Telecom News - עידן חדש באימוץ בינה מלאכותית בארגונים: גישה ל-Watson מכל סביבת ענן

עידן חדש באימוץ בינה מלאכותית בארגונים: גישה ל-Watson מכל סביבת ענן

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> עידן חדש באימוץ בינה מלאכותית בארגונים: גישה ל-Watson מכל סביבת ענן
עידן חדש באימוץ בינה מלאכותית בארגונים: גישה ל-Watson מכל סביבת ענן
מאת: מערכת Telecom News, 14.2.19, 12:45גיא ריצ'קר יחצ

IBM הודיעה על פתיחת פרק חדש במעבר מהתנסות בבינה מלאכותית לטרנספורמציה של התעשייה בהיקף נרחב. החברה מעמידה את Watson, פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה, לרשות המשתמשים בכל סביבת ענן ומאפשרת לעסקים להימנע מהגבלות (נעילות) לספק ענן ספציפי ולפרוס את הבינה המלאכותית בכל מקום, שבו מאוחסנים נתוניהם.

יבמ הודיעה על שירותים חדשים המאפשרים להתגבר על הגבלות מצד ספקי ענן ומסמנת את תחילתו של עידן חדש באימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית. בנוסף, יחל שירות חדש, שיעצים את העובד ויאפשר מדידת השפעת ה-AI על התוצאות העסקיות של הארגון. כך, יצוידו עסקים בדרך פשוטה ומהירה יותר לבנייה, פריסה והרצה של מודלי ויישומי בינה מלאכותית בכל סביבת ענן שהיא.

עם כלים כאלה, ארגונים יכולים:

להריץ את השירותים של Watson, לרבות Watson Assistant  ו- Watson OpenScale על כל ענן שהוא. הודות לאינטגרציה עם IBM Cloud Private for Data(ICP for Data ), ניתן כעת להריץ את Watson ו-Watson OpenScale בכל סביבה שהיא, באתר הלקוח או בענן פרטי, ציבורי או מולטי-קלאוד היברידי, ולאפשר לעסקים ליישם בינה מלאכותית על הנתונים בכל מקום שבו הם מאוחסנים. עסקים יוכלו להוסיף בינה מלאכותית לאפליקציות, ללא תלות במיקומן. גמישות זו תסיר את אחד המכשולים הגדולים ביותר להתרחבות הבינה המלאכותית. כעת, עסקים יוכלו להשאיר את הנתונים בסביבות מאובטחות או מועדפות ולהביא את Watson אל הנתונים.

לפרוס פתרונות בינה מלאכותית, שיאפשרו למכן תהליכים עסקיים כדי לייעל את הביצועים. הנגשת בינה מלאכותית תאפשר ללקוחות לזהות דפוסים בתהליכים העסקיים ואז להטמיע אוטומציה כדי למכן את תהליכי העבודה הנבחרים.

למרות שהשימוש בבינה מלאכותית מושך את תשומת לבם של עסקים, ארגונים רבים עדיין לא הצליחו לקדם פרויקטים להטמעתה. על פי דו"ח של MIT Sloan, 81% מהארגונים אינם מבינים אילו נתונים דרושים לבינה המלאכותית או איך להגיע אליהם.

מחקר, שערכה חברת גרטנר לאחרונה, מצא ש"המובילים בנתונים ואנליטיקה עדיין מתמודדים עם המורכבות, משך הזמן, האינטגרציה והעלויות של פרויקטי אינטגרציית נתונים. כתוצאה מכך, לוחות הזמנים מתארכים, והעלויות מאמירות עקב ריבוי מחזורי השינויים בפרויקט".

אף על פי כן, הרוב המכריע של הארגונים - 83% מסכימים, שהטמעת בינה מלאכותית ברחבי הארגון היא הזדמנות אסטרטגית, קובע הדו"ח של MIT Sloan.

גיא ריצ'קר, (בתמונה למעלה), מנהל חטיבת תוכנה, ענן ופתרונות קוגניטיביים ב-IBM ישראל: "אחד החסמים להטמעת בינה מלאכותית בארגון הוא סביבות ענן מרובות, דבר הגורם לפיצול וחלוקה של המידע בארגון. כדי להתמודד עם אתגר ביזור המידע בסביבות שונות, הם צריכים את חופש הבחירה, ליישם בינה מלאכותית למידע, לא משנה היכן הוא מאוחסן. 

באמצעות פתיחת ווטסון, שיוכל לעבוד בסביבות ענן שונות, אנו מאפשרים לעסקים להתגבר על האתגר ולהאיץ את הטרנספורמציה לבינה מלאכותית. Watson, הבינה המלאכותית של החברה, נועד לסייע לארגונים לנצל את יתרונות הבינה המלאכותית כדי לשפר את ביצועי העסק.

עם מערך ברור של יישומים, כלי פיתוח, מודלים ללמידת מכונה ושירותי ניהול, Watson מסייע לארגונים ברחבי העולם לכרות נתונים, לחזות תוצאות ולמכן תהליכים בהם ישנה חשיבות משמעותית לזמן ומשאבים".

ICP for Data היא ארכיטקטורת המידע הפתוחה של IBM לבינה מלאכותית, שמיועדת לענן וכוללת אינטגרציה של יכולות מתקדמות לניתוח נתונים, הנדסת נתונים ובניית יישומים. הארכיטקטורה מסייעת לחברות לחשוף מהמידע הארגוני תובנות, שלפני כן לא היו ניתנות להשגה. פתיחות היא מאפיין מהותי של ICP for Data, ו-Watson Studio ממלא בה תפקיד חשוב. לדוגמה, מחקר פנימי גילה, ש-85% ממשתמשי Watson משתמשים בשפות ומסגרות קוד פתוח כגון פייתון, R ו-TensorFlow במשפחת Watson.

Watson מגיע ל-ICP בשביל לאסוף נתונים
סדרה של מיקרו שירותים חדשים של Watson נבנו עבור ICP for Data, ומתבססים על טכנולוגיות קוד פתוח וניתנים להרחבה בקלות בסביבות ענן. הודות לטכנולוגיית Kubernetes בקוד פתוח ניתן להריץ את המיקרו שירותים החדשים של Watson על IBM Cloud ובסביבות אחרות של ענן ציבורי, היברידי או מולטי-קלאוד. המיקרו-שירותים מבוססים על פתרונות התכנה הבאים:

Watson OpenScale: היא פלטפורמת AI פתוחה של החברה המאפשרת ניהול מקיף של כלי בינה מלאכותית, ללא תלות במקום פיתוחם, לרבות היכולת להסביר כיצד החלטות AI מתקבלות בזמן אמת ובכך לספק יותר שקיפות וציות.

Watson Assistant: כלי AI של החברה לבניית ממשקי דיבור בתוך יישומים והתקנים. ה-Watson Assistant מתקדם יותר מצ'אטבוט מסורתי והוא קובע באופן אינטליגנטי מתי לחפש תוצאה, מתי לבקש הבהרות מהמשתמש ומתי להעביר את המשתמש לסיוע אנושי או אישי. בנוסף, ה-Watson Assistant Discovery Extension  מאפשר לארגונים לחשוף תובנות החבויות בנתונים בלתי-מובנים ומסמכים.

בנוסף לשחרור פתרונות אלה, יש תכנה חדשה המיועדת להשקה בשלב מאוחר יותר השנה, שקרויה IBM Business Automation Intelligence with Watson. היא מאפשרת לעסקים ליישם בינה מלאכותית היישר באפליקציות השונות, ולחזק את העובדים, בין עם מדובר בעובדים פקידותיים או בעובדי ידע, למכן את עבודתם מהמטלות השגרתיות ביותר עד למטלות מורכבות. בנוסף, התכנה תוכל למדוד את רמת ההשפעה והיעילות של הבינה המלאכותית על התוצאות העסקיות.

AI
 
 



 
 
Bookmark and Share