Telecom News - העתיד כבר כאן עם מגמות טכנולוגיות חדשניות בארגונים ל-2019

העתיד כבר כאן עם מגמות טכנולוגיות חדשניות בארגונים ל-2019

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> העתיד כבר כאן עם מגמות טכנולוגיות חדשניות בארגונים ל-2019
העתיד כבר כאן עם מגמות טכנולוגיות חדשניות בארגונים ל-2019
מאת: אריק הלמר, 27.1.19, 17:08אריק הלמר
 
צמיחת "אזרחים מפתחים" - אנשים, שאינם מפתחים, יוכלו לפתח אפליקציות ע"י תוכנה נטולת קוד, מעבר ארגונים למודל היברידי, אימוץ AI בארגונים ואבטחה באמצעות הטלאה וירטואלית מבוססת למידת מכונה.
 
חברת רימיני סטריט, ספקית של שירותים ומוצרי תוכנה ארגוניים ושירותי תמיכה לתוכנות אורקל וסאפ, חשפה את המגמות הטכנולוגיות הבולטות הצפויות להערכתה ב-2019 ותחזיותיה בתחומים הללו:
 
אינטגרציה של נתונים תהיה הצורך מס' 1 בשנת 2019 / אריק הלמר, סגן נשיא, קבוצת שירותים אסטרטגיים:
יותר ויותר ארגונים עוברים למודל ההיברידי, כדי למנף את שפע יישומי התוכנה המוצעים כיום. זאת, בניגוד לגישה המגבילה את הארגון לספק תוכנה אחד. בגישה ההיברידית טמונים יתרונות רבים ובראשם היכולת לבצע במהירות פריסה רחבה של מערכות חדשות, אך טמונים בה גם מספר אתגרים.
 
על פי חברת סיילספורס, ארגונים פורסים בממוצע למעלה מ-1,000 יישומי תוכנה בענן (SaaS). הניהול של מאות האפליקציות הללו וה-"ניצוח" עליהן הוא עניין מסובך והאימוץ של שירותי ענן יוצר אף יותר מבני נתונים נפרדים (Silos).
 
עבור חברות רבות, האתגר הגדול ביותר הוא כיצד להפיק משמעות מהנתונים הללו, כיצד לשנע פנימה והחוצה נתונים מאפליקציות ותבניות, שבד"כ לא "מדברות" האחת עם השנייה? אינטגרציה של נתונים תהיה הצורך מס' 1 ב-2019. המנצחות הגדולות של 2019 תהיינה החברות, שתצלחנה לעשות זאת בצורה רציפה וללא כאבים לארגון, לגרום לכל המערכות הנפרדות להתנהג כמערכת מלוכדת אחת.
 
אימוץ בינה מלאכותית על ידי הצרכן תניע אימוץ דומה של הארגונים / אנדרו אודריסקול, סגן נשיא ומנכ"ל, קבוצת שירותי סיילספורס:
ככל שבינה מלאכותית הופכת לגורם בולט בחיי הצרכנים, היא יוצרת ציפיות גדולות יותר בכל הנוגע למה שארגונים חושבים, שיוכלו להשיג בעזרתה. בדיוק כפי שהשימוש בסמארטפונים דחף את הארגונים לאמץ טכנולוגיה זו בכל רחבי הפעילות שלהם, הביקוש לתוכנה ארגונית בעלת יכולות אנושיות מניע את מהפכת הבינה המלאכותית בקרב חברות.
 
האימוץ של בינה מלאכותית עדיין מתפתח, אך הוא כבר מחולל מהפיכה באופנים, שבהם המשתמשים מתקשרים עם הטכנולוגיה. ההופעה של ממשקים ידידותיים יותר, שהחלה עם מנוע החיפוש של גוגל ופייסבוק, חלחלה לתחום השירותים הארגוניים ושירותים כמו אלקסה של אמזון וקורטנה של מיקרוסופט מתחילים להגיע לסביבת העבודה.
בעתיד, שפה אנושית, שמבוססת על בינה מלאכותית, תהפוך לממשק של התוכנה הארגונית ותספק אינטראקטיביות מלאה, כפי שעושה זאת התוכנה, שפותחה עבור המשתמשים הפרטיים. יש לצפות, שככל שתתרחב הפונקציונאלית של בינה מלאכותית עבור הצרכנים הפרטיים, היא תחלחל במהירות גם לעסקים.
 
התמקדות מוגברת באבטחת הליבה באמצעות הטלאה וירטואלית מבוססת למידת מכונה / טום פלמינג, סגן נשיא, שירותי אבטחה גלובליים:
בעוד שאבטחה של מערכות המחשוב היא תמיד דאגה מרכזית של מנהל מערכות המידע, פלטפורמות ה-ERP לא זוכות לאותה תשומת הלב, ולעתים היא נשכחת כליל.
 
אולם, על פי המשרד לביטחון הפנים של ממשלת ארה"ב, עסקים צפויים להתמודד עם סיכונים גוברים של האקרים, שמכוונים את מתקפותיהם ישירות למערכות ERP. ב-2018 היינו עדים לגידול בהתעניינות של האקרים במערכות ERP במהלך פריצות, שביצעו לארגונים גדולים.
 
התחזית היא, שב-2019 מספר גדול יותר של ארגונים ישקיעו יותר זמן ומשאבים בהגנת הליבה במקום להסתמך על כך, שספקי התוכנה שלהם יספקו להם טלאי אבטחה (שלעתים קרובות אינם מסופקים במהירות המספיקה להתמודד עם איומים מידיים).
 
אחת המגמות הצומחות כיום היא הטלאה וירטואלית, וספציפית  -הטלאה וירטואלית מבוססת למידת מכונה. הטכנולוגיות הללו נבנו כדי לזהות קוד פגיע וחריגים בתוכנה. הן מקיפות את גבולות המערכת ומונעות את המתקפות מלכתחילה. לאנליטיקה יכול להיות תפקיד מרכזי בבניית מערכת להתראה מוקדמת, שתבטיח את שלמות הנתונים הארגוניים.
 
תוכנה נטולת קוד וצמיחת תופעת "האזרח" המפתח / דין אלמס, סגן נשיא, קבוצת אסטרטגיית מוצר גלובלית:
תוכנה נטולת קוד היא דור חדש של תוכנה, שמאפשרת לאנשים, שאינם מפתחים, לפתח אפליקציות, לוחות מחוונים וכו'. זאת, ללא צורך בסיוע של קהילת המפתחים.
 
בעת שעסקים חותרים להיות גמישים וחדשניים יותר, הגישה של פיתוח נטול קוד היא רעיון מושך הנמצא בצמיחה. במהות, פיתוח נטול קוד מסיר את החסמים בין רעיונות לפתרונות ושם את כוח ההמצאה ישירות בידיהם של העובדים.
 
מפתחים אלה, המכונים "אזרחים" מפתחים, שעובדים במחלקות כמו שיווק, מכירות, כספים, יכולים להתמודד בזמן אמת עם צרכים משתנים של השוק ללא צורך לעמוד בתור הארוך של פרויקטים הממתינים לפיתוח ע"י מחלקת ה-IT. בעת ,שכלים מגוונים לפיתוח תוכנה קוד כמו Betty Blocks, Outsystems, Kony ו-Quickbase מבשילים, התחזיתהיא, שפיתוח תוכנה נטול קוד יצמח במהלך 2019.
 
מאת: אריק הלמר, ינואר 2019.
סגן נשיא שירותים אסטרטגיים בחברת רימיני סטריט

FUTURE FREE
 
 
 
 
 
 
 
     
 
 
 



 
 
Bookmark and Share