Telecom News - לראשונה סטודנטים ינהלו קרן הון-סיכון שתשקיע מיליון $ במיזמים של חבריהם

לראשונה סטודנטים ינהלו קרן הון-סיכון שתשקיע מיליון $ במיזמים של חבריהם

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> לראשונה סטודנטים ינהלו קרן הון-סיכון שתשקיע מיליון $ במיזמים של חבריהם
לראשונה בארץ סטודנטים ינהלו קרן הון-סיכון שתשקיע מיליון דולרים במיזמים של חבריהם
מאת: מערכת Telecom News, 23.12.18, 13:15השקעות

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב השיקה את קרן Cactus Capital. יופעל גם קורס ראשון מסוגו באוניברסיטה ישראלית, שמעניק התנסות מעשית לסטודנטים בהשקעות הון-סיכון. השקעות הקרן תהיינה ב-3 מסלולים למיזמים טכנולוגיים, גם למיזמים טכנולוגיים-חברתיים.
 
היום הודיע מרכז היזמות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב על השקת הקרן הייחודית Cactus Capital, שתנוהל ע"י סטודנטים באוניברסיטה, שיוכשרו לנושא. לצורך הקמת הקרן ולהכשרת הסטודנטים, חבר מרכז היזמות של האוניברסיטה לקרן-הון הסיכון fresh.fund, שמתמחה בהשקעות בסטארטאפים של סטודנטים, אנשי אקדמיה ובוגרים טריים, שתלווה את הקמת הקרן ותפעיל קורס המעניק התנסות מעשית בהשקעות הון-סיכון עבור סטודנטים.

על היוזמה להקמת הקרן של מיליון דולרים לעידוד יזמות בקרב סטודנטים ובוגרים טריים, הכריזו פרופ' רבקה כרמי נשיאת האוניברסיטה ומר נטע כהן מנכ"ל BGN Technologies, חברת הטכנולוגיות של האוניברסיטה.

על פי המודל, סטודנטים מהאוניברסיטה, שיעברו את הקורס בהצלחה, יצטרפו לוועדת ההשקעות של קרן Cactus Capital ויהיו שותפים להחלטות באילו מיזמים להשקיע.

השקעות הקרן Cactus Capital תהיינה ב-3 מסלולים:

עד 5,000 דולר למיזמים טכנולוגיים בשלב הרעיון.
עד 20,000 דולר למיזמים טכנולוגיים ברמת הוכחת היתכנות ואבטיפוס.
עד 5,000 דולר למיזמים חברתיים.

דנה גביש-פרידמן, מנהלת היזמות של אוניברסיטת בן-גוריון: "השקת קרן ההשקעות Cactus Capital, יחד עם קורס ההשקעות המיוחד לסטודנטים והחבירה לקרן fresh.fund, מאפשרת לנו ב להציע לסטודנטים למידת יזמות מסוג חדש, שמבוססת על התנסות מעשית. אני גאה על כך, שהאוניברסיטה, ששמה את תחום היזמות במרכז, מובילה מהלך ייחודי מסוגו, שיעניק יתרון בולט לסטודנטים שלנו".
 
זקי ג'מאל, מנהל fresh.fund: "אנו שמחים לחבור לאוניברסיטת בן-גוריון, שתציע את קורס ההשקעות הייחודי שלנו לראשונה באוניברסיטה בישראל. מרכז היזמות של האוניברסיטה מאפשר לסטודנטים בקורס הזדמנות מיידית ליישם את הידע הנרכש ע"י נטילת חלק פעיל בוועדת ההשקעות של הקרן ואיתור הזדמנויות ההשקעה הטובות ביותר. האוניברסיטה נוקטת בצעדים ממשיים כדי להקנות עדיפות לחדשנות סטודנטיאלית בקמפוס".
 
 



 
 
Bookmark and Share