Telecom News - ביריד MUNI-EXPO של ועידת השלטון המקומי יציגו סטארטאפים של עיר חכמה

ביריד MUNI-EXPO של ועידת השלטון המקומי יציגו סטארטאפים של עיר חכמה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> ביריד MUNI-EXPO של ועידת השלטון המקומי יציגו סטארטאפים של עיר חכמה
ביריד MUNI-EXPO של ועידת השלטון המקומי יציגו סטארטאפים של עיר חכמה
מאת: מערכת Telecom News, 18.2.19, 17:08AURA יחצ
 
מיזמים ישראלים, שמייצרים את דור העתיד של הערים החכמות והתחבורה החכמה, יציגו באירוע. בינתיים פורסמו 2 סטארטאפים בולטים והטכנולוגיות שלהם, שיציגו באירוע.
 
ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO תתקיים ב-27-28 בפברואר 2019 ב-EXPO-TLV, גני התערוכה בת"א. האירוע מהווה פלטפורמה לקידום נושא הערים החכמות בארץ ויכלול תערוכת חדשנות עם כ-170 מציגים בכל תחומי ניהול הערים: תשתיות, תברואה, אנרגיה ירוקה, חינוך, ספורט, תרבות, תחבורה, רישוי עסקים, תכנון ערים, פתרונות IT, חממות טכנולוגיות וסטארטאפים.
 
Highroad, חממה לסטארטאפים מתחומי הערים החכמות והתחבורה החכמה, שמלווה לאורך השנה כ-15 סטארטאפים, פרסמה את 2 הסטארטאפים מטעמה, שיציגו במתחם שלה בכנס.

 AURA AIR - סטארטאפ מאזור, פיתח מערכת ניהול איכות אוויר חכמה. 

מדובר במערכת חכמה המאפשרת לכל משתמש להיות בשליטה בנוגע לאיכות האוויר במרחבים פתוחים וסגורים. מדובר בתופעה רחבה המטרידה ערים רבות בעולם. התושבים נושמים בביתם אבק או עובש ושלל חומרים וחלקיקים, שאף אחד מאתנו לא היה רוצה להכניס לגופו.

הפיתוח הישראלי פועל ב-3 מישורים בו זמנית:
זיהוי - בעזרת סנסורים חכמים ורגישים Aura מנטרת ומזהה את כל החלקיקים הנשאים באוויר הבית. החל מאבק, דרך עובש ועד חלקיקים קטנטנים. המערכת משמשת גם כגלאי עשן בהתאם לרגולציות.
אנליזה - המערכת מנתחת את הנתונים בזמן אמת ובנוסף מתחשבת בנתונים האינדיבידואלים של המשתמש וכך חוזה אירועים העתידים לקרות במרחב, לדוגמה: פלסטיק שנמס בקיר, יעלה את הטמפרטורה בחדר ואת רמות הVOC-. המערכת תזהה את השינוי בשלב מוקדם מאד ותתריע מפני שריפה העתידה להתרחש
טיהור וחיטוי- בעזרת 4 פילטרים ייחודים Aura מטהרת ומחטאת את האוויר: החל מחלקיקים גדולים כמו אבק ועד בקטריות ווירוסים.
 
ACiiST - מיזם העוסק בפיתוח וניהול תשתיות תקשורת לערים חכמות באמצעות מערכת טכנולוגית המאפשרת לרשויות המקומיות הטמעה קלה של מערכות חכמות ויישומים לזיהוי וטיפול בבעיות במרחב העירוני. העיר החכמה נדרשת לעמוד בקצבי מידע הולכים וגבהים בין ציוד קצה חכם ברחובות לבין המחשוב המרכזי, בעירייה או בענן. כיום, לצורך פרישת תשתית התקשורת נדרשות חפירות מרובות לאורך הכבישים והתקנת ארונות תקשורת המפריעים לעוברים ולשבים.

פרישת תשתיות באופן זה היא יקרה, מצריכה אישורים ביורוקרטים מרובים, פוגעת ומפריעה לאורח החיים בעיר. הטכנולוגיה של ACiiST מאפשרת לעיריות לוותר על כל הרעש, העלויות, הזמן והפגיעה באיכות החיים סביב הקמת תשתית תקשורת ברחבי העיר ובמקום חפירות, העברת עשרות כבלים וצינורות ו"קישוט" המדרכות בארונות תקשורת, המערכת עושה שימוש מינימלי בכבלים, מבזרת את המתגים על פי הצורך ובכך מקימה תשתית חכמה מבלי לפגוע בתשתיות קיימות.    

רשויות מקומיות שונות בארץ, כמו הרצליה וראשון לציון, כבר עושות שימוש בפיתוח החדשני המתאים לכל פרויקט חכם כמו רישות מצלמות ,WiFi, חיישני איכות אוויר, תחנות מידע דיגיטלי ועוד, מאפשר לאפליקציות עירוניות מונגשות להתקיים ומחליף את הצורך בעבודות התשתית המסיביות הנדרשות היום.

SMART CITY FREE
 
 



 
 
Bookmark and Share