Telecom News - כיצד לפשט את ניהול המידע ואחסון הנתונים בעולם המחובר?

כיצד לפשט את ניהול המידע ואחסון הנתונים בעולם המחובר?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> כיצד לפשט את ניהול המידע ואחסון הנתונים בעולם המחובר?
כיצד לפשט את ניהול המידע ואחסון הנתונים בעולם המחובר?
מאת: ערן בראון, 13.12.18, 15:49ערן בראון

כאשר אחסון מוצע במודל "שלם לפי צריכה" או במודל צריכה של "שירות" (as-a-service), נפח האחסון מותקן באתר מראש וארגונים יכולים לגדול ללא עיכובים ולהימנע מתשלום על נפח אחסון, שאינו נמצא בשימוש עדיין. טכנולוגיית IoT מייצרת מידע רב יותר ובמהירות גבוהה יותר מכפי שיישומים מסורתיים מסוגלים לנהל, דבר המוביל להצפה של מידע. פתרונות אבטחת המידע החדשים בשוק צריכים לנתח יותר מידע מיותר מקורות. כדי לעשות זאת, הם אוספים, מאחסנים ומנתחים כמות אדירה של מידע.

אנו נעים במהירות לעבר עולם מחובר לחלוטין. על פי חברת המחקר Statista, קרוב ל-75 מיליארד התקנים מחוברים צפויים להיכנס לשימוש בשנת 2025 סביב העולם. ארגונים מכירים בערך המסחרי והתפעולי של מידע המופק ע"י טכנולוגיות דוגמת האינטרנט של הדברים (IoT) ותקשורת בין מכונה למכונה (M2M). יחד עם זאת, ככל שאנו מתקרבים לתרחיש של "עולם מחובר כולו" וככל שעלינו לנהל יותר מידע, כך עולה מידת העומס על תקציב מערכות המידע והתשתית שלהן.
 
הכרה בקנה המידה של המידע
טכנולוגיית IoT מייצרת מידע רב יותר ובמהירות גבוהה יותר מכפי שיישומים מסורתיים מסוגלים לנהל, דבר המוביל להצפה של מידע. הגידול הסימולטני במספר התקני הקצה ונפח המידע, שכל אחד מהם מייצר, גורמים לגידול אקספוננציאלי, הן בנפח המידע הנשלח לליבה והן ברוחב הפס הדרוש כדי להעביר מידע זה לליבה.

בשילוב עם מהירות היווצרות המידע החדש והמגוון שלו, ניהול המידע הופך מאתגר במידה שלא תיאמן, הן תפעולית והן כלכלית. לכך נוסף גורם החזקת המידע, שכן, בין היתר, חלק מהמידע חייב להיות מוחזק לתקופה ארוכה למטרות ניתוח ארוך טווח, בהתבסס על הערך שניתן להשיג ממנו.

מנקודת המבט של העסק, IoT וביג דאטה אינם שונים במהותם מכל טכנולוגיה 'רעבה-למידע' אחרת, שיש לאמץ כדי לצמצם עלויות, להעלות הכנסות או לזהות ולפתח הזדמנויות עסקיות חדשות. יחד עם זאת, ארגונים גם צריכים לדעת למנף את המידע הזה מהר כדי להישאר בחזית התחרות.

בכל המקרים ישנו ערך עסקי באימוץ כלי חדש המאפשר לכרות תועלת ממידע כמעט בזמן אמת, אבל רק אם ההשקעה בו מובילה, בסופו של דבר, לעליה בהכנסות. מאחר שטרנספורמציה דיגיטלית כרוכה בהוצאות נכבדות על תשתית, זה בד"כ מה שמכריע את הכף בפרויקטים הללו.

אם כך, האתגר הוא להביא את העלות של תשתית המידע למינימום האפשרי, אבל גם להפוך את הקיבולת וכוח העיבוד לנגישים במהירות כך, שהעסק יכול למנף אותם לפי הצורך, במיוחד בפרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית.
 
חידת אבטחת המידע
ניהול מידע בזמן אמת מציג אתגר חדש, הכולל את הצורך לאבטח, להגן ולשמור על הפרטיות של המידע. הסקר האחרון של Society for Information Management  (SIM) מציין, שפרטיות היא בראש הדאגות של רוב מנהלי מערכות המידע. הדבר עדיין לא משתקף בתקציב מערכות המידע, אך ארגונים כבר מתחילים לשאול את השאלה: כיצד נוכל להגן על התשתית שלנו מפני פושעי סייבר ההופכים יותר ויותר מתוחכמים?

פתרונות אבטחת המידע החדשים בשוק, שהוצגו כדי להתמודד עם ההתקפות המסובכות הללו, צריכים לנתח יותר מידע מיותר מקורות. כדי לעשות זאת, הם אוספים, מאחסנים ומנתחים כמות אדירה של מידע, דבר שהופך אותם לצרכני המידע בעלי הצמיחה הגדולה ביותר בשדה המידע הגדל ממילא.
 
האם נפח גדול יותר משמעותו הקרבה של זמינות וביצועים?
פתרונות אחסון מסורתיים, תשתית אחודה (HCI) ופלטפורמות לאחסון בענן הציבורי הם כולם אופציות המיושמות בקלות יחסית אבל דורשות נתח גבוה מתקציב התפעול.

קיים ביקוש לאחסון בעל קיבולת גבוהה יותר כדי לעמוד בדרישות של הסביבות הללו. מעבר לכך, הרצון בצמצום ההוצאות וקלות הניהול דורשים, ללא ספק, קונסולידציה רבה.

נשאלת השאלה: האם ארכיטקטורה של בקרה דואלית (dual-controller), שתוכננה מראש לקיבולת של טרה בייט 1 עד 10, עומדת בדרישות לגמישות של סביבות בעלות נפח אחסון  גדול פי 100 ויותר. אותה שאלה יכולה להישאל על הזמינות המוצעת ע"י הענן הציבורי: האם 'ארבע תשיעיות' או 'חמש תשיעיות' (99.99%-99.999%) של זמינות מספיק טובות ליישומים קריטיים של העסק?

קניה של נפח - מתי?
אחד האתגרים של רוב העסקים הוא הצורך לרכוש את תשתיות המידע מראש, לפעמים לתקופה של כמה שנים כדי שהנפח יהיה זמין מידית כשהוא נדרש. חוסר היעילות התקציבי הוא הרבה פעמים תוצר של זמן רכש ארוך מדי המקשה על העסק להגיב מהר לצרכים (Agility).

בעולם, שבו ארגונים רבים מנהלים נפחי אחסון של מאות טרה-בייט ויותר, מדובר בהוצאות גבוהות, שהעסק היה שמח לדחות במידת האפשר, ובעיקר לשלם לפי הצריכה בפועל ולא לפי תכניות תיאורטיות.
 
הגיע הזמן לעבור למודל מבוסס תוכנה?
אם ארגונים רוצים להישאר תחרותיים בעולם הממוקד-מידע הזה, תהיה זאת התשתית, שתהפוך אותם לתחרותיים. הנטייה "ללכת בעקבות העדר" היא מתכון בטוח לכישלון ביצירת יתרון תחרותי בכלכלה הנוכחית.

עכשיו זה הזמן לבחון חלופות. גישות מסורתיות מאלצות חברות לבחור בין ביצועים, זמינות ועלות, אך ישנם פתרונות מודרניים זמינים, שמבוססים על תוכנה חכמה, שלא דורשים מהעסק להתפשר על היכולות הללו.

פתרונות אלה מציעים אמינות, ניהול פשוט, קלות רבה יותר באחזור מידע, אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר וצפיפות אחסון גבוהה, מבלי להוריד מהביצועים במערכות הקיימות, והכל תוך כדי שימוש בחומרה בעלת עלות נמוכה (COTS, רכיבי מדף).

היכולת להכפיל את האחסון הזמין של הארגון, להעלות שרידות ובו בזמן לצמצם בשליש את הצורך בחומרה, לא רק מוביל לניהול מידע טוב יותר וליעילות, אלא גם מאפשר ירידה בהשקעות בתשתית והעברת תקציבים להשקעה במקום לשימור הקיים.

כאשר אחסון מוצע במודל "שלם לפי צריכה" או במודל צריכה של "שירות" (as-a-service), נפח האחסון מותקן באתר מראש והארגונים יכולים לגדול ללא עיכובים ולהימנע מתשלום על נפח אחסון, שאינו נמצא בשימוש עדיין.

כך, הם יכולים להימנע מהזמנת חומרה יקרה מראש, שמבוססת על תחזיות גידול במידע, תחזיות ההופכות קשות יותר לביצוע בשעה שאנו עדיין מתקדמים לעבר עידן "העולם המחובר כולו".

קרדיט צילום תמונה עליונה: אלון לוין.

מאת: ערן בראון, דצמבר 2018.
סמנכ"ל טכנולוגיות לאזור EMEA בחברת INFINIDAT

BIG DATA FREE
 STORAGE FREE



 
 
Bookmark and Share