Telecom News - משבר חמור בתחום מספרי IP. מומחה התקשורת סרג'יו רוזנצוייג מזהיר ממפולת

משבר חמור בתחום מספרי IP. מומחה התקשורת סרג'יו רוזנצוייג מזהיר ממפולת

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> משבר חמור בתחום מספרי IP. מומחה התקשורת סרג'יו רוזנצוייג מזהיר ממפולת
חשיפה: הקצאת כתובות IPv4 עבור מבקשי "רשימת המתנה" מושעית בצפון אמריקה עד להודעה חדשה. ממש בקרוב זה יקרה באירופה (שישראל היא חלק ממנה). היות ומשרד התקשורת התרשל וכשל עד היום בטיפול במעבר ל-IPv6, מזהיר המומחה מס' 1 בישראל לתחום IPv6, סרג'יו רוזנצוייג, שבקרוב מאוד צפויה מפולת חמורה ברשת האינטרנט בישראל, רשת שלא התקדמה ולא השתדרגה ל-IPv6. הספסרות במספרי IPv4 שאזלו - כבר החלה גם בישראל ואנו עומדים בפני שלב חדש, חמור הרבה יותר, של תחילת היעדר יכולת לשרת את תושבי ישראל ברשת האינטרנט הישראלי.
מאת: אבי וייס, 12.2.19, 10:57סרג'יו רוזנצוייג

ARIN הוא הארגון, שמקצה כתובות IP בצפון אמריקה. בקיץ 2015 הופעל ב-ARIN "מנגנון רשימות", שנקרא "מנגנון רשימת המתנה", עקב דילול מאגר כתובות 4IPV להקצאה. העיקרון העיקרי של הרשימה הזו: מי שרשום ראשון בתור, יקבל הקצאה ראשון. 

ב-24 בספטמבר של אותה שנה (2015), מאגר כתובות 4IPV אזל. הספסרות במספרי IPv4 החלה בעולם כמו גם בישראל כבר ב-2013 -  כאן.

זאת, בניגוד למספרי IPv6 המחולקים בחינם לכל מבקש שמורשה לקבל מספרי IP על פי הכללים. 

עד לפני 5 ימים, פעל "מנגנון רשימת המתנה" דרך המקורות הבאים:
  • הקצאה מחדש של כתובות 4IPV שהוחזרו ל-ARIN בגלל חוסר שימוש, מספרים, שהוקצו ל"גורם" (בד"כ חברת ISP) ב"רשימת ההמתנה", שנמצא בראש הרשימה.
  • העברת כתובות 4IPV ל"גורם ברשימת ההמתנה" מגורם כלשהו בצפון אמריקה. זאת, ישירות ובידיעה ובאישור ARIN.
ההודעות בעניין זה מצויות - כאן.

לפני 5 ימים התרחש מהפך (ללא כל פרסום רחב לציבור, די ברור למה) בהודעה, שפורסמה - כאן

להלן תרגום חופשי של דברי John Curran נשיא ומנכ"ל ARIN:
***********************************************************************
השעיית "מדיניות רשימת ההמתנה"

הנשיא ציין, שיש ראיות ברורות של שימוש לרעה ופעילות הונאה עם מדיניות זו.

בשלב זה, מדיניות "רשימת ההמתנה" מאפשרת שימוש לא נכון והונאה. זה חלק משמעותי של מספרי IP, שהונפקו באמצעות waitlist, כי זה כרוך היה בהנפקת בלוקים גדולים של מספרי IPv4.

הנשיא הציג בפני מועצת המנהלים סדרת שקופיות עם פרטים על הנושא. הוא ציין כי למועצה יש יכולת להשעות מדיניות, וקבע כי הוא מתנגד בתוקף, כמי שעומד בראש הארגון, להמשיך ולהנפיק בלוקים של מספרי IPv4 באמצעות המדיניות הנוכחית. בקשות, שהתקבלו המבקשות להתווסף ל"רשימת ההמתנה", יכולות להמשיך להתקבל במהלך כל תקופת ההשעייה.

ההחלטה שהתקבלה:

"מועצת הנאמנים של ARIN, לאור ניצול לרעה לרעה של מספר המשאבים תחת סעיף 4.1.8 NRPM (בקשות Unmet), משעה הנפקה של משאבי מספור לכל סעיף NRPM 4.1.8.2 (מילוי צרכים, שלא סופקו ע"י המבקשים ברשימת ההמתנה) וההחלטה מתייחסת גם לסעיף NRPM 4.1 .8 ומופנית אל המועצה המייעצת של ARIN להמלצתם".

היושב-ראש של ARIN קרא לדיון נוקב בוועדה והוועדה התבקשה לאשר שהם ישעו את כל ההקצאות. הנשיא אישר, שכך יהיה. הוועדה שאלה על ההבדל בין הפסקת ההנפקה, אך לא השעיית בקשות להוספה לרשימה של הממתינים. הנשיא הסביר, שישנם מאות מועמדים ברשימת המתנה הנוכחית. אם מדיניות מתוקנת או חדשה תשנה אותה, ייתכנו עוד יישומים. אם מועצת המנהלים תשהה את ההרשמות כעת, ולאחר מכן תשנה את המדיניות, היא תפריע לסדר רשימת ההמתנה, כאשר המדיניות תהיה פעילה שוב.

הנשיא ציין, שאין שום נזק של שמירה או הגדלת רשימת המתנה בינתיים. הוועדה שאלה אם הנתונים על העברות של כל הבלוקים הם רק עבור מספר משאבים של מדיניות ידני (NRPM) סעיפים 8.3 ו 8.4 של ההעברות, ולא עבור סעיף 8.2 של ההעברות? הנשיא אישר, שהם היו רק עבור NRPM סעיפים 8.3 ו 8.4 של העברות.


ההצעה התקבלה על דעת כל הנאמנים שהשתתפו בישיבה.
*************************************************************************

בעבר, המומחה מס' 1 בישראל לתחום IPv6, סרג'יו רוזנצוייג, (בתמונה למעלה משמאל), התריע (כאן), כבר ב-2013, על הצפי החמור במספרי IPv4 והצורך בהתארגנות מהירה של משרד התקשורת הישראלי, להעברת שוק האינטרנט הישראלי על כל משתתפיו, לגרסה החדשה של פרוטוקול האינטרנט (IPv6). 

אנו עסקנו בזה רבות, כי ראינו איך המחדל הזה הולך ותופס תאוצה ככל שעוברות השנים ומאומה לא נעשה.

גם איגוד האינטרנט הישראלי עסק בזה, בצורה מאוד כושלת, תוך הסתרת "מטמון כתובות IPv4", שמוחבא באיגוד האינטרנט ללא כל שימוש במשך שנים, תוך הסתרתו מהציבור, עד שחשפנו זאת, כמפורט: כאן, כאן, כאן וכאן.

בשנה האחרונה, משרד התקשורת הישראלי "נכנס לתמונה", גם כן בצורה כושלת, איטית, מבולבלת ושלומיאלית ביותר - כאן, וכמפורט גם: כאן, כאןכאן, כאן וכאן

שורה תחתונה:
לא התקדם מאומה, אפילו לא במילימטר אחד, מאז 2013.
ישראל הייתה ונשארה בתחתית הטבלה העולמית של המעבר ל-IPv6 (כאן).

כעת, המשבר של הכתובות מסוג IPv4 נמצא ממש בפתח, ההשעייה של חלוקת כתובות באיזור אירופה (אליה ישראל שייכת), תתרחש בימים או בשבועות הקרובים, ואיש לא עושה דבר וחצי דבר.

אדישות מוחלטת של צמרת משרד התקשורת הישראלית, מצד ראשי המשרד שעוסקים בעניינים חסרי שחר ודמיוניים, כדי לשרת אינטרסים זרים ומוזרים

לכישלון הזה יש אבות. קוראים להם: איוב קרא שר התקשורת (שם תפקיד זמני, אחרי הבחירות יפנה את כסאו), ונתי כהן, מנכ"ל המשרד, שראוי שכבר כעת יפנה את כסאו, לטובת שוק התקשורת הישראלי.

כל בעל תפקיד, שייכנס ללתפקיד מ"מ מנכ"ל, יהיה טוב יותר מהמצב הנוכחי. 

הצורך האקוטי בהצלת שוק התקשורת הישראלי מהצמד הכושל, שמנהל את משרד התקשורת דהיום, גובר על כל שיקול אחר.   
IPv6



 
 
Bookmark and Share