Telecom News - אשר ביטון, שמופיע כמ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, מכה שנית בהוט וב-Yes

אשר ביטון, שמופיע כמ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, מכה שנית בהוט וב-Yes

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> אשר ביטון, שמופיע כמ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, מכה שנית בהוט וב-Yes
אשר ביטון, שפעם הוא מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ופעם הוא יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (בהטלת תפקיד), הטיל קנסות: 302.4 אלף ש"ח על הוט ו-403.2 אלף ש"ח על Yes, בגין אי מילוי סעיפים לא ידועים בהחלטות המועצה מ-2003. בנוסף, הוא החליט, שהוא גם דובר מועצת הכבלים והלוויין (בלי "הטלת תפקיד", מה זה חשוב, הוא "מטיל על עצמו" תפקידים לבד...).
מאת: אבי וייס, 21.2.19, 08:50אר ביטון

במועצת הכבלים והלוויין נוצר מאוד מוזר, שלא לומר מטריד. נבחר מועמד לתפקיד יו"ר המועצה (מועצה מיותרת לחלוטין, אבל זו בעיה אחרת לגמרי), שמו: ניר שוויקי (כאן).

הבעיה היא, שזה היה לפני יותר מחודשיים והמועמדות הזו לא אושרה בממשלה וכנראה תקועה עד אחרי הבחירות. 

אז בינתיים מסתובב לו פקיד בכיר ממשרד התקשורת בשם אשר ביטון, (בתמונה משמאל), בכלל איש ספקטרום (תדרים) ממשרד התקשורת, שלא אושר אף הוא ע"י הממשלה להיות מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין (כי חסרים לו תנאי סף דוגמת עובד מדינה קבוע, ניסיון וכיו"ב), אז השר איוב קרא (ששקוע בצרות משלו), המציא לו תואר חדש שלא צריך אישור של איש: יו"ר מועצת הכבלים והלוויין "בהטלת תפקיד".

מה זה "בהטלת תפקיד"? התשובה, זה "פיילוט" של נש"מ (זו ממש לא בדיחה, הנה זה כאן וגם כאן).

לא ברור באם מישהו ב"הטלת תפקיד" מקבל את כל הסמכויות של יו"ר המועצה או מ"מ יו"ר המועצה, ככתוב בחוק התקשורת, כי הוא לא אושר ע"י הממשלה, שאלתי זאת ולא נעניתי (כאן), כבר בקנסות הקודמים שאשר ביטון הטיל על הוט ו-Yes.

בכל מקרה, להטיל קנסות על הוט ו-Yes כשהן מפירות את ההנחיות והוראות החוק, המועצה והרישיון - זה מעשה ראוי ומבורך. לכן, חשוב לציין לחיוב את הטלת הקנסות הטריים (כאן) על החברות הסוררות הללו, שמקבלות פעם שנייה קנסות גדולים מאשר ביטון , בגלל שהן לא השקיעו את הכספים הנדרשים מהן בהפקות ב: סדרות דרמה, סדרות דרמה מורכבות וסדרות תעודה, וכן בסרטי תעודה מורכבים.

הבעיה: הטלת הקנסות הללו הן על בסיס החלטות של המועצה משנת 2003 (וגם מהשנים 2009 ומ-2012). לא הצלחתי למצא באתר משרד התקשורת, בחלק של מועצת הכבלים והלוויין את ההחלטות הללו מ-2003. אני ממתין לתגובת משרד התקשורת ו\או מועצת הכבלים והלוויין, היכן ההחלטות הללו? שכן, לא נראה הגיוני להטיל קנסות על החלטות שלא ידועות לציבור ולא מפורסמות באתר האינטרנט של המועצה לאחר כל כך הרבה שנים.

האם נולדה יחידת דוברות חדשה במועצת הכבלים והלוויין, שמתחרה "ראש בראש" ביחידת הדוברות של המשרד?
ביום 14.2.19 פניתי לדובר משרד התקשורת בשאלה הבאה:
"אתמול נתקלתי ב"רוטר" בהודעה הבאה (כאן למטה בנספח) שנחזית להיות מעין "הודעה לעיתונות" ממשרד התקשורת.
מי הפיץ את ההודעה הזו? כי אני לא מוצא אותה באתר משרד התקשורת, או בכל מקום אחר. איך היא נולדה והופצה?
האם יש במשרד התקשורת יחידת דוברות ב"יקום מקביל", שמוציאה הודעות לתקשורת - במקום יחידת הדוברות של המשרד?"

תגובת דובר משרד התקשורת מיום 17.2.19:
"פנה למועצה".

מייד הגבתי בשאלה:
"מועצה זה שם גנרי של גוף סטטוטורי.
למי במועצה?"

תגובה לא קיבלתי.

לכן חיפשתי באתר המועצה למי פונים ומצאתי רק כתובת אחת לפניות: "פניות הציבור".
היות ואני כנראה חלק מ"הציבור", אז פניתי לשם, באותה שאלה בדיוק.

זה היה ב-17.2.19.

מאז אני ממתין לתגובה (שלחתי גם תזכורת). אבל תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

בינתיים, עד שתיפטר התעלומה היכן החלטות המועצה ומי זה אשר ביטון, שמופיע בהודעה המצויה כאן למטה בנספח, תוך ציטוט כפול מדבריו החשובים ביותר לעם ישראל, אדם שמופיע בהודעה אחת עם שני תארים שונים לגמרי: אחד מ"מ יו"ר והשני יו"ר בהטלת תפקיד, ("שני תארים בהודעה אחת" זה כמו מבצע 1+1 ברשתות השיווק), אני מציע לאשר ביטון לעדכן את אתר האינטרנט של המועצה, שלא עודכן חודשים רבים.

בנוסף לכך ולפני הכל, כבר הצעתי לאשר ביטון (גם בפגישה אישית פנים אל פנים), לסיים את כל השימועים הרבים התקועים במועצת הכבלים והלוויין (עשרות שימועים)ו בראשם שימוע אחד מאד ספציפי, שמייד נתייחס אליו.

כדי שלא תהיינה ספקות
, בפרסום שלי כאן, הצעתי ל"יו"ר" (מ"מ יו"ר, או יו"ר "בהטלת תפקיד"), את הנושאים הכי דחופים, שיש לסיים בהם את השימועים, בעיקר כדי לעצור את "שוד משאבי הציבור" ב"עידן +" (כמפורט כאן). 

אי טיפול בנושא "מרשם ספקי תכנים", הוא מחדל ענק של המועצה והפרת חוק בקנה מידה בלתי הגיוני וממש לא סביר.
נראה לי, שזה הנושא הכי חשוב על שולחנו של "היו"ר". 

ועוד לא התחלתי לדבר על הפרות החוק בתחום ה-VoD ובתחום "חופש הבחירה" של ציוד קצה ברשתות הכבלים והלוויין.


כך, שיש לאשר ביטון עוד מלאכה מרובה, בתפקיד ,שהוא ממלא "בהטלת תפקיד", או איך שלא נקרא לתפקיד החשוב הזה.

נספח
להלן הודעה הנחזית להיות "הודעה לעיתונות", כנראה מאשר ביטון, כי שמו מופיע בהודעה זו פעמיים, פעם כמ"מ יו"ר המועצה ופעם כיו"ר המועצה "בהטלת תפקיד" (שיחליט כבר מה הוא! אולי במקום זה אפשר לכתוב - "היו"ר", בלי כלום. כלומר: היו"ר של כל דבר שזז במשרד התקשורת, לא חשוב מה):

*****************************************************************************************************
*המועצה לשידורי כבלים ולווין האריכה ב-6 שנים את רישיון השידורים של ערוץ הקניות*
 
הערוץ, המשדר באפיק 21, פועל מכוח רישיון מיוחד שניתן לו בשנת 2008. לאחר בדיקה כלכלית, צרכנית ומשפטית נמצא כי ניתן להיענות לבקשת הערוץ להארכת רישיונו
 
מ"מ יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין אשר ביטון: "הערוץ נותן מענה חשוב לצרכנים שלא מבצעים רכישות באמצעות האינטרנט, לבעלי מוגבלויות ולאוכלוסייה מבוגרת
 
מליאת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין האריכה אתמול (ג') את רישיונו של ערוץ הקניות בשש שנים נוספות. הערוץ פועל ברציפות מזה כ- 24 שנים, מאז 1995, מתוכם כ-11 שנים כבעל רישיון מיוחד שהעניקה לו המועצה בשנת 2008. הערוץ הוא היחיד בישראל שממוקד בשידורי שיווק ומכירה ושניתן לו רישיון מיוחד מאת המועצה לשם כך והוא משודר בהוט וביס.
 
אגף הפיקוח במועצה הציג כי מדובר בערוץ שעומד בהוראות הדין והרישיון ובמהלך העשור בו הוא פועל מכוח הרישיון המיוחד לא נרשמו לו הפרות ואף לא הוטלו עליו עיצומים כספיים. גם מהרשות להגנת הצרכן נמסר כי לא התבצעו נגד הערוץ חקירות בגין הפרת חוק הגנת הצרכן.
 
הממונה על הגנת הצרכן במועצה הציגה כי מבדיקתה עולה כי הערוץ משרת בעיקר אוכלוסיות מבוגרות, תושבי פריפריה ואנשים בעלי מוגבלויות, אשר מתקשים להגיע פיזית לחנויות על-מנת לבצע רכישות. עוד עולה מהבדיקה של הממונה, כי זמן ההמתנה למענה אנושי במוקד שירות הלקוחות הינו מהיר ומתאפשר באמצעות שיחת חינם. כמו כן, אין הערוץ נוהג לגבות דמי ביטול בגין ביטול עסקה על אף שהדין מאפשר לו זאת, וכן שלא נתקבלו במועצה פניות נגד הערוץ בשנים האחרונות
 
נציגי הערוץ הופיעו בפני המועצה והציגו את הצורך בקיומו של הערוץ ואת תרומתו לציבור הצרכנים לשיטתם. הם הדגישו בפני המועצה את רמת שירות הלקוחות הגבוהה עליה הם מקפידים ואף ציינו כי רוב צרכני הערוץ הם לקוחות חוזרים. עוד הציג הערוץ שיפורים שהתבצעו בתחום אבטחת המידע, שירות הלקוחות ונושאים טכניים שונים בשידורים
 
כחלק מהדיון בבקשת הערוץ להארכת הרישיון, החליטה המועצה כי במהלך שנת 2019 תבוצע בחינה של הוראות הרישיון והן יעודכנו בהתאם.
 
יו"ר מועצת הכבלים והלווין (בהטלת תפקיד) אשר ביטון אמר לאחר קבלת ההחלטה: "לערוץ הקניות יש תפקיד חשוב בהנגשת מוצרי צריכה לאוכלוסיות שאינן מבצעות רכישות באמצעות האינטרנט וכן לתושבי הפריפריה ולאוכלוסיות מבוגרות. במקביל, המועצה והצוות המקצועי יבחנו את הוראות הרישיון הקיים על מנת לעדכנן בהתאם. הערוץ ניצב בפני אתגרים חשובים ובראשם ההתמודדות עם השינויים בהרגלי הצריכה נוכח עליית הפופולאריות של אתרי קניות באינטרנט ואני מאמין שהם יוכלו להם".
*********************************************************************************************************************
MONEY FREE



 
 
Bookmark and Share