Telecom News - התקנתם אפליקציית שלט רחוק? 9 אפליקציות מזויפות התגלו בגוגל פליי

התקנתם אפליקציית שלט רחוק? 9 אפליקציות מזויפות התגלו בגוגל פליי

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> התקנתם אפליקציית שלט רחוק? 9 אפליקציות מזויפות התגלו בגוגל פליי
התקנתם אפליקציית שלט רחוק? 9 אפליקציות מזויפות הדוחפות פרסומות התגלו בגוגל פליי
מאת: מערכת Telecom News, 13.1.19, 15:13CYBER FRREE

האפליקציות שלט רחוק עבור מוצרי אלקטרוניקה רבים התגלו בחנות הרשמית של גוגל כמזויפות רק בסוף השבוע האחרון. הן הותקנו כבר אצל 8 מיליון משתמשי אנדרואיד. איך הן נראות? איך ניתן להסירן? איך להיפטר מפרסומות קופצות על המסך האנדרואיד מחוץ לאפליקציות?

כל האפליקציות, שנמצאו מתחזות לאפליקציית שלט רחוק עבור מוצרי אלקטרוניקה רבים או ספציפיים כמו טלוויזיה, מזגנים ועוד, כולן פותחו ע"י מפתח זהה (Tools4TV). לאחר ההתקנה האפליקציה מוסתרת ומתחילה להציג פרסומות.

האפליקציות המזויפות שהתגלו בחנות הרשמית של גוגל:
ESET
 
לוקאש סטפנקו, חוקר נוזקות בחברת אבטחת המידע ESET, שזיהה את אותן אפליקציות, מסביר, שאף אחת מהאפליקציות לא מקיימת את הפונקציונליות לשמה הותקנה. החוקר פרסם זאת בחשבון הטוויטר שלו ואף הדגים באמצעות סרטון המחשה -כאן. החוקר דיווח לגוגל על האפליקציות המזויפות ובסוף השבוע הן הוסרו מהחנות הרשמית.
 
האפליקציה הפופולרית ביותר מהאוסף מתחזה לשלט רחוק אוניברסלי עבור טלוויזיות ומוצרי אלקטרוניקה אחרים בבית. זאת גם האפליקציה הוותיקה ביותר ב-Google Play וצברה כבר מעל 5 מיליון התקנות מאז 28 ביוני 2017.

מי שכבר התקין את האפליקציות הללו יוכל להסיר אותן באופן הבא:

הגדרות > יישומים > בחרו באפליקציה הרצויה > הסר
 Settings > Apps > [app name from image] > Uninstall.

לפני שמורידים אפליקציה מגוגל פליי, העיפו מבט בתגובות של המשתמשים, ובדקו אם לא מתלוננים שם על תופעות בעייתיות כמו הקפצת מודעות.

איך להיפטר מפרסומות קופצות על המסך האנדרואיד מחוץ לאפליקציות?
החברה מספקת טיפים כיצד להיפטר מהמטרד של הפרסומות הקופצות על המסך:

הסירו אפליקציות חשודות - הקפצת פרסומות נגרמת ע"י אפליקציה בעייתית כלשהיא, שכנראה הורדתם. לכן, חשוב לאתר אותה ולהסיר אותה. היכנסו להגדרות ולאחר מכן ל"יישומים". אתרו אפליקציות חשודות, שהתקנתם לאחרונה, והסירו אותן בזו אחר זו.

התקינו כלי/אפליקציית אבטחה המסירה אפליקציות זדוניות - מומלץ להתקין על מכשיר האנדרואיד אפליקציה לניקוי אפליקציות זדוניות. חברות האבטחה המוכרות מציעות אפליקציות אבטחה מהימנות והגרסאות הבסיסיות שלהן לגמרי מספיקות כדי להסיר אפליקציות זדוניות. האפליקציות הללו יודעת לזהות אפליקציות זדוניות וגם אפליקציות הנמצאות בתחום האפור כמו אפליקציות הדוחפות פרסומות.

ניקוי היסטוריית הגלישה בדפדפן בו אתם משתמשים במכשיר האנדרואיד - לעיתים התופעה יכולה להופיע בעקבות כתובת אינטרנט, שביקרתם בה. בתפריט ההגדרות של הדפדפנים השונים (Google Chrome, Mozilla Firefox) ניתן לבצע ניקוי של היסטוריית הגלישה.  

אפסו את המכשיר  (factory reset)- האפשרות האחרונה ביותר היא איפוס המכשיר. כמובן שזה ממש המוצא האחרון והוא הכי פחות מומלץ ויש לבצע אותו רק אם אין ברירה. איפוס המכשיר בעצם יחזיר אותו למצב שבו הוא הגיע מהמפעל, ואמור להסיר את כל הווירוסים והתוכנות המזיקות הקיימות עליו. כמובן, זה ימחק גם את כל המידע שלכם, התמונות, אנשי הקשר, ההודעות, האפליקציות ובעצם הכול. אז מומלץ לוודא קודם, שהכול מגובה ושמור. איך מאפסים את הגדרות היצרן - בכל מכשיר אנדרואיד זה שונה, חיפוש מהיר בגוגל של סוג המכשיר יסייע למצוא כיצד לאפס את המכשיר.
 
NordVPN



 
 
Bookmark and Share