Telecom News - קבוצת בזק "מסירה את הכפפות" ויוצאת לעימות חזיתי מול משרד התקשורת

קבוצת בזק "מסירה את הכפפות" ויוצאת לעימות חזיתי מול משרד התקשורת

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> קבוצת בזק "מסירה את הכפפות" ויוצאת לעימות חזיתי מול משרד התקשורת
קבוצת בזק הודיעה הבוקר על הגשת בג"ץ כנגד משרד התקשורת בעניין ביטול ההפרדה המבנית. במקביל חברות הקבוצה תיפננה לקבל אישור משרד התקשורת לשינוי מבנה ארגוני. זאת, בנוסף לערר, שיוגש בימים הקרובים לבית המשפט המחוזי בת"א בעניין הקנס הענק, שהוטל על בזק. עדכונים חשובים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 14.2.9, 10:32נתי כהן

העיתון כלכליסט פרסם אמש ידיעה חשובה ביותר, משום שכמי שעוסק שנים רבות ברגולציית התקשורת, הידיעה הזו מצביעה על כך, שמשרד התקשורת איבד מזמן את הכיוון (בלשון המעטה).

הידיעה בכלכליסט פורסמה תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "התשתית העובדתית של משרד התקשורת לא קשורה למציאות". מומלץ לקריאה.

במקביל ובלי כל קשר ישיר, בגלובס פורסם אמש ניתוח די דומה ורחב יותר תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "הטראומה של משרד התקשורת ממשיכה לקבוע את ההתנהלות מול בזק". זאת, אחרי כתבה קודמת, שפורסמה תחת הכותרת: "איוב קרא כנראה לא יחזור למשרד התקשורת, האם שר חדש יצליח להוביל מדיניות הפוכה?". גם כאן - מומלץ לקריאה.

בנוסף, לאחרונה פרסמנו כאן ניתוח של אנליסט התקשורת מס' 1 בישראל, ערן יעקובי, על תפקוד משרד התקשורת תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "הרגולטורים האירופאים פה אחד: משרד התקשורת הישראלי לא מבין את תפקידו". מומלץ גם כן לקריאה.

המאמרים הללו הם רקע ממש מתאים להתפתחויות של הבוקר, שכללו את המהלכים הבאים:

א. בזק הודיעה לבורסה, שהיא מגישה בג"ץ כנגד משרד התקשורת, שלא מאשר לה "הורדת ההפרדה המבנית". ההודעה המלאה מצויה כאן.

ב. בזק מדווחת לבורסה, שדירקטוריון החברה אישר פניה של כל אחת מהחברות הבנות: פלאפון, בזק בינלאומי ו-Yes, לפנות בבקשה לקבלת אישור ממשרד התקשורת לשינוי מבני-תאגידי, לפיו מלוא פעילותה ונכסיה של כל אחת מהחברות הבנות יועברו לשותפות מוגבלת בבעלותה המלאה של החברה - החברה כשותף מוגבל וחברה נפרדת ושונה בכל שותפות - בבעלותה המלאה של החברה [ בזק] כשותף כללי. ההודעה המלאה מצויה כאן.

זהו שינוי כיוון מהדיווח הקודם שלנו בעניין זה (כאן). שינוי כיוון מאוד מרתק. 

התנכלות של משרד התקשורת לבזק בקדנציה הנוכחית של מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, (בתמונה למעלה משמאל), מתוארת אצלנו בהרחבה, במאות כתבות, ולאחרונה - כאן.

בימים הקרובים בזק תגיש עוד פנייה לבית המשפט, הפעם בערר על הקנס, שהוטל על החברה (כאן). 

לדברי דה-מרקר (כאן) וגלובס (כאן), המטרה של בזק היא למנוע מחיקה של "נכס מס" בסך של 1.2 מיליארד שקל מההפסדים הצבורים של Yes, שנמצאת בבעלותה המלאה של בזק (אבל ב"הפרדה מבנית" קשוחה). הניתוח הזה נכון, למעט תיקון ממש זעיר, "נכס המס" הוא 1.166 מיליארד ש"ח (כאן). 

ובדומה להמלצתי משלשום, בכתבה על המשבר בכתובות ה-IP והטיפול הכושל של משרד התקשורת במעבר ל-IPv6 - כאן, אני ממליץ גם כעת למנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, לטובת שוק התקשורת, לשקול את סיום תפקידו, גם אחרי האירוע, שהתרחש אתמול (הוא מכיר את הנושא).

לא ניתן יותר להסתיר את הכישלון הנמשך והבסיסי שלו כמנכ"ל המשרד, מיום כניסתו לתפקיד ועד עצם היום הזה. 

תגובת המשרד התקשורת בנושא העתירה של בזק: "העתירה טרם התקבלה במשרדנו, כשתתקבל נלמד אותה ונתייחס".

עדכון 14.2.19, 17:40: בזק הגישה את הבג"ץ בהקשר ל"הפרדה המבנית", והמסמך המלא נמצא כאן, למתעניינים.

הפרטים ההיסטוריים והרגולטוריים הקיימים בעתירה זו, משלימים ותואמים את מה שאני כותב בפרקי הסדרה הנוקבת אודות "תפירת תיק 4000 לאיש הלא נכון" והפרק האחרון והטרי בסדרה זו, פרק מס' 16, פורסם כאן ב-13.2.19. 

עדכון 15.2.19: הכתבה: " מעתירת בזק לבג"ץ עולה שעל המשטרה לחקור את צמרת משרד התקשורת" - כאן.

עדכון 2.2.20: בזק מדווחת לבורסה כאן, שבהחלטת הבג"ץ (החלטת ביניים, בלי לדון לגופו של עניין), ההחלטה בנושא שנדון בבג"ץ (הפרדה מבנית של בזק) - נדחית עד 15.6.20 והצדדים שומרים על טענותיהם עד אז.

עדכון 16.7.20, 11:00: לאור המסמך שהוצג ע"י מנכ"ל משרד התקשורת היוצא, נתי כהן, בזק מדווח כעת לבורסה (כאן), שהפרקליטת מיהרה להגיש את המסמך הזה לבג"ץ, עם בקשה לדחיית \ מחיקת העתירה של בזק ולחייב את בזק בהוצאות. כ"כ בזק מדווחת ש: "החברה בוחנת את משמעויות עמדת המדינה והדו"ח ועומדת על טענותיה בעתירה". די ברור, לכל מי שעיניו בראשו, שבזק אינה יכולה להתמודד כעת בבג"ץ מול "הקליקה" שנוצרה (שוב) נגדה, כך שההפסד שלה בבג"ץ הוא צפוי וברור, וזה ההפסד לכל עם ישראל, ללקוחות בזק ולשוק התקשורת.

 


FASILURE FREE

 
Bookmark and Share