Telecom News - עצומה ענקית ומדהימה (מעל ל-52 אלף חרדים) לשר התקשורת איוב קרא

עצומה ענקית ומדהימה (מעל ל-52 אלף חרדים) לשר התקשורת איוב קרא

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עצומה ענקית ומדהימה (מעל ל-52 אלף חרדים) לשר התקשורת איוב קרא
המגזר החרדי יוצא בעצומה טלפונית מדהימה בהיקפה ובחשיבותה לשר התקשורת איוב קרא, כדי שיפסיק (כך נטען בעצומה) את שליטת עסקני "ועדת הרבנים לתקשורת" בקומת הטלפונים הכשרים למגזר החרדי. עד כה נרשמו לעצומה (נכון להבוקר, 30.1.19, שעה 08:20): 52,379 חרדים. "מהפכה בשידור חי במגזר החרדי". שר התקשורת ומשרד התקשורת לא הגיבו לפניותינו. עדכונים בתחתית הכתבה.
מאת: אבי וייס, 30.1.19, 10:45השר איוב קרא

נושא "ועדת הרבנים לתקשורת" שמנהלת למעשה את תחום "הקומות הכשרות" (מספרי הטלפון הסלולריים של הציבור החרדי בישראל), מכוסה היטב באתר Telecom News. לדוגמה, בכתבת החשיפה: "מי נמצא מעל שר התקשורת? ועדת הרבנים לענייני תקשורת...". יש כתבות רבות וחשיפות נוספות באתר, והאחרונות הן כאן, כאן וכאן.

לפני כשבוע החלה התארגנות ספונטנית שבאה "מלמטה", של הקהילה החרדית בישראל והחלה להתארגן עצומה בצורה ייחודית, שרק קיימת במגזר החרדי, שכן בחלקים נרחבים במגזר חשוב זה לא נעשה שימוש באינטרנט, והמטרה בעצומה הספונטנית, שמבטאת מחאה אזרחית רחבה ביותר, הוא להגיע למירב מחזיקי "הטלפונים הכשרים", שאין בהם אינטרנט. לכן, העצומה הזו נעשית בטלפון.

העצומה מופנית אישית לשר התקשורת איוב קרא (בתמונה למעלה משמאל). 

מספר הטלפון של העצומה: 072-3332222.

קוראי האתר יכולים להאזין לשיטת איסוף החתימות הטלפוניות במספר הזה, לשמוע את תוכן העצומה ואת מספר החותמים על העצומה.

ההרשמה מיועדת רק לנמצאים ב"קומה הכשרה" (דהיינו: שהם חרדים ורכשו "מכשיר כשר").

למרות שהקו הזה נחסם כמה ימים לאחר התחלת איסוף חתימות, ע"י מניעת גישה אליו ל"קומות הכשרות", פעולה שנעשתה בשת"פ לא ברור של חברות הסלולר עם יוזמי החסימה החסרת בסיס חוקי הזו, עדיין חרדים רבים מתקשרים בהמוניהם מטלפונים אחרים, שאינם חסומים, כדי לרשום את שמם בעצומה. 

המספרים הולכים וגוברים בקצב של אלפי חותמים, שנוספים לעצומה בכל יום.

נכון להבוקר המספר עומד על 52,379 חותמים, תוך כשבוע מאז שהעצומה עלתה לאוויר. 


העצומה כלל לא קוראת לבטל כליל את ועדת הרבנים לתקשורת, ממש לא, אלא לבטל (כך טוענים בעצומה) את שליטת העסקנים, שמנהלים את הנושא הזה מטעמם והחוסמים קווים כראות עיניהם (וללא כל בסיס ברור).

זאת, תוך התעלמות מוחלטת של שר התקשורת ומשרד התקשורת, שלא פועלים כנדרש בחוק כדי להפסיק את התופעות הללו.. 

נוסח העצומה:

ב"ה
לכ'
שר התקשורת
מר איוב קרא
שלום וברכה!
אנחנו, לקוחות "הקומה הכשרה" פונים אליך בבקשה: אנא עזור לנו להמשך להאזין לקוי המידע המשפחתיים, לקוי שיעורי התורה בתי כנסת, ישיבות, מידע רפואי ועוד ועוד,
כי עסקני "ועדת הרבנים לענייני תקשורת", השולטים במתגים של חברות התקשורת, חוסמים לנו את האפשרות הזו, ומונעים מאתנו לתת ולקבל את המידע, 
שר יקר, הקומה הכשרה הוקמה על מנת להגן על הציבור מקווי תועבה, הימורים וכיו"ב,
כיום, השתלטו על עמותת ועדת הרבנים עסקנים, שפועלים בניגוד למטרותיה, וללא התייעצות עם רבני ועד העמותה, ובניגוד לדעתם, ומזיקים לנו כלקוחות הקומה הכשרה, כאשר הם חוסמים לנו את הגישה למאות אלפי קוים שאין בינם לבין תועבה ולא כלום. 
כך נחסמו קוי מידע של שיעורי תורה, ישיבות, סמינרים, עיריות, "צבע אדום", בתי ספר, תלמודי תורה, חלוקת מצרכי מזון לנזקקים, קוים משפחתיים, קווי וצאפון ואף קוים פרטיים נחסמים לעתים קרובות, ואפילו קווים, שמעולם לא נעשה בהם שימוש.
חשוב להדגיש, שאנו שבויים בידי ועדה זו, ואין לנו יכולת לבחור חברה אחרת, כי אנו מעוניינים בטלפון ללא אינטרנט, ונכון להיום אין חברה נוספת המספקת שרותי טלפון ללא אינטרנט, כך שהעמותה של ועדת הרבנים היא מונפול לכל דבר, ולציבור החרדי אין כל ברירה אחרת.
אבל יחד עם זאת, ברור שאנו לא נתנו שום הסכמה לחסימה הפראית של קווים אחרים מלבד קווי תועבה והימורים
גם אם היה נחזה לעיניים שהסמכנו את הוועדה לחסום קווים עבורינו – אנחנו מבטלים את ההסמכה, ודורשים ממנה לחסום רק קוי תועבה והימורים, ולא קווים שימושיים שנועדו לתועלת הציבור.
ומכבוד השר אנחנו מבקשים, שיורה לחברות התקשורת שלא יתנו הרשאה לחסום לנו קווים, אלא לאחר בדיקה, שאכן מדובר על קוים שאינם ראויים.
וכן שכבוד השר ידרוש מחברות התקשורת לקבל לידיו את רשימת המספרים, שהגישה אליהם נחסמה, עם הסיבה לחסימת כל מספר על מנת לראות את גודל הבעיה.
בכבוד ובברכה:
(- חתימה טלפונית)

מה עמדת צמרת משרד התקשורת לעצומה המדהימה בהיקפה ובחריפותה הזו?

ביום 23.1.19 פנינו לשר התקשורת, איוב קרא, וצמרת משרד התקשורת בראשותו של נתי כהן בשאלה הבאה:
"במגזר החרדי נאספו כבר מעל ל-30 אלף חתימות [זה היה מספר החותמים בעת שפנינו לראשונה למשרד התקשורת] נגד "ועדת הרבנים לענייני תקשורת".
זאת, בעצומה המופנית לשר התקשורת, איוב קרא. בקרוב מאוד היא תתפרסם גם בכלי התקשורת.
החתימה על העצומה מתבצעת במספר טלפון: 0723332222
בלינק כאן אפשר לשמוע את העצומה לשר התקשורת, ואת מספר החותמים עליה, מה שהקלטתי לפני מספר דקות.
מה תגובתכם לעצומה הזו?".

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שתתקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

קוראינו הוותיקים (יש הרבה חדשים בגלל סדרת החשיפות בעניין "תיק 4000"), בוודאי יודעים, שתשובה לא נקבל.
בכל פעם שאנו חושפים הפרות נורמות, תקנות וחוקים - יש דממה מוחלטת מצד צמרת משרד התקשורת. שיטת "בת היענה".
אם לא עונים, כאילו אין בעיה. ככה זה עובד, במשרד התקשורת הישראלי. 

עדכון 21:05: לאחר פרסום כתבה זו, התקשרו מנויים נוספים כדי להצטרף לעצומה. אבל המספר נחסם מטלפונים כשרים ולכן הדרך היחידה היא להתקשר מטלפונים שאינם בקומה הכשרה. כך, שלא ניתן יותר לחייג אליו מהטלפונים הכשרים כדי להצטרף לעצומה. אי חסימה הייתה מביאה לפחות למספר כפול ואף משולש של חותמים.

עדכון 13.2.19: בבית המשפט המחוזי בת"א מתקיים הליך משפטי כנגד ועדת הרבנים וחברות הסלולר. עד היום התקבלו כבר 2 החלטות ביניים של בית המשפט: כאן וכאן. נקבע הליך גישור, שאמור להסתיים עד 14.4.19.

עדכון 13.2.19, 21:30: אחד מקוראינו שלך לנו את המכתב להלן. המכתב חמור ביותר אבל Telecom News הוא לא בית משפט, שיכול לטפל בבעיה המוצגת כאן:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
תשמעו סיפור הזוי. כידוע לכם ועדת הרבנים לענייני תקשורת נמצאת תחת מתקפה חריפה בחודש האחרון, כשיש כאלה שמצדדים בעד ויש כאלה נגד.
אז ככה. אני בחברת פרטנר, כמו לכולם נחסם לי קווים של מידע לכל/זמן אמת/ווצאפפון משפחתי ועוד ועוד. די התרגזתי, אחרי הכל אין בקווים האלו פסול, אבל אין מה לעשות- הוועדה מחליטה.
זה תקופה ארוכה שישנו קו בשם ''''קו הספורט''''.
מה יש בו? עדכוני ספורט יומיומיים, שידור חי מרדיו/טלוויזיה של משחקי כדורגל. תוכניות ספורט יומיות בשידור חוזר קבוע, ועוד שלוחות רבות ומגוונות כיד ה'' הטובה עליהם.
התקשרתי לפני שבועיים (יום רביעי כ''''ה שבט) למענה הקולי של הוועדה, השארתי את המספר שם וביקשתי שייחסם. לא קרה כלום.
התקשרתי עוד פעם ועוד פעם, ממש שיגעתי אותם, עד שחזר אלי נציג והבטיח לי שאכן הקו ייחסם.
עברו יום יומיים שלוש, שבוע- כלום לא קורה.
התקשרתי עוד פעם ועוד פעם, חזרו אלי שוב ואמרו שהעניין בטיפול.
עבר עוד יום ועוד יום- כלום לא קורה. הקו נשאר פתוח לרווחה- כשבינתיים עוד ועוד קווי ווצאפ אישיים נחסמים לי ולחברים.
השגתי איכשהוא את המספר של י. דואק- ממנהלי הוועדה, דיברתי איתו בשבוע שעבר- הוא אמר לי שלא שמע על הקו הזה, הבאתי לו את המספר והוא הבטיח שיחסום אותו לאלתר.
עבר שבוע מאז- הקו פתוח, לא נחסם.
מספר הקו הוא 1700720493. אני בפרטנר וזה פתוח, בדקתי ברמי לוי וזה פתוח גם שם.
הסיבה היחידה שיכולה להיות שהקו לא נחסם- זה בגלל שהוא בחברה אחרת, לא ב''''ימות המשיח'''', אלא בחברה שיש לה הסכם עם ועדת התקשורת.
הקו הזה מאוד מאוד ריווחי, כ-450 אלף דקות בחודש (!).
מצפה לעזרתכם, בתודה.
-------------------------------------------------------------------------
 
 

FREE

 



 
 
Bookmark and Share