Telecom News - תביעה ענקית מסיני ליבל נגד הוט מובייל בגין תכנית "לא דיברת - לא שילמת"!

תביעה ענקית מסיני ליבל נגד הוט מובייל בגין תכנית "לא דיברת - לא שילמת"!

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> תביעה ענקית מסיני ליבל נגד הוט מובייל בגין תכנית "לא דיברת - לא שילמת"!
עשרות (ואולי מאות) אלפי לקוחות הוט מובייל, שהיו בחבילת "לא דיברת - לא שילמת", חבילה ללא הגבלת זמן, גילו לפתע, שהחבילה הזו נגמרה והם מועברים לחבילה בתשלום חודשי מינימלי של 7.90 ש"ח. סיני ליבל עדכן את תביעתו בבית המשפט בת"א והתמקד, לפי המלצת השופטת, בנושא אחד של  הפרת תנאי התכנית "לא דיברת - לא שילמת" ללא הסכמת הלקוחות. תגובת הוט מובייל: נשיב בבית המשפט.
מאת: אבי וייס, 1.1.19, 07:20סיני ליבל

בחודש יולי 2018 חשפנו כאן, תביעת ענק שהגיש סיני ליבל (בתמונה משמאל), כנגד הוט מובייל, בגין סדרה רחבה של מעשים אנטי-צרכניים (לדבריו) המרוכזים תחת 4 קבוצות של נושאים, לבית משפט השלום בת"א. התביעה המלאה, שהוגשה אז, מצויה כאן - למתעניינים. 

סיני ליבל, הגיש ב-2017 תביעה כנגד הוט מובייל וזכה בה (מפורט כאןכאן וכאן), וגם זכה בתביעה, שהגיש ב-2016 כנגד הוט מובייל ומשרד התקשורת. כל פעם בנושאים צרכניים חשובים אחרים, שהוא נתקל בהם.

היו עוד תביעות לא מעטות בהן הוא זכה, וניתן למצוא אותן באתר, אם מחפשים את השם סיני ליבל. סיני גאה בכך, שהצליח לתקן לא מעט עוולות צרכניות, משימה, שמשרד התקשורת כשל בה בעשור הנוכחי

ביולי 2018, סיני ליבל הגיש, כאמור לעיל, תביעה רחבת היקף נוספתרחבה פי כמה מהתביעות הקודמות שלו, לבית המשפט השלום בת"א. זאת, בבקשה ל"פסק דין הצהרתי", "בעניין עוולות חברת הוט מובייל כלפי מאות אלפי מינויים", זו הכותרת של התביעה, שהוגשה על ידו אז, לבית המשפט.

יצויין, שחלק ניכר מהחומר עליו מתבססת התביעה של סיני ליבל, הוא חומר, שסופנתי כהןק לסיני ליבל מתוך משרד התקשורת עצמו, לפי בקשותיו. כך, שבמשרד התקשורת ידעו היטב ובזמן אמת על הפרות החוק והרישיון המרובות של הוט מובייל במשך שנים ולא עשו דבר.

הסיבה המרכזית לאי העשייה של משרד התקשורת טמונה בדבריו של מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, (בתמונה משמאל), שהחליט, שהוא נמצא מעל לכל חוק בתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת:

למי שלא בקי, כל חוק התקשורת הישראלי, תקנותיו, רישיונות חברות התקשורת ומסמכי מדיניות השר והחלטת הממשלה והכנסת, כולם ביחד הם "מסכת צרכנית" אחת ענקית, שנועדה להפעיל את המשרד הממשלתי הקרוי משרד התקשורת, לטובת הציבור והצרכנים בישראל.

אולם, אצל נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת הנוכחי ובגיבוי מלא של שר התקשורת איוב קרא, נולד בישראל חוק אחר לגמרי, "חוק עידוד וקידום הטייקונים והאינטרסים הכלכליים האישיים שלהם, ובמיוחד אלה של סלקום ושות'". זה בדיוק מה שהוא (נתי כהן) אמר במו פיו:
  • "אני לא המשרד לענייני צרכנות, ואני לא רוצה שזה יהיה התפקיד שלנו".
  • "בסוף אני רוצה להגיע למצב שלניר שטרן, מנכ"ל סלקום, תהיה אופציה להשקיע עצמאית או לשלם לבזק ולעבור דרך התשתיות שלה".
מה קרה כעת, בעניין התביעה של סיני ליבל כנגד הוט מובייל?
השופטת, שדנה בתיק ושמעה את הצדדים, המליצה לסיני ליבל לשקול לצמצם את תביעתו לנושא אחד עיקרי, כדי שהתביעה שלו תוכל להתקדם ולהתברר ביעילות. למעשה, כבוד השופטת נאוה ברוורמן, מחקה את תביעתו של סיני ליבל ללא צו להוצאות. המחיקה בוצעה מטעמים טכניים - משפטיים שונים (בטרם קיום דיון לגופו של עניין) והשופטת המליצה לתובע (סיני ליבל) לשנות כיוון בתביעתו כנגד הוט מובייל.

סיני ליבל קיבל את ההצעה והכין כתב תביעה מתוקן חדש לבית המשפט, ממוקד בנושא אחד בלבד, מתוך 4 הנושאים, שתבע את הוט מובייל קודם לכן.

כתב התביעה החדש והמעודכן נמצא כאן במלואו למתעניינים, הדף הראשון של התביעה, המציג את עיקרי הדברים, נמצא בנספח בתחתית הכתבה.

הטענה המרכזית של סיני ליבל בתביעה המעודכנת: איך תעריף של מסלול ללקוחות הוט-מובייל, ללא מועד סיום (הסיום אפשרי לפי החוזה הכתוב, רק על ידי הלקוח, אם הוא מעוניין לנטוש את הוט מובייל או להחליף חבילה אצלה), איך מסלול כזה מתעדכן לפתע, אחרי שנים רבות, למינימום של 7.90 ש"ח לחודש (כולל מע"מ), בהחלטה על "עדכון תעריפים", למסלול תעריפים, שהיה קודם ללא כל תשלום וללא הגבלת זמן בשם: "לא דיברת לא שילמת". התביעה ממוקדת כעת על תנאי הרישיון של הוט מובייל, הפסיקה והחוק.

סיני ליבל: " עד רגע זה לא קיבלתי הסבר הגיוני או בכלל, מה הסיבה להחלטה האנטי צרכנית של הוט מובייל. לא הצלחתי לקבל מענה מה הבסיס ברישיון או בהסכם ההתקשרות שיש בין הוט מובייל ללקוחותיה, לקביעה של הוט מובייל כעת כי שירות, שניתן ללא תעריף, יקבע לו תעריף אחרי תקופה ארוכה, ללא הסכמת הצרכנים. על סמך מה קבעו תעריף לתוכנית 'לא דיברת - לא שילמת' עם דמי מנוי חודשיים, כאשר ברור ומוסכם כי מותר להוט מובייל לעדכן את התעריפים על כן דיברת - כרצונם, בתנאים הקבועים ברישיון. אולם, כאן זו תכנית ברורה ביותר אחרת, של לא דיברת - לא שילמת. זו לא חבילה של כן דיברת וכן שילמת ויש לך דמי מנוי חודשיים".  

לכן, שלחנו ביום 23.12.18 את השאלה הבאה לחברת הוט (הוט מובייל היא חלק מקבוצת החברות של הוט):
"היום (23.12.18) הוגשה בבית משפט השלום בת"א תביעה מעודכנת של סיני ליבל כנגד הוט מובייל.
התביעה נמצאת כאן.
זאת, בהמשך לכתבה שלנו בנושא שפרסמנו כאן,
התביעה המעודכנת באה (כנראה) לאחר שהשופטת המליצה לתובע (סיני ליבל) להתמקד בתביעתו בנושא החשוב ביותר לדעתו - בתביעה.
אודה להתייחסותכם".

תגובת חברת הוט: .
"הוט מובייל פועלת לפי חוק ובהתאם להוראות הרישיון שלה. כתב התביעה המדובר, שעל פניו נראה כי אין  בו ממש, טרם הומצא למשרדנו כדין ואנו נשיב בביהמ"ש לאחר בחינת הטענות ובמידה ונדרש לכך".

בהערת אגב אציין, ששלחתי למשרד התקשורת בדיוק אותה שאלה (שנשלחה להוט), ולא קיבלת שום תגובה, לא שלא ניסיתי. זה היה די ברור, המנכ"ל כבר הצהיר בקולו, שמשרד התקשורת לא עוסק בצרכנות ובהגנה על הצרכנים, אלא הוא עובד בשירות של הצרכים והרצונות של מנכ"ל סלקום. בכל מקרה, אם לפתע אקבל תגובה מצמרת משרד התקשורת, אעדכן בהתאם. אין מה להיות במתח - תגובה, ככל הנראה, לא אקבל. 

המשך יבוא, ככל שתהיינה התפתחויות בתביעה ממוקדת חדשה זו, למען ציבור לקוחות גדול של הוט מובייל, שנפגע מהביטול החד צדדי של המסלול שלו.

נספח:
הדף הראשון והמרכזי בתביעה החדשה (הדף הזה ניתן גם להורדה מכאן, למי שיש ברשותו מסך קטן):
תביעה כנגד הוט מובייל

SMARTPHONES FREE



 
 
Bookmark and Share