Telecom News - Roaming מול WiFi: חלופות של מפעילים סלולריים בבריטניה לייעול וחיסכון

Roaming מול WiFi: חלופות של מפעילים סלולריים בבריטניה לייעול וחיסכון

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> Roaming מול WiFi: חלופות של מפעילים סלולריים בבריטניה לייעול וחיסכון
נדידה Roaming מול WiFi: חלופות של מפעילים סלולריים בבריטניה לייעול וחיסכון
מאת: אלכסיי גלפרין, 4.12.18, 07:30אלכסיי גלפרין

המפעילים הווירטואליים (MVNO) מחפשים דרכים כדי לספק ערך מוסף ללקוחות ולחסוך בהוצאות. זאת, ע"י מתן פתרון לגלישה בזמן נדידה בעלות נמוכה ובכיסוי עם פס רחב.
 
בהמשך לפגישות עם מפעילים סלולריים אירופיים והיכרות מקרוב עם הצרות שלהם בתחום נדידת המנויים באירופה מצטיירת תמונה לפיה נראה, שהמפעילים מחפשים פתרונות נדידה בעלות נמוכה עם תעבורה גבוהה ורעיונות לחיסכון בהוצאות.
 
בכתבה הקודמת - "הבעיות הלוגיסטיות והפיננסיות שהתעוררו ברגולציה האירופאית - Roam Like At Home" סקרתי את מצב העניינים בנוגע לנדידה הפנים אירופאית - כאן, וכעת אציג מספר מפעילים באנגליה ואת החלופות, שהם מצאו, לייעול וחיסכון.
 
במסגרת המצב כיום קיימת בבריטניה תחרות עזה בין 4 מפעילים סלולריים: EE, O2, Three, Vodafone  וכן מספר מפעילים וירטואליים, כאשר הגדולים ביניהם הם Virgin Mobile, Tesco Mobile ,.Sky
 
לכל מפעיל סלולרי קיים לפחות מפעיל וירטואלי אחד, שמתארח על הרשת שלו וקיים כמותג עצמאי. כ"כ, מפעילים מנהלים מותגים נוספים ברשתות שלהם, שמיועדים בעיקר לקהל הצעיר המתאפיין בצריכת Data  גבוהה, אך אין לו צורך בשירות לקוחות טלפוני סטנדרטי אלא מתנהל בערוצי .Self Service
 
נראה, שכדי לחסוך חלק מעלויות המכירה, המפעילים האירופאים השקיעו מאמצים רבים והפגינו התנהלות חסכנית במסגרתה הם הוציאו חלק מפעילות השיווק והמכירה למפעילים הווירטואליים. באופן זה, המפעיל הסלולרי אינו צריך להיות בעל אנשי מכירות בשווקים וורטיקליים אלא יכול להסתמך על אנשי המכירות של המפעיל הווירטואלי.
 
המפעיל הווירטואלי מצדו מחפש פתרונות, דוגמת הגלישה בWiFi-, כדי לספק ערך מוסף ללקוחות ולחסוך בהוצאות, זאת הוא עושה ע"י מתן פתרון לגלישה בזמן נדידה בעלות נמוכה ובכיסוי עם פס רחב.
 
המפעיל הווירטואלי LycaMobile הפונה לאוכלוסייה של מהגרי עבודה, חתם לאחרונה על הסכם עם חברת iPass, שמאפשרת גלישה של מנויים באמצעות יישום המזהה נקודות WiFi ברשת iPass . כך, שכאשר המנוי נמצא באזור כיסוי, הוא עובר באופן אוטומטי לרשת ה-WiFi.
 
התוצאה היא, שהלקוח זוכה בחיבור טוב יותר לעומת החיבור הסלולרי הרגיל, והמפעיל ממשיך לנהל את המנוי אך ללא אותן עלויות והתחשבנות מול המפעיל, שנותן לו את שרותי הנדידה. זה מצב בו 2 הצדדים מרוויחים.
 
בנוסף, רוב המפעילים עוסקים כיום במכירה של ציוד קצה - מכשירים סלולריים. כל מפעיל, שבבעלותו נקודת מכירה, עוסק בכך, הן המפעילים המארחים והן הווירטואליים.
 
מפעילים מסוימים מתבססים על ההבנה, שהדור הצעיר נוטה להחליף מכשירים בתדירות גבוהה מהממוצע ומציע מסלולי ליסינג ייעודיים, המאפשרים החלפת מכשיר כל שנה. מפעילים אלה מוכרים את אותו מכשיר שוב ושוב לקהל הרוכש מכשירים משומשים וממכסמים את הרווח מכל מכשיר.
 
חלק מהמפעילים הווירטואלים המלאים Full MVNO)), שבבעלותם ציוד משל עצמם, משתמשים רק באנטנות של המפעיל המארח וכך זוכים לנצל את היתרון התחרותי שלהם, מבחינת גמישות במענה לצרכים משתנים של לקוחותיהם, בין אם שירותים, מוצרים או עסקאות משולבות.
 
מגמה נוספת אותה למדנו משיחות עם המפעילים האנגלים היא, שנראה, שמועדוני צרכנות רבים הופכים את עצמם למפעילים וירטואליים, או לחילופין מתחברים עם מפעילים וירטואליים, כדי שיוכלו להציע שילוב בין חשבון הטלפון לשירותים, שהמועדון מספק.
 
לסיכום: ניתן להבין, שהרצון  ב"התחברות" ושיתוף הפעולה בין מפעילים וירטואליים למפעילים מארחים, הוא הדדי ומשרת את 2 הצדדים, הן ביכולת לצמצם את עלויות המכירה עבור המארח, והן בשיפור היכולת למתן פתרונות גמישים ללקוחות המפעיל הווירטואלי.
 
מאת: אלכסיי גלפרין, דצמבר 2018.
סמנכ"ל פיתוח עסקי, חו"ל
alexey@cellact.com
www.cellact.co.il

צילום תמונה תחתונה בלונדון: אלכסיי גלפרין
 
LYCAMOBILE



 
 
Bookmark and Share