם שבה יש שידורים מסחריים לציבור ב-8K. השידור הראשון נעשה דרך 2 לוויינים יפניים ודורש ממיר מתאים, 

עדכון 5.12.18, 17:50: על פי נתונים עדכניים של חברת המחקר IHS Markit, נכון לסוף רבעון שלישי 2018, בתחום מכירת מכשירי הטלוויזיה, 44% מהטלוויזיות הנמכרות כיום בעולם הן ברמת 4K והן מביאות 70% מהרווחים לספקי הטלוויזיות. יש עליה תלולה במכירת מסכים גדולים, כמפורט בדו"ח. אולם שידורים ב-4K בישראל, זה עדיין שולי לחלוטין תוך התעלמות מהצרכים של השוק והלקוחות. 

בנוסף, על פי מחקר של IHS Markit (כאן), השירות הטלוויזיוני של אמזון-AWS בשם Twitch, הוא בעל פוטנציאל הצלחה גדול ביותר, בכל רחבי העולם. כבר כיום יש לשירות הזה כ-15 מיליון משתמשים, והייתרון של השירות הזה שהוא מאפשר בקלות לכל ספק הכי קטן בכל פינה בעולם, להפוך לספק שירותי טלוויזיה, בקלי קלות ובעלויות נמוכות, במיוחד ללקוחות (כנראה היותר צעירים) שאוהבים: משחקים, ספורט, מוזיקה, סדרות ובידור. . 
TV



 
 
Bookmark and Share