Telecom News - הקונספציה של ההתאוששות מאסון (DR) מתה, יחי ה-Always On

הקונספציה של ההתאוששות מאסון (DR) מתה, יחי ה-Always On

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הקונספציה של ההתאוששות מאסון (DR) מתה, יחי ה-Always On
הקונספציה של ההתאוששות מאסון (DR) מתה, יחי ה-Always On
מאת: ערן בראון, 13.2.19, 16:25ערן בראון קרדיט צילום אלון לוין יחצ

ארגונים ועסקים צריכים להתפתח לעבר תשתית נתונים, שיכולה לתמוך בהתאוששות בזמן אמת. המעבר מ-DR ל-Always On אינו ללא כאבי גדילה. למה Always On הוא תחילתו של גידול בארגון ובעסק? 5 המלצות המובילות להצלחה עם Always On.

אנו חיים בעידן של חיים מהירים. כל כך מהירים, עד שמחקר חדש של גוגל מראה, שיותר ממחצית המשתמשים יזנחו אתר אינטרנט אם לוקח יותר מ-3 שניות להעלות אותו. כל עסק, שפעיל און-ליין, יודע שאם האתר שלו נופל, משתמשים פשוט יבדקו את המתחרים וישיגו את המוצר או השירות, שהם רוצים, במקום אחר.

הקצב המהיר הזה בעסקים הוא בדיוק מה שמניע את המהפכה בארכיטקטורת מערכות המידע. הקונספציה של התאוששות מאסון (DR-Disaster Recovery) מתה. כל תהליך, שלוקח לו שעות להתאושש, פשוט אינו מקובל.

לא כל התשתיות נולדו שוות, אבל כזאת, שעוזרת לשמור על לקוחות ע"י הבטחת זמן פעולה תקינה וביצועים ,בהחלט צריכה להיות בראש סדרי העדיפויות מעל לכל דבר אחר ברשימת הקניות של הארגון. ללא תשתית מודרנית, אין עסק מודרני.

באופן מסורתי, רוב העסקים נתמכו ע"י תכנית התאוששות מאסון, אבל זאת כבר באמת מיצתה את עצמה, בשל הזמן, שדרוש פעמים רבות, כדי לאושש בפועל את שירותי העסק. הדבר הוביל לשינוי מהותי בדרך שבה מידע מאוחסן (ומופץ) גיאוגרפית. ארגונים ועסקים צריכים להתפתח לעבר תשתית נתונים, שיכולה לתמוך בהתאוששות בזמן אמת מבלי להוסיף עוד שכבות של תשתית.
 
Always On - למה הוא תחילתו של גידול בעסק?
אולי זאת לא הפתעה גמורה, שסקר האחרון של גרטנר למנכ"לים בנוגע לסדרי עדיפות עסקיות חשף, שעסק דיגיטלי הוא בראש סדרי העדיפות בשנה הקרובה. המשיבים לסקר נשאלו האם יש להם יוזמה ניהולית או תכנית טרנספורמציה כדי להפוך את העסק שלהם לדיגיטלי יותר. הרוב (62%) ענה בחיוב.

למעשה, על פי גרטנר, העתיד של תשתית מערכות המידע היא "always on, always available, everywhere", כלומר, תמיד פועל, תמיד זמין, בכל מקום.

נראה, שב-2019 (ומעבר לה) עסקים ילמדו להתפתח ויהפכו יותר גמישים כתוצאה מאינטראקציה עם לקוחות דרך ערוצים דיגיטליים. התלות שלהם בזמינות המידע בזמן אמת גם תגדל. שימוש בטכנולוגיה, שתעזור להם להתחרות בצורה יעילה יותר, הופכת לקריטית, ומונעת מעסקים ליפול קורבן לאינרציה.

יכולת Always-On הופכת להיות משימה קריטית ככל שעסקים הופכים תלויים יותר בתובנות מאנליזת מידע ומתמודדים עם תחרות המתודלקת ע"י חברה המבקשת סיפוק מידי 24/7.
 
הצד האפל של טרנספורמציה דיגיטלית
הפכנו תלויים יותר במערכות המידע, שיריצו את העסק שלנו. כל כך תלויים עד שעכשיו הארכיטקטים של התשתית מתכוננים לכשל ברמת האתר ע"י בניית ארכיטקטורות מידע 'Always On', שתתמוכנה בעסק ,שנדרש לפעול ללא הפסקה. יחד עם זאת, המעבר מהתאוששות מאסון ל-Always On אינו ללא כאבי גדילה.

ארגונים ועסקים נאבקים עם פתרונות מסורתיים, שזקוקים לפתרונות ייעודיים ל-Always On (לדוגמה High Availability Gateways-HA), שכן אלה מסבכים את הניהול ומעלים את עלות הבעלות כוללת (TCO).

מרכיב מפתח במציאת הפתרון האופטימלי הוא טכנולוגיה המעודדת ארגונים להגן על יותר יישומים ולא ע"י גביית כסף נוסף. יש לחשוב גם כיצד ניתן לפשט את ניהול המידע והקונפיגורציה שלו כדי לצמצם זמן אחזור.

עלות הבעלות הכוללת צריכה להיבנות לתוך כל אסטרטגית Always On בהתחלה, אחרת עסקים יצטרכו להתמודד עם עתיד, שבו הם לכודים בתוך תכנית יקרה, שלא ניתן לקיימה בפועל. גישה ללא הפסקה למידע מגדילה את המוניטין של העסק אבל היכולת לנוע במהירות ולאמץ מוצרים ושירותים חדשים היא זו המובילה לגידול של החברה.
 
האם נאמנות היא עדיין המפתח להצלחה?
כן, אבל הצרכנים משתנים. יתר על כן, לקוחות חדשים אינם מגיעים בקלות. על פי Profit Well, ב-5 השנים האחרונות העלות של רכישת לקוחות חדשים עלתה בקרוב ל-50%. ישנו היגיון מסחרי ואסטרטגי בעבודה מוגברת על שימור לקוחות.

הציפיות היום גבוהות יותר מבעבר. Salesforce חשפה לאחרונה, ש"92% מהלקוחות חושבים, שהניסיון, שחברה מספקת, הוא חשוב לא פחות מהמוצר או השירות, שהיא מציעה". התאמת הטכנולוגיה העומדת בבסיס הפעילות היא נושא קריטי. אם מערכות ויישומים אינם זמינים באופן משביע רצון, הנאמנות תהיה תמיד בסיכון.
 
5 המלצות המובילות להצלחה עם Always On
הסירו מורכבות במערכות המידע - היום, רוב הספקים דורשים פתרון ייעודי נוסף המוקדש ל-Always On (HA Gateway) עם סט יכולות שונה, כלי ניהול שונים ודרישות ניטור שונות. הדבר מוסיף מורכבות לתהליכי התפעול ומקשה על  אוטומציה. חפשו פתרון אינטגרטיבי המשלב אחסון ויכולות Always On.

צמצמו עלויות - פתרונות HA Gateway הם יקרים ולעיתים קרובות מתומחרים על פי קיבולת. הדבר מאלץ ארגונים לצמצם את מספר היישומים הנהנים בפועל מיכולות ה-Always On. עלות שניה נוספת כאשר פתרון ה-HA דורש Fibre Channel בין אתרים. ארגונים מרחיבים את ההגנה שלהם כאשר לא גובים מהם יותר.

ביצועים עקביים, בכל מקום - תפעול סינכרוני ב-2 מערכות אחסון ב-2 אתרים מגדיל את זמן האחזור. הדבר מקשה לאמץ הגנה זאת ליישומים הרגישים לזמן אחזור, ללא קשר לקריטיות שלהם. בהטמעות, שפרוסות על פני מרחק פיזי גדול, שליחת מידע אחד למערך אחסון מקומי ואחר למרוחק תביא לפגיעה בביצועים. ניתן בקלות לתקן זאת ע"י פישוט ואוטומציה של קונפיגורציה כדי לאפשר לשרתים לבצע דיפרנציאציה בין המסלולים, שעליהם להשתמש בהם כל הזמן, לבין אלה שעליהם להשתמש בהם רק בתסריט של כשל. צמצום ההשפעה על הביצועים מאפשר אימוץ נרחב יותר.

פונקציונליות מגוונת - פתרונות רבים, שטוענים שיש להם יכולות 'Always On', שונים דרמטית מבחינה פונקציונלית. חלקם מציעים העתקת read-only בלבד באחד האתרים ומבצעים מעבר (Failover) אוטומטי, בעוד האחרים מציגים קנסות כבדים כאשר שולחים רישום מידע להעתק ה"משני". ע"י טיפול ב-2 ההעתקים בצורה שווה, עם קנס ביצועים מינימלי או אפסי, לשרתים יכולים לכתוב ב-2 הצדדים (העתקים פעילים באמת) בלי כל תהליך כשל.

אמינות - כמו כל פתרון אחר המבוזר גיאוגרפית, אשכולות של Always On דורשים דרך "לשבור שוויון" במקרה של כשל תקשורת בין 2 מערכות. בסופו של דבר, עסקים צריכים להטמיע עד (Witness) באתר שלישי עם רשת יתירה לכל אתר כדי "לשבור שוויון" (Quorum) במקרה שבו 2 מערכות אינן יכולות לתקשר באופן ישיר. הבטחת התאמתו של העד לשיטת ההטמעה העדיפה על הלקוח (ענן או on premises) היא באחריות היצרן.

קרדיט צילום תמונה עליונה: אלון לוין

מאת: ערן בראון, פברואר 2019.
סמנכ"ל טכנולוגיות לאזור EMEA בחברת INFINIDAT
 
ALWAYS FREE



 
 
Bookmark and Share