Telecom News - מתי רשתות חברות התקשורת בישראל תעבורנה "טרנספורמציה דיגיטלית"?

מתי רשתות חברות התקשורת בישראל תעבורנה "טרנספורמציה דיגיטלית"?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מתי רשתות חברות התקשורת בישראל תעבורנה "טרנספורמציה דיגיטלית"?
מתי רשתות חברות התקשורת בישראל תעבורנה "טרנספורמציה דיגיטלית"?
מאת: אבי וייס 6.2.19, 09:00איציק מלכה מאתר ג'וניפר
 
העתיד כבר כאן וקוראים לו Multi-Cloud. רשתות התקשורת של ספקי התקשורת הגדולים בעולם מזמן מתקדמות לכיוון SD-WAN. המהפכה הזו החלה גם בישראל ומובילה אותה, בין היתר, חברה, שפחות מוכרת לציבור - ג'וניפר.
 
"העתיד כבר כאן וקוראים לו Multi-Cloud", מתאר איציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר (Juniper Networks) ישראל. "כדי ליישם זאת יש צורך בתשתיות תקשורת וירטואליות המבטלות את החומות בין הרשת המקומית לרשת המרחבית והפתרון הוא SD-WAN קצה לקצה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם איציק מלכה (בתמונה), כדי לשמוע על מהלכי הטרנספורמציה הדיגיטלית של חברות הטלקום, ארגונים גדולים ועסקים בישראל, לכיוון של מערכות למולטי-קלאוד מבוססות תשתיות SD-WAN.
 
שאלה: איך הגעת לג'וניפר ישראל?
איציק מלכה: "לפני ג'וניפר הייתי 4 שנים בתפקיד מהנדס מערכת בסיסקו ועברתי לג'וניפר עם ישראל דוד ב-2004, שנהיה המנכ"ל המקומי הראשון.
 
ג'וניפר זו חברת הנדסת תקשורת בבסיסה. המנכ"ל העולמי הוא איש הנדסה, כך גם אני. בג'וניפר ביצעתי כמה תפקידי ניהול כולל ניהול המשרדים במזרח אירופה. ב-2008 עברתי לתחום המכירות וניהלתי את תחום המגזר הביטחוני בג'וניפר. הגישה למערכת הביטחון הייתה מאוד טכנולוגית וזה מאוד התאים לי. ב-2015 קודמתי וקיבלתי את תפקיד מנהל הסניף הישראלי של ג'וניפר.
 
אנו מספקים לשוק הישראלי את כל הפתרונות של החברה, עם צוות מהנדסים מקומי המספק שירותים מקצועיים מקומיים. כך, שהלקוחות לא נזקקים למומחים מחו"ל. אנו עוסקים בתחומים הכי קשים ומורכבים של עולם התקשורת ולכן ההתמקדות שלנו היא בטכנולוגיות".
 
שאלה: מי הלקוחות המרכזיים שלכם בישראל?
תשובה: "אנו חזקים בעיקר אצל ספקי השירותים הגדולים, בעיקר במערכות קריטיות. יש לנו שותפים עסקיים מקומיים וגלובליים דוגמת בזק, בזק בינ"ל, אואזיס, בינת, מלם-תים, ספיידר ועוד.
 
אנו מאוד חזקים בפתרונות, שמזמין משרד הביטחון, שהוא זרוע הביטחון המרכזית אצלנו. בחברות הטלקום אנו נמצאים כמעט אצל כולם, בעיקר ב-Data Centers של חברות הטלקום. אנו עובדים מאוד צמוד ללקוחות הללו כדי לספק להם פתרונות טכנולוגיים, שהם זקוקים להם כדי להצליח".  
 
שאלה: מהם הפתרונות הכי מבוקשים כיום אצל הלקוחות שלכם?
תשובה: "כיום אלה פתרונות Multi-Cloud, פתרונות של האינטרנט של הדור הבא. חברות הענק העולמיות דוגמת אמזון, מיקרוסופט וגוגל מכתיבות את הכיוון העולמי הזה והחברות בארץ הולכות באותו כיוון. החברות מחפשות פתרונות פשוטים, תקניים, יעילים וסטנדרטיים. לא רוצים להילכד לנצח אצל ספק אחד.
 
לכן, התפתחות ה-Data Centers  של החברות הולך בדיוק בכיוון הזה. הכל וירטואלי ואינטרנטי. אנו במחשב, בלפטופ ובסמארטפון כבר רגילים לעבוד וירטואלית ובענן. גם ה-Data Canters, כולם, יצטרכו להיות שם. כך גם קל יותר ומהיר יותר להשיג מטרות עסקיות.
 
החוזק שלנו נמצא בכמה תחומים ואחד מהם הוא תחום הבטיחות. כשאנו מדברים על Multi-Cloud המשמעות היא, שאתה מנייד מידע ואפליקציות בין עננים, כשבכל ענן יש מערכות שונות, ציוד שונה וטופולוגיה שונה. לכן, צריך כאן מערכות בטיחות במעבר הזה מענן לענן.
 
המטרה שלנו להעלים את הקו שהיה כל השנים מפריד בין תשתיות תקשורת פנימיות לחיצוניות. כיום המטרה היא לשמר רציפות בין הרשת הפנימית לחיצונית. אנו מציעים לחברות לבנות בעצמן את מערכות ה-SD-WAN אצלן, מערכות המשטחות את הרשת ומעלימות את ההבדלים בין הרשת הפנימית לרשת המרחבית.
 
המטרה שלנו היא, שכל שירותי הרשת יינתנו במודל ה-SaaS המוכר מעולם התוכנה בענן. לכן, אנו מתמקדים בתחום ה-SDN. הרבה השקעות במו"פ בכיוון הזה.
 
אחת המערכות המרכזיות בתחום נקראת Contrail, והיא מתלווה לפלטפורמות העיקריות שלנו המספקות פתרונות בגישה של: Any Platform, Any Cloud, עם כל מערכת הפעלה והתממשקות לכל מערכת".
 
שאלה: אתם עדיין חברת חומרה?
תשובה: "לא. בתחום ה-SDN הכל Pure Software. זו מהפכה למי שהכיר את ג'וניפר מהעבר, שהייתה בעיקר חברת חומרה.
ב-SDN הכל על קוד פתוח.
 
לפני כשנתיים פתחנו את הקוד שלנו לקהילת המפתחים העולמית, כדי שהקהילה הזו וגם מפתחים בתוך ארגונים יפתחו פתרונות חדשים המתאימים לצרכים הספציפיים של כל שוק וכל חברה.
 
יש לנו שת"פ מאוד הדוק עם Red-Hat, שמובילה את הקוד הפתוח בעולם. ל-Red-Hat יש פתרון SDN מבוסס קוד פתוח המשתלב היטב בפתרון שלנו. מעולם ה-Compute עברנו גם לעולם ה-Storage. כך, הלקוחות יכולים לקבל פתרונות קצה לקצה מבוססי קוד פתוח, בכל התחומים. הרוב מבקשים OpenStack.
 
הלקוחות יכולים לבחור איזה פתרון קוד פתוח המתאים לצרכים שלהם, אנו כמובן מייעצים להם במה לבחור. הם יכולים לבחור את מוצרי הענן שלנו ולקבל הכל מהענן שלנו.
 
מבחנים בינלאומיים (למשל, כאן וכאן) מוכחים את היתרונות בפתרונות שלנו לתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטליים, שעוברים על כל החברות בעולם, כמו גם בארץ".  
 
שאלה: מה קורה עם Multi-Cloud אצל ספקי הטלקום הישראליים? בעולם, ספקי הטלקום מזמן שם?
תשובה: "ספקי הטלקום בישראל נמצאים במסע לא פשוט של צמצום עלויות. כולם יודעים מה קרה בשוקי התקשורת בישראל, זה לא סוד.
 
לכן, החלה כבר התעניינות ב-Multi-Cloud, שמסוגל להוזיל הוצאות בצורה משמעותית וניתן לספק NFV לצורך מתן שירותים חדשניים של ספקי הטלקום. הספקים בישראל עוברים מודרניזציה מהירה והם ייכנסו בקרוב לתחום ה-5G, שזו מהפכה של ממש בווירטואליזציה של רשתות התקשורת.
 
המערכות שלנו מתאימות לכל יצרן, שכבר קיים ברשתות חברות הטלקום, כי זה חלק מתפיסת העולם שלנו. תאימות מלאה לכל פתרון קיים, גם אם הוא מתחרה בנו.
 
בחו"ל אנו מיישמים את הפתרונות הכי מתקדמים בתחום הזה, למשל בוואדפון יישמנו פתרון מלא של SD-WAN. כך גם באורנג' צרפת, ב-AT&T בארה"ב (פירוט הפתרון ב-AT&T - כאן).
 
אנו מספקים פתרונות כאלה לא רק לחברות טלקום. למשל eBay, משתמשת בפתרון שלנו למערכות הסחר האלקטרוני שלה. השילוב של שירותי מולטי-קלאוד עם SDN, יוצר יכולות תחרותיים, שלא היו בעבר.
 
בישראל יש לנו נוכחות בגולן טלקום, בהוט מובייל, בטלזר ועוד. החברות מבצעות ריענון של המערכות שלהן ולכן מוצאות, שהפתרונות שלנו מספקים את הצורך שלהם להתקדם. היכן שיש תחרות, אנו יכולים להציע פתרון המספק יתרונות תחרותיים.
 
תחום נוסף, שצומח אצלנו, זה תחום ההייטק, חברות הייטק ותיקות וגם סטארטאפים. יש לנו לא מעט לקוחות במגזר הזה. מי שמחפש אוטומציה בניהול רשתות, הפיכת רשתות לווירטואליות ומבוססות SDN, מוצא אותנו".
 
סרטון: Juniper Networks and Orange Business Services
CLOUD FREE



 
 
Bookmark and Share