Telecom News - סקר: כשליש ממפתחי תוכנה בהייטק חושבים שכישוריהם מבוזבזים

סקר: כשליש ממפתחי תוכנה בהייטק חושבים שכישוריהם מבוזבזים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> סקר: כשליש ממפתחי תוכנה בהייטק חושבים שכישוריהם מבוזבזים
סקר: כשליש ממפתחי תוכנה בהייטק חושבים שכישוריהם מבוזבזים
מאת: מערכת Telecom News, 14.1.19, 11:57קריירה
 
סקר נוסף: שיעור עובדי ההייטק שהחליפו מקומות עבודה ב-5 השנים האחרונות והסיבות לכך.
 
2 סקרים, שערכה לאחרונה חברת see.V, שעוסקת בתחום גיוס כ"א עבור סטארטאפים וחברות הייטק בארץ: "סקר הפרודוקטיביות של מפתח/ת תוכנה" בהשתתפות מאות מפתחי תוכנה (23.2% נשים; 66.3% עם 5 שנות ניסיון ומעלה) וסקר "העובדים הנודדים" בהשתתפות 504 איש ואישה (356 גברים, 148 נשים), שעובדים בתחומי ההייטק, הניבו ממצאים מעניינים.
 
המשתתפים בסקר בקרב מפתחי תוכנה נשאלו, בין השאר, האם החברה עושה שימוש נכון בכישוריהם וממצה את הפוטנציאל שלהם כעובדים, והתוצאות:
 
32% מהם סבורים, שהחברה רחוקה מלמצות את כישוריהם כמפתחי תוכנה,
34.7% סבורים, שהחברה ממצה את כישוריהם באופן חלקי,
ורק 34.2% חשים, שהחברה עושה שימוש נכון בכישוריהם.
 
חברות משקיעות הון עתק בהעסקת מפתחי תוכנה ולפי תוצאות הסקר, מפתחי התוכנה סבורים, שהחברות "מבזבזות" אותם כעובדים. כלומר, מבזבזות את ההון המושקע בהם.
 
ההשלכות הן מרחיקות לכת. אמנם צריך להתייחס לנתונים האלה בזהירות, כי לא תמיד העובד/ת מודע או לוקח בחשבון שיקולים רחבים יותר של החברה, ואז הוא יכול להרגיש שלא עושים שימוש נכון בכישוריו כשהוא מתחזק legacy system, למשל, גם אם ההחלטה לתחזק את המערכת הייתה נכונה מהפרספקטיבה הרחבה יותר של החברה.

עדיין, הנתונים האלה לכל הפחות מעלים את השאלה, האם יתכן, שאנו ממקדים את מירב תשומת הלב והמאמצים במחסור העצום במפתחי תוכנה במקום בשיפור הפרודוקטיביות ובמיצוי מלא של כישורי המפתחים, שכבר מועסקים בחברה?
 
תחושת פרודוקטיביות של העובדים קשורה קשר הדוק בשביעות רצון ממקום העבודה ובשימור העובדים האלה. אתגר כלל לא פשוט בתקופה, שבה עובדי ההייטק הפכו ל"עובדים הנודדים", ומחליפים מקומות עבודה בתדירות גבוהה מאי פעם.

על פי סקר "העובדים הנודדים", 58% מעובדי ההייטק החליפו מקום עבודה 2-3 פעמים ואף יותר ב-5 השנים האחרונות.
 
הסיבות המובילות לעזיבה הן:
קידום והתפתחות מקצועית (35%)
הנהלה ותרבות ארגונית (27%).
רק 17% מהמשיבים בחרו בשכר והטבות כסיבה המכרעת לעזיבת מקום העבודה.
 
אם מחברים את התוצאות, שמתקבלות מ-2 הסקרים האלה, המסקנה המתבקשת היא, שלחברות משתלם להשקיע יותר במתן הזדמנויות לעובדים ללמוד, להתפתח ולהתקדם. זה בו זמנית ישפר את הפרודוקטיביות שלהם, ויעלה את הסיכויים לשמר אותם כעובדים, מה שבסופו של דבר יחסוך הון עתק לחברה.

SEE.V
 
 



 
 
Bookmark and Share