Telecom News - Fake News לגבי מכרז התדרים ל-5G שנעשה בשליפות מהמותן!

Fake News לגבי מכרז התדרים ל-5G שנעשה בשליפות מהמותן!

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> Fake News לגבי מכרז התדרים ל-5G שנעשה בשליפות מהמותן!
פרסום תכנית מכרז התדרים ל-5G, שהוכרז ע"י שר התקשורת איוב קרא ומנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, הוא דוגמה מובהקת איך אסור למשרד ממשלתי לעבוד. בלי מדיניות תדרים ובהסתרת המציאות, ממציאים מכרז, שיוביל את ישראל ליישום 5G באיחוד של 3-5 שנים אחרי העולם. אילו 2 דברים מרכזיים הוסתרו מהעיתונאים והציבור במכרז זה?
מאת: אבי וייס, 27.12.18, 19:23נתי כהן

היום (27.12.18) קיים משרד התקשורת מסיבת עיתונאים (שאליה נחסמה הגישה שלי בנימוקים הזויים), בה המשרד חשף את התכנית של מכרז לתדרי ה-5G. ההודעה לעיתונות נמצאת כאן

התכנית הזו היא בדיוק כפי שחזיתי בכתבה תחת הכותרת: "יישום החלומות על מעבר רשתות הסלולר בישראל ל-5G נדחה עד 2023".

כך, כשבכל העולם כבר מיישמים (ולא מהיום) את טכנולוגיית ה-5G, אצלנו משחקים ב-Fake News, שליפות מהמותן ושקרים לכלי תקשורת, שאין להם שמץ של מושג, שמשקרים להם.

אגב, שר התקשורת מינה ועדת מכרזים לתדרים של דור רביעי וחמישי. מה שהצג היום (באיחור רב מהחלטת השר) היה מכרז תדרים רק לדור חמישי. החלטת השר לגבי הקצאת תדרים לדור רביעי - נעלמה, ללא כל הסבר... 

"ככה לא בונים חומה".

והעיקר: בכלל לא מתייעצים עם הציבור ונציגי הציבור המוסמכים (במיוחד כאשר תדרים הם משאב ציבורי, משאב מאוד יקר וחיוני לציבור). 

רק כדי להדגים את השקרים הקיימים בכל המסמכים, שפורסמו באתר משרד התקשורת (כאן) וחולקו לכלי התקשורת, אחשוף כאן רק אחד להדגמה, שמופיע בפסקה מאוד מרכזית (נטען ע"י צמרת המשרד שהיא הכי מרכזית) בעקרונות המכרז, וזה: מי יכול להשתתף במכרז.

נקבע, שמי שייגש למכרז הם אלה שיש להם הסכם שת"פ אנטנות במתכונת MOCN (כלומר: פלאפון יכולה לגשת רק בעצמה, כי אין לה הסכם שיתוף אנטנות עם שום חברה אחרת). והנה החברות של "שת"פ אנטנות" "בתצורת MOCN", שיכולות לגשת למכרז 5G, כפי שהציג בחתימת ידו מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן (בתמונה למעלה משמאל):
נתי כהן

כלומר: על פי נתי כהן, יש רק 2 חברות לשיתוף רשתות בצורת MOCN. אחת מהן - PHI (פרטנר-הוט מובייל) והיא אכן כזו, אבל חסר כאן משהו. חסרה כאן עוד חברה, ששמה CG (השם המלא שלה: CG Network), שהיא אחות ומקבילה ל-CMG (שהשם המלא שלה: CMG Network).

כל המסמכים של החברות הללו (CMG ו-CG), איך הן הוקמו, מי הבעלים הרשום, מי מנהל אותן, וכך הלאה, שהן 2 החברות לשת"פ אנטנות בקבוצה של סלקום-גולן-טלקום-We4G, מצויים במאמר כאן. 

כדי שלא תחשבו שמה שאני כותב זה ה-Fake News, מעבר לכל המסמכים, שקיבלתי ואספתי והצגתי במאמרי החשיפה של ה"ישראבלוף" הזה, ביקרתי אישית בחברות הללו וצילמתי ותיעדתי בסמארטפון שלי את הביקור הזה, והנה תצלום אחד ממה שצילמתי, זו דלת הכניסה שלהן, של שתי החברות ש"פועלות בתצורת MOCN", בקבוצת סלקום, וזו דלת הכניסה של המשרדים החדשים (יחסית) שלהן, השוכנים במבנה של קבוצת סלקום, בראש העין, התצלום הזה מדבר בעד עצמו ותואם לחלוטין את כל המסמכים שחשפתי, כך שזה לא המצאה ופיקציה שהמצאתי - כדי לכתוב מאמר, אלא מציאות מוחשית שמשרד התקשורת בנה ביחד עם קבוצת סלקום, בסתר, עד שחשפתי זאת:
דלת הכניסה למשרדי החברות

למה ראשי משרד התקשורת מסתירים את העובדה, שיש 2 חברות שת"פ אנטנות בקבוצת סלקום ולא אחת?
מהסיבה הפשוטה, הם בטוחים, שאיש מהכתבים, שכותבים על המכרז הזה, וכמובן גם הקוראים, לא יבחינו ב"ישראבלוף" הפלילי, לכאורה, הזה.

אין שום שיתוף אנטנות בקבוצת סלקום. הכל "ישראבלוף" בחסות משרד התקשורת. 

זה משתלב היטב בסדרת החשיפות החדשה שלי בעניין ההטבות הרגולטוריות, שסיפק השר איוב קרא (וגם ביבי, ארדן וצחי...), כשהפרק השני בסדרה פורסם אמש כאן.  

איך משרד התקשורת יצר מצב של 2 חברות "שת"פ אנטנות" בקבוצת סלקום (CG ו-CMG)?
זה סיפור מרתק, מאוד מורכב, שחשפתי את כל פרטיו, עם הרבה מסמכים, על כל ההיבטים הפליליים, לכאורה, שיש בו, נושא חמור ביותר, שתרם רבות להתמוטטות היקף פריסת האנטנות הסלולריות הקיימות בישראל: כאן, כאן, כאן, כאן וכאן, למתעניינים. 

מעבר לבעיה, שראשי משרד התקשורת הטעו ומטעים את העיתונאים והציבור ב-Fake News, יש בעיה הרבה יותר חמורה: איך מגיעים לפריסה מוצלחת של 5G בישראל?

בכל העולם וגם אצלנו בישראל בעשור הקודם, הרגולטורים לתקשורת משתפים את הציבור ונציגיו המוסמכים בתהליכים הללו, מבצעים מחקרים ומבצעים פעילות ציבורית רחבת היקף לנושא זה. בארה"ב, למשל, הנושא טופל ומטופל אישית ע"י הנשיא דונלד טראמפ, עם מדיניות נשיאותית. במדינות העולם האחרות זו מדיניות ממשלתית ברמה הכי גבוהה, כשבחלק מהמדינות זה גם מעוגן בחקיקה, כדי לתת את העדיפויות הנכונות להשקעות ב-5G, כולל הקצאת תקציבים ממשלתיים לנושא ורתימת כל הגופים הרלבנטיים בשוק, לטובת קידום הנושא החשוב הזה.

בישראל, ישבו כמה פקידים בינם לבין עצמם, דיברו עם "בעלי העניין" (כלומר: עם בעלי ומנהלי חברות הסלולר וראשי החברות המספקות ציוד לחברות הסלולר), הכל היה (ועודנו) סודי, ובסוף שולפים מסמכים ל"מכרז תדרים".

"ככה לא בונים חומה".

בעשור הקודם זה נוהל נכון. בוצעו 2 שימועים (אחד של המנכ"ל והשני של השר) והוזמנה עבודת ייעוץ של חברת ייעוץ בינ"ל (NERA), ואחרי כל התהליכים הפומביים הללו, והתייעצות עם כל הנציגים המוסמכים של הציבור (ולא רק עם "בעלי העניין" והלוביסטים שלהם), הוציא שר התקשורת דאז, אריאל אטיאס, (בתמונה מאריאל אטיאסשמאל), מסמך מאוד מסודר ומקצועי, של "מדיניות תדרים למדינת ישראל" הנמצא כאן

העובדה הכי מדהימה: המסמך הזה תקף עד היום. לא התקבלה שום החלטת בממשלה, או בכנסת, שמעדכנת או מחליפה את מסמך המדיניות הזה.

גם לא הוצא שום מסמך עדכון של מדיניות הזו, ע"י השר איוב קרא. לא בוצע שום שימוע. כלום מכלום. 

הרי מאז שאיוב קרא מינה את ועדת המכרזים לתדרי סלולר (באוגוסט 2017), היה יכול כבר 3 פעמים לבצע שימועים לכל נושא חשוב שיש, כדי לעדכן "מדיניות שר" בכל התחומים החשובים במשק התקשורת הישראלי, לא רק לגבי התדרים. אבל הוא לא עשה כלום ולא יזם כלום. כנראה הוא גם לא מבין בשביל מה הוא שר התקשורת ואת חוק התקשורת ותקנותיו - לא קרא. לא ברור למה יש לו בכלל לשכה ועובדים בלשכת השר, אם הוא לא עשה ולא עושה מאומה משל עצמו, מלבד Fake News ועיסוק כושל בנושא שידורי הספורט, בדיוק כמו ההודעה שלו בפייסבוק, על "ההישיגים" שלו בכל הקדנציה כשר התקשורת. הכל מהדימיון היצירתי שלו. מאומה לא מחובר לאיזו מציאות. 

לכן - מדינת ישראל נתקעה עם רגולציה ישנה ולא עדכנית לעידן ה-5G, למשל בתחום ה-VoC, בתחום ה-Offload, בתחום ה-Outdoor WLAN, בתחום רשתות האיתותים ועוד. לדוגמה: יש החלטת ממשלה (מס' 2022 מ-15.7.2010) שלא בוצעה עד היום בתחום שירותי ה-VoC. גם ההחלטות הממשלה בעניין "הגברת השקיפות בענף הסלולר" לא בוצעו. ככה זה עובד, אצל השר איוב קרא

כלומר: השר איוב קרא והמנכ"ל נתי כהן הוציאו היום כעת עקרונות חדשים למכרז תדרים, שאין להם שום קשר למדיניות הקיימת, הם לא ביצעו עדכון למדיניות הקיימת, התעלמו לחלוטין מהמדיניות הקיימת, וקיבלו החלטות על סמך דמיונם, עם אוסף של Fake News וסיסמאות דימיוניות ריקות מתוכן, בלי לשתף איש מהציבור ומבלי לשאול איש מהציבור, או מנציגי הציבור המוסמכים.

זאת, תוך הסתרת עובדות חשובות לעניין המכרז, כדי שהעיתונאים והציבור לא ידעו, שכל המכרז הזה בנוי על "ישראבלוף" אחד ענק, בעל היבטים חמורים ביתר (ופליליים לכאורה). לכן, הם גם דאגו לחסום את הגעתי למסיבת העיתונאים שקיימו היום באיירפורט-סיטי, ללא כל בסיס חוקי ובניגוד לכללי האתיקה והתקשי"ר. 


כלומר: ראשי משרד התקשורת החליטו שהם הציבור. הם "הסגנים של אלוהים". הם יודעים הכל ולכן כל מה שהם כותבים זו "תורה מסיני" וככה הם יובילו את השוק הסלולרי הישראלי למאה ה-21 והעסק החדש הזה שהם יצרו היום, יצעיד את מדינת ישראל לקדמת הבמה העולמית - של תשתיות סלולר מתקדמות ביותר ושירותים חדשניים ומלהיבים.

קדחת.

ככה אי אפשר להצליח. 

עדכון 16.2.20: פורסם כאן כי: "שירותי הדור החמישי יושקו בישראל ב-2025. כך בישר נתי כהן, מנכ''ל משרד התקשורת". כלומר: התחזית הפסימית שלי לגבי דור 5 בישראל - שלא יהיה לפני 2024התממשה. התודות לצמרת משרד התקשורת הישראלי, שהובילה אותנו היישר לתהום.
HIDING FREE



 
 
Bookmark and Share