Telecom News - עוד מנגנון משבש בתחום הסיבים האופטיים שדורש חקירה משטרתית

עוד מנגנון משבש בתחום הסיבים האופטיים שדורש חקירה משטרתית

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> עוד מנגנון משבש בתחום הסיבים האופטיים שדורש חקירה משטרתית
ניתוח: אחרי שהממשלה כבר קבעה מדיניות לתחום פריסת הסיבים האופטיים ולאחר שמשרד התקשורת קבע עובדות באישור הממשלה לגבי פריסת IBC-סלקום, מחליט מנכ"ל משרד התקשורת לשבש את פריסת הסיבים של בזק, ע"י עוד ועדה מיותרת לפריסת סיבים.
מאת: אבי וייס, 20.2.19, 08:00ד"ר עופר רז דרור

ההפרעות של משרד התקשורת הישראלי לשדרוג תשתיות הקוויות לישראל (בדגש על התשתיות של בזק, שמגיעה לכל פינה בישראל), מהלכים, ששנעשים בהובלת השר איוב קרא, המנכ"ל נתי כהן והמשנה מנכ"ל שמילה מימון, וב"תוספת יוקר" של הסמנכ"ל הבכיר לכלכה שבמשרד, הובילו אותי לקריאה נוקבת ומבוססת על מסמכים רבים המדברים בעד עצמם, קריאה, שפורסמה תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "מעתירת בזק לבג"ץ עולה שעל המשטרה לחקור את צמרת משרד התקשורת".

מתברר, שבדיוק כמו שלמה פילבר ("עד המדינה"), שפעל בחלק האחרון של הקדנציה שלו כמנכ"ל המשרד לטובת בזק בקצב מטורף, תוך התעלמות מכל נורמה וחוק, כעת צמרת משרד התקשורת עושה בדיוק הפוך, נגד בזק, תוך התעלמות מכל נורמה וחוק.

לאחרונה קיבל שמילה מימון החלטה אנטי-צרכנית, לא הגיונית ולא חוקית בגיבוי של הנתי כהןמנכ"ל (נתי כהן) (בתמונה משמאל, קורא בעיון - אולי, את המסמכים של שמילה מימון), ובגיבוי שקט של השר קרא (ששקוע ב"צרור צרות" משל עצמו), למנוע מבזק לשדרג את המהירויות של הפס הרחב לצרכנים ל-200 מגה, בטכנולוגיה המכונה בשם 35B.

המסמך המדהים של שמילה מימון לא פורסם ברבים (די ברור למה), אך מוכר בשוק התקשורת. שקיפות בעבודת המשרד זה הדבר האחרון, שניתן לצפות לו, מצמרת משרד התקשורת הנוכחית. 

כל פניותי לקבל הסברים לגבי מסמך זה ומהיכן מגיעות הקביעות, שהשדרוג של רשת בזק יפגע בתחרות - לא נענו (ראה באמצע המאמר כאן). לא ראיתי כל חוות דעת משפטית או אחרת, שאומרת דבר כזה חמור.

אולם, בצמרת משרד התקשורת אפשר להמציא הכל ולפברק הכל - בשירות מתחרותיה של בזק.

כך זה עובד בקדנציה הנוכחית של צמרת משרד התקשורת. בדיוק הפוך מהקדנציה הקודמת. בשני המקרים, עבודת מטה מסודרת, התייעצות עם הציבור ונציגיו המוסמכים ומענה לצרכי עם ישראל - אין. "לא סופרים איש ממטר". 

החידוש האחרון מאתמול: הקמת "צוות בין- משרדי - בחינת מדיניות פרישת תשתיות תקשורת אולטרה רחבות פס נייחות במדינת ישראל". כתב המינוי של הצוות ההזוי הזה - כאן.

בראש הצוות הועמד לא אחר מאשר "המומחה  להטחת הראש של בזק בקיר", ד"ר עופר רז דרור (בתמונה למעלה משמאל).

מדובר כאן במהלך שיבוש רציני של הרגולציה במדינת ישראל מעשה ,שמן הדין שייחקר ע"י גורמי אכיפת החוק במדינת ישראל, שכן יש לצוות הזה מטרה אחת בלבד: לעכב את האישורים, שבזק מחכה להם לשדרוג הרשת שלה ל-200 מגה ואחר כך לפריסת חיבורי הסיבים ל בזק  לבתים לכל עם ישראל.

הכשלים החמורים בהקמת הצוות הזה הם:
  1. יש כבר מדיניות ממשלתית לפריסת סיבים במדינת ישראל. היא התקבלה בהחלטת הממשלה (שאימצה ועדכנה כמה החלטות ממשלה קודמות לכך, כבר מ-2010), והיא התקבלה ב-2013 - כאן. ההחלטה מ-2013 מציינת את החלטות הממשלה הקודמות מ-2010 ו-2011, בעניין מדיניות פריסת סיבים בישראל.
  2. בעקבות החלטת הממשלה מ-2013, הוקם צוות לקידום הנושא במשרד התקשורת (ראה בסעיף הבא), והוקם מטה "ישראל דיגיטלית" והמטה הזה החל לפעול, פרסם מסמך מדיניות רחב ביותר (שכלל גם את מדיניות פריסת הסיבים) וכל פעילות המטה הזו מפורסמת באינטרנט - כאן. זאת, במשרד לשיוויון חברתי, עם פעילות מלווה בתקציבים ועובדים מסורים, שמקדמים את הנושאים הללו, שהוטלו על ידי הממשלה. תחום אחד הם לא יכולים לקדם אפילו לא במ"מ אחד: פריסת הסיבים לבתים. זה בגלל כל "החפרפרות" במשרד התקשורת, שלא רוצות שזה יקרה (אלא אם החברות פורסות סיבים הן סלקום-IBC ופרטנר). 
  3. התכנית הדיגיטלית הלאומית הרחבה והמלאה אושרה ע"י הממשלה ב-2017 בהחלטה 2733 - כאן. פירוט ההחלטה: כאן וכאן. ההחלטה כוללת גם את המדינות לפריסת סיבים, שקיימת כבר מ-2013, עם עדכונים קלים, לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות, שהתרחשו בשוק הקווי בין 2013 ל-2017.
  4. צוות בין משרדי לנושא פריסת סיבים - זה ממש לא דבר חדש. הצוות המיותר והמשבש, שהקים כעת מנכ"ל משרד התקשורת, הוא המשך לכישלונות של כל הצוותים הקודמים ובראשם הצוות, שמינה השר גלעד ארדן (כאן), ואחריו הצוות, שמינה שר התקשורת דאז, בנימין נתניהו, בראשותו של אבי ברגר (כאן). מאז הוקמו עוד כמה צוותים כאלוה בדיוק, לרבות ע"י השר איוב קרא (כאן)
  5. הצוות הזה בא לעולם אחרי ש"כל הסוסים כבר ברחו מהאורווה", דהיינו: אחרי שהתקבלה החלטת ממשלה על פריסת הסיבים של IBC-אנלימיטד. מדובר במהלך מופקר ופלילי, לכאורה, מראשיתו ועד סופו (שטרם הגיע), שתואר בהרחבה בכמות עצומה של כתבות וחשיפות ב-Telecom News, למשל: כאן,, כאן, כאןכאן, כאןכאןכאן וכאן.
  6. אם לא די בכך, ממש לאחרונה, ד"ר עופר רז דרור כבר קידם בעידוד המנכ"ל וגיבוי השר, מדיניות של "רכיבה על תשתיות הסיבים של בזק" והמדיניות הזו כבר "סגורה מכל הכיוונים", בסדרת החלטות בלתי חוקיות, לכאורה ולא הגיוניות, שדורשות חקירה, לרבות חקירה כיצד החברות סלקום ופרטנר פורסות סיבים לבתים איפה שבא להן, בגיבוי צמרת המשרד, ללא כל רישיון וללא Open Access לכל ה-ISP, כפי שפרטנו למשל: כאן, כאן, כאן וכאן.
  7.  ד"ר עופר רז דרור גם פרסם שימוע (מפורט כאן) מופרך והזוי ביותר לפני כחודשיים, בגיבוי המנכ"ל ובדיוק בנושא הזה, כמנותח: כאן, כאןכאןכאן וכאן. תוצאות השימוע הזה די ברורות (זה אותו קו, לכאורה, בלתי חוקי, שנמשך בכל הקדנציה הנוכחית של ראשי משרד התקשורת). 
  8. כבר הצבענו על כך מזמן, שהדרך היחידה לחבר את כל עם ישראל לסיבים היא: בהחלפת ראשי משרד התקשורת והקמת "רשות לתקשורת": כאן, כאן, וכאן
עדכון 6.9.19אמיר לוי, לשעבר הממונה על אגף התקציבים באוצר, מונה למנכ"ל IBC. לוי ייכנס לתפקיד במקומו של דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל החברה בשנים האחרונות. כזכור, לאחרונה הושלמה העסקה לפיה סלקום וקרן תש"י השתלטו על המיזם. כעת מינו מנכ"ל חדש כדי לנהל את החברה במתכונת החדשה. למי ששכח, אמיר לוי היה זה שדאג (באישור השר משה כחלון) והעביר את ה-150 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים, היישר אל הכיסים של בעלי IBC ומנהליה הבכירים. כך, "נזרק לאוויר" (ולכיסים הלא נכונים), למטרת לא בדיוק ברורות, כסף שמעולם לא חזר לציבור, או הגיע לאיזו מטרה ציבורית מועילה

שורה תחתונה:
השיבוש בפריסת סיבים בישראל שנעשה כעת, במינוי הצוות החדש-ישן לאותו נושא, יעכב את ההחלטות לגבי פריסת סיבים בישראל עוד חצי שנה לפחות, עד ש"הצוות החדש", שמינה נתי כהן, יגיש המלצות ואחרי כן יהיה צורך לקבל החלטות ממשלה חדשות (אולי) והנחיות חדשות (אולי), בתחום פריסת הסיבים בישראל. 

את השיבוש הזה חייבים לחקור, כיוון שמדובר בהתעמרות לא חוקית וארוכת שנים, שהחמירה בשנה האחרונה, בתושבי ישראל וברכוש פרטי של חברת בזק, ע"י פקידי ממשלה, שמונעים, לכאורה, ע"י חברות בעלות אינטרסים (ובראשן סלקום), כאשר הם חסרי ניסיון וידע בתחום פריסת הסיבים האופטיים ורגולציית סיבים אופטיים הקיימת בעולם,  חסרי כל ניסיון וידע בעולם העסקי בכלל ובתחום עסקי התקשורת בפרט, שחושבים שהם מעל לכל חוק ונורמה ושהם יכולים להמציא רגולציה שאין בשם מקום בעולם ושלא עובדת בעשור האחרון, רק בגלל השלומיאליות והכאוס שהם יצרו במו ידיהם, רק כי זה משרת את האינטרסים של סלקום ופוגע בבזק ובכלל תושבי ישראל ובאינטרסים הכי בסיסים של מדינת ישראל.


ולסיום נראה, שהקמת הוועדה הזו, מתארת את האימרה: שהוועדה היא קבוצה של בלתי מעוניינים, שנבחרה מתוך הבלתי מתאימים כדי לעשות את הבלתי נחוץ (ריצ'ארד הארקינס).

DISRUPTION FREE



 
 
Bookmark and Share