Telecom News - ה-ROBOTREPORT: עשר חברות הרובוטיקה שצריך לעקוב אחריהן ב-2019

ה-ROBOTREPORT: עשר חברות הרובוטיקה שצריך לעקוב אחריהן ב-2019

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> ה-ROBOTREPORT: עשר חברות הרובוטיקה שצריך לעקוב אחריהן ב-2019
ה-ROBOTREPORT: 10 חברות הרובוטיקה שצריך לעקוב אחריהן ב-2019
מאת: מערכת Telecom News, 18.2.19, 13:23רובוט
 
אם תהיתם מיהן חברות הרובוטים, שצריך לבחון את הטכנולוגיות שלהן בשנה הקרובה, אתר חדשות מוביל בתחום הרובוטיקה חוסך את העבודה. החברות נבחרו על בסיס היותן מובילות שוק, או כאלו שפיתחו / מפתחות כלים ואו מוצרים ייחודיים בתחום
 
The ROBOTREPORT, אתר חדשות בתחום הרובוטיקה, שמפעיל גם מערך עצמאי לניתוחי שוק בתחום הפיתוח, היישום והשימוש ברובוטים ובמערכות חכמות אחרות, הכין עם תחילת השנה את רשימת 10 חברות הרובוטיקה ש״צריך לעקוב אחר פעילותן״, במהלך שנת 2019. החברות נבחרו על בסיס היוטתן מובילות שוק, או כאלה שפיתחו / מפתחות כלים ואו מוצרים ייחודיים בתחום. 
 
ברשימה ניתן למצוא גופים דוגמת אמזון, בוסטון דיינמיקס, פייסבוק, מיקרוסופט, NVIDIA, Waimo ו-Universal Robotics.
 
אמזון  נבחרה בשל יוזמה, שנחשפה לא מכבר, ובה מעורבת Amazon Lab126, שמנסה לפתח רובוט ביתי. היוזמה, שזכתה לשם Vesta, תהיה על פי הדיווחים מעין ״אלקסה על גלגלים״. על פי דיווחים אחרונים לאב טיפוס יש מערכת של ראיית מחשב, שמאפשרת לו לנווט חופשי בתוך הסביבה הביתית. סיבה נוספת להכללה ברשימה: החברה מפתחת פלטפורמה חדשה, שתאפשר למפתחים לבנות רובוטים ולהוסיף להם בינה מלאכותית, כמו גם לבחון אותם בסביבות משתנות.
 
בוסטון דיינמיקס נמצאת ברשימה בשל תוכניתה למסחור יוזמה בשם SpotMini, הרובוט הראשון, שהחברה תמסחר ב-27 שנות קיומה. זו הולכת להיות שנה מפתיעה עבור הרובוטים ההולכים, מציין האתר.
 
פייסבוק הוכנסה לרשימה בגלל כניסתה הצפויה לתחום וההשקעה הכבדה ברובוטיקה. בין השאר, מציינים, שהחברה משקיעה בתחום רובוטיקה ׳רכה׳ ובבינה מלאכותית.
 
NVIDIA השיקה לא מכבר את ה-Jetson AGX Xavier, שבב חדש, שישמש את הדור הבא של הרובוטים, שבתוכו מעל 9 מיליארד טרנזיסטורים. המודול, לדברי החברה, יאפשר לרובוטים להבין את הסביבה שלהם.
 
Universal Robotics, שברשימה, מכרה במהלך 2018 את הרובוט ה-25,000 במספר שלה והיא נחשבת למובילת ענף הקובוטים - רובוטים שיתופיים. קובוטים הם פלח השוק הצומח במהירות הגבוהה ביותר באוטומציה התעשייתית על פי סקר של איגוד הרובוטיקה העולמי, ונתח השוק שלהם יקפוץ לכ-34% מכלל מכירות הרובוטים התעשייתיים עד 2025. UR צברה מוניטין רב בשנים האחרונות והיא תמשיך להוביל את השוק הרבה מעבר לשנת 2019, אומר המחקר.
 
זיו שדה, סמנכ״ל שיווק בחברת SU-PAD, מנציגות UR בישראל: "השוק מתחיל להבין את משמעות הכנסת קובוטים לעבודה. המאמץ 'לייצור אוטומציה׳ הוא קטן מהכנסת רובוט מסורתי בגלל הפשטות התכנותית, אביזרי הקצה המתאימים למגוון של משימות ובגלל היכולת לעבוד לצד בני אדם בהיבט הבטיחותי. אלה מאפשרים לתעשייה ליישם אוטומציות גם בתהליכיי ייצור הרבה יותר קצרים. כ"כ, גם בהיבטי ההחזר ההשקעה והיכולת לתמרן את הקובוט בקלות מיישום ליישום יש יתרונות מובהקים״.
 
בין השמות הנוספים ברשימה:
Cruise Automation, שמתמחה במכוניות אוטונומיות,
מעבדות הרובוטיקה של מכון Wyss בהארווארד, שמפתח רובוטים רכים ומיקרו-רובוטים,
מיקרוסופט, מפתחת ה-Open Robotics 
חברת UBTech הסינית, שמתכננת ובונה רובוטים דמויי אנוש.  
 
 



 
 
Bookmark and Share