Telecom News - ''רואים את הקולות'' - אפליקציה בחינם לאזרחים ותיקים יוצאי ארצות ערב ואיראן

''רואים את הקולות'' - אפליקציה בחינם לאזרחים ותיקים יוצאי ארצות ערב ואיראן

דף הבית >> אפליקציות בחינם >> אפליקציות בחינם של גופים ציבוריים >> ''רואים את הקולות'' - אפליקציה בחינם לאזרחים ותיקים יוצאי ארצות ערב ואיראן
מאת: מערכת Telecom News
23/12/18,  16:58
מטרת / הייעוד של התוכנה: לאחר שנתיים בהן מוביל המשרד לשוויון חברתי, באמצעות יד בן צבי ובשיתוף משרד החינוך ובית התפוצות את המיזם הלאומי "רואים את הקולות", לגביית עדויות מצולמות מאזרחיות ואזרחים ותיקים יוצאי ארצות ערב ואיראן, הושקה בסוף השבוע האפליקציה, שמטרתה לאפשר לכל אדם לתעד סיפורים של אזרחיות ואזרחים ותיקים, שנפקד מקומם עד כה במשך כמעט 7 עשורים מסיפור תולדות העם היהודי, ולהעלות את החומרים לאתר הלאומי "רואים את הקולות".
שם התוכנה: רואים את הקולות
קישור להורדה: בחינם לאנדרואיד
בחינם לאייפון
מאפייני התוכנה: האפליקציה מהווה שלב נוסף של מיזם "רואים את הקולות", שבמסגרתו בשנתיים האחרונות גובים צוותי הפקה ותיעוד מקצועיים עדויות של סיפורי חיים מאזרחים ותיקים יוצאי ארצות ערב ואיראן. האפליקציה, שנוחה מאוד לשימוש ותפעול, תאפשר תיעוד המוני וביתי של יוצאי ארצות ערב ואיראן כאשר כל אדם יוכל לתעד, ובכך לכתוב את הפרק של יהדות ערב ואיראן.

עדויות באפליקציה ייערכו באופן מונחה על בסיס 9 תחנות חיים – מידע כללי, סיפור המשפחה, החיים בארץ המוצא, חיי היום יום והקהילה, חיי הדת, ערכים וחוויות, סיפור ההגעה ארצה, שאלות ההעמקה ושפת האם.

בכל שלב ושלב בתיעוד, האזרח הוותיק המתועד מספר את סיפורו כאשר מעבר לתחנות תהיינה שאלות הנחייה. תוצרי העדות יעברו תמלול ממוחשב, יועברו לבחינה ואישור של בית התפוצות ויועלו לאתר "רואים את הקולות", וכן יישמרו בארכיון בית התפוצות ויועלו ליוטיוב.
האתר יהווה מאגר תיעוד, שיורכב מעדויות המצולמות ע"י צוותים מקצועיים וכמו גם מעדויות ממקור ראשון שיתועדו באפליקציה, ולצדם חומרים ארכיוניים פרי עבודתם של ארגונים ועמותות לתיעוד מורשת יהודי המזרח.

סרטון הסבר לאפליקצייתה תיעוד "רואים את הקולות" - למטה.


רואים את הקולות - מסך





 
הערה חשובה: אין לראות בפרסום התוכנה באתר בגדר המלצה, או להצביע על כך שהיא נבדקה על ידי האתר. מומלץ לכל קורא לבחון התאמת כל תוכנה, שירות או יישום לצרכיו ולדרישותיו, גם אם הם מסופקים בחינם.



 
 
Bookmark and Share