Telecom News - משרד התקשורת הטיל קנס בסך 194 אלף ₪ על חברת נטוויז'ן (מותג של סלקום)

משרד התקשורת הטיל קנס בסך 194 אלף ₪ על חברת נטוויז'ן (מותג של סלקום)

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת הטיל קנס בסך 194 אלף ₪ על חברת נטוויז'ן (מותג של סלקום)
משרד התקשורת הטיל קנס בסך 194 אלף ₪ על חברת נטוויז'ן (מותג של סלקום)
מאת: מערכת Telecom News, 10.2.19, 15:07איתן כסיף
 
זאת, מאחר שצירפה מנויים לשירותי האינטרנט שלה ללא הסכמה מפורשת ולעיתים אף תוך התחזות. וגם, סיכום הקנסות על חברות התקשורת מהרבעון האחרון של 2018. כל הקנסות על כל חברות התקשורת השונות גם יחד (סלולר וקווי) מתגמדים מול הקנס הענק פי 7 (מסך הסכום המצטבר של כל הקנסות על חברות התקשורת) שהוטל על בזק.
 
סמנכ"ל הפיקוח במשרד התקשורת, איתן כסיף, (בתמונה משמאל), הפעיל את סמכותו והטיל קנס בסך 194 אלף ש"ח על חברת נטוויז'ן (מותג של סלקום) בגין צירוף מנויים לשירותי האינטרנט ללא הסכמה מפורשת ולעיתים  תוך התחזות של נציג המכירות של נטוויז'ן לנציג של חברת בזק, שמספקת את תשתית האינטרנט, או תוך מצג שווא, שהלקוח כבר משויך לנטוויז'ן והנציג רק רוצה לתת לו הנחה במחיר.
 
ההפרה של נטוויז'ן התגלתה בעקבות תלונות של לקוחות שפנו לתחום פניות הציבור של משרד התקשורת, ובעקבות כך, פתח המשרד בהליך פיקוח.
 
חברת נטוויז'ן טענה, שהנציגים, שפעלו באופן המתואר ותוך כדי ביצוע התחזות, אינם עובדיה, אלא עובדי חברות הנותנות שירותי שיווק לנטוויז'ן, אך המשרד לא קיבל את הטענה, שכן לחברה יש אחריות על כל מי שמשווק את שירותיה, בין אם הוא עובד החברה ובין אם הוא עובד של חברת שיווק במיקור חוץ.
 
סיכום עיצומים כספיים על חברות התקשורת:
 
במהלך הרבעון האחרון של 2018 ותחילת 2019 הטיל המשרד קנסות בסכום מצטבר של כ-1.6 מיליון ₪, בגין הפרות בתחום התחרות ופגיעה בצרכנים של חברות התקשורת השונות. אולם,. סכום זה לא כולל קנס ענק על בזק בסכום של 11 מיליון ש"ח.
 

 
להלן פירוט העיצומים שהוטלו במהלך הרבעון האחרון 2018 ותחילת 2019:
 
בספטמבר הוטל על גולן טלקום קנס בסך 181 אלף ש"ח, עקב זמני המתנה ארוכים למענה אנושי בשירות הלקוחות של החברה.
 
בספטמבר הוטל על סלקום תקשורת קווית קנס בסך 130 אלף ש"ח, בעקבות עיכוב ניוד של מנויים לספק מתחרה.
 
בספטמבר הוטל על בזק בינלאומי קנס בסך 208 אלף ש"ח, בעקבות אי ציות לכללים בכל הנוגע למתן שירות באמצעות אתר האינטרנט למנוייה, כגון הכללים להתנתקות באמצעות האתר, פניה לנציב הפניות של החברה וכו'.
 
בספטמבר הוטל על טלזר (019) קנס בסך 170 אלף ש"ח, בעקבות פגיעה ביכולת מנויי הסלולר להתקשר לחו"ל דרך ספקי תקשורת בינלאומיים  אחרים, עיצום דומה הוטל על החברה בעקבות הפרה זהה בעבר.
 
בספטמבר הוטל על גולן טלקום עיצום בסך 75 אלף ש"ח, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.
 
באוקטובר הוטל על הוט מובייל קנס בסך 126 אלף ש"ח, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.
 
בדצמבר הוטל על סלקום עיצום בסך 405 אלף ש"ח, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.
 
בחודש ינואר הוטל עיצום על סלקום בסך 349 אלף ש"ח, בגין אפלייה בין לקוחות, שהתבטאה בכך, שלא איפשרה ללקוחות קיימים לעבור לחבילות, שהוצעו ללקוחות חדשים בלבד.

על הקנסות האחרונים על סלקום והוט מובייל דיווחנו בכתבה: "הוטלו קנסות כבדים (כנראה לשם איזון מול בזק) על סלקום והוט מובייל" - כאן.

חוץ מהקנסות הנ"ל, מנכ"ל משרד התקשורת הטיל בדצמבר 2018 קנס ענק על בזק: 

משרד התקשורת הטיל ב-27.12.18 קנס על חברת בזק, החברה הישראלית לתקשורת בע"מ בסכום של 11,163,290 ש"ח בגין הפרת הוראותיה של תקנה 2(א)(2) לתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א- מפעיל פנים ארצי), תשע"ה-2014, להוראות תיק השירות "גישה רחבת פס מנוהלת (BSA) וטלפוניה סיטונאית" ולהוראות נספח א' סעיף 2(23) לרישיון, כפי שדיווחנו - כאן.

הכתבה: "שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת 'תעודת הביטוח' של נתניהו בתיק 4000" - כאן.

בימים הקרובים בזק תגיש ערר על הקנס הזה, לבית משפט המחוזי בת"א. 

 
קנס FREE



 

 

 

 




 
 
Bookmark and Share