Telecom News - הוחלט לבצע פיילוט על כביש חשמלי בתל אביב להפעלת קו תחבורה ציבורית

הוחלט לבצע פיילוט על כביש חשמלי בתל אביב להפעלת קו תחבורה ציבורית

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הוחלט לבצע פיילוט על כביש חשמלי בתל אביב להפעלת קו תחבורה ציבורית
הוחלט לבצע פיילוט על כביש חשמלי בתל אביב להפעלת קו תחבורה ציבורית
מאת: מערכת Telecom News, 24.2.19, 13:52BUS FREE
 
מדובר באוטובוס חשמלי של חברת 'דן', שייסע על תשתית כביש חשמלי. לטכנולוגיית כביש חשמלי יש יתרונות רבים. הטכנולוגיה היא בעלת פוטנציאל להפוך את ת"א, כעיר חכמה, לעיר הראשונה בעולם שתיישם טכנולוגיה זו לתחבורה ציבורית, רכבים פרטיים ואוטונומיים.
 
חברת אלקטריאון ועיריית תל-אביב-יפו הסכימו על שיתוף פעולה לביצוע פיילוט ראשון מסוגו להפעלת קו תחבורה ציבורית, באמצעות אוטובוס חשמלי של חברת 'דן' הנוסע על תשתית כביש חשמלי אותה מפתחת אלקטריאון.
 
אלקטריאון היא חלוצה בפיתוח טכנולוגית הכביש החשמלי, שבאמצעותה ניתן:
 
‏לצמצם את הצורך בסוללה יקרה וכבדה,
למזער את הצורך בהצבת עמדות טעינה ותחנות דלק ברחבי ‏העיר,
לנסוע לזמן בלתי מוגבל (כל עוד נוסעים על התשתית) ברחבי העיר בעיקר עבור ‏תחבורה ציבורית.
 
רק לאחרונה דיווחה החברה על סיום ניסוי ראשוני של מערכת הכביש ‏החשמלי והציגה לראשונה רכב נוסע ‏באופן רציף לאורך מקטע של 25 מטר בתוך מתחם הניסויים של החברה בבית ינאי לשביעות ‏רצונם של מפתחי המערכת.
 
כעת כאמור, משיקה החברה לראשונה בישראל פיילוט תחבורה ציבורית על-גבי תשתית כביש חשמלי בשיתוף עם עיריית תל-אביב-יפו, שידגים אוטובוס חשמלי של 'דן' הנוסע על קטע כביש בעיר.

חברת דן, שהצטרפה כשותפה לפרויקט, תעמיד לטובת הפרויקט אוטובוס חשמלי, שיוסב לשימוש על תשתית הכביש החשמלי של אלקטריאון ותדאג לתפעולו בקו שייבחר.
 
ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה: "אנו מייצרים את התנאים הטובים ביותר לפיתוח ‏תשתית רחבה לטעינת כלי הרכב ופריסתה ולקידום שוק כלי הרכב החשמליים בישראל.

חברת 'אלקטריאון' זכתה ב-2016 במענק של כמיליון וחצי ₪ לקידום הפרויקט לפיתוח מערכת טעינה ‏אלחוטית לתחבורה ציבורית חשמלית במסגרת מכרז "חלוץ והדגמה" של משרד האנרגיה, וקיום פילוט ‏עם עיריית ת"א-יפו מוכיח, שדובר בהשקעה מוצלחת"‏.
 
אורן עזר, מנכ"ל חברת אלקטריאון: "אלקטריאון רואה בפיילוט שלב יישומי ראשון שלהטכנולוגיה, שהיא בעלת פוטנציאל להפוך את ת"א-יפו לעיר הראשונה בעולם המיישמת בצורה רחבה טכנולוגיה זו, ובכך תאפשר בצורה בת קיימא וכלכלית מעבר מלא לתחבורה חשמלית כולל תחבורה ציבורית, משאיות חלוקה, רכבים פרטים ואוטונומיים.
 
פרויקט זה הוא בעל פוטנציאל לתרום תרומה ניכרת ביותר לצמצום זיהום האוויר, שמקורו מתחבורה ציבורית בעיר תוך כדי שמירה על רמת השירות הקיימת ואף שדרוגה בעתיד. התשתית היא כמעט ללא השפעה ויזואלית על העיר ובכך יוסר חסם מרכזי למעבר לתחבורה חשמלית.
 
הדגמת כביש חשמלי בת"א-יפו תהיה בעלת השפעה רחבה הן בשיפור איכות האוויר בעיר לרווחת תושביה והן בהצגת פתרון תחבורה מתקדם ביותר לעולם כולו ומיצוב ישראל כמובילה עולמית בתחום. קיום פיילוט בעיר ייצר עניין רב ברחבי העולם"
 
 



 
 
Bookmark and Share