Telecom News - ב-MUNI EXPO יוצגו פתרונות חניה חדשניים וגם רובוטים במשאיות אשפה

ב-MUNI EXPO יוצגו פתרונות חניה חדשניים וגם רובוטים במשאיות אשפה

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> ב-MUNI EXPO יוצגו פתרונות חניה חדשניים וגם רובוטים במשאיות אשפה
ב-MUNI EXPO יוצגו פתרונות חניה חדשניים וגם רובוטים במשאיות אשפה
מאת: מערכת Telecom News, 24.2.19, 16:14משאית אשפה "חן המקום"

ביריד החדשנות האורבנית של ועידת השלטון המקומי יוצגו כמה פתרונות חדשניים, שישנו את כללי המשחק בעולם החניה בערים הצפופות וגם זרוע רובוטית למשאית אשפה לפינוי אשפה מהיר ממיכלים.
 
חניה
מצוקת החניה הבלתי נגמרת הפכה לאחת הצרות הגדולות של בעלי הרכבים בערים בישראל ורשויות רבות לא מצליחות ליצור לכך פתרון ראוי.
 
חברת סמארט פארקינג ישראל, חברת YSB וחברת "HYPER-TECH" תצגנה ביריד החדשנות האורבנית של ועידת השלטון המקומי פתרונות מתקדמים בתחום החניה, שיגדילו את מספר מקומות החניה באזורי ביקוש ויקדמו את עולם החניה.
 
פתרון מעניין לבעיה הוא הקרוסלה - מתקן דמוי "גלגל ענק למכוניות" הופך מספר מצומצם של חניות לבין 6 ל-16 מקומות. השימוש בו הוא פשוט, כמו גלגל ענק המכוניות מסתובבות על הקרוסלה וכך בקלות אפשר להגיע למכונית שלך ולנסוע בזמן קצר.
 
חברת "סמארט פארקינג ישראל" מפעילה כבר מספר קרוסלות בירושלים ותתקין את המערכות שלה (סרטון הדמיה) בחניון בהר חוצבים, מה שיהפוך 60 מקומות חניה לכ-500 מקומות, וחברת YBS תציג ביריד קרוסלה ייחודית (סרטון הדמיה), שמציעה גם עמדות טעינה לרכבים חשמליים בזמן החניה.
 
טכנולוגיה נוספת, שמתפתחת היום בישראל ותוצג ביריד, היא חניה אוטומטית רובוטית (סרטון הדמיה). דמיינו שאתם מגיעים בבוקר לעבודה, מעמידים את הרכב על פלטפורמה רובוטית, מעבירים כרטיס והרובוט לוקח את הרכב שלכם לחניה. בסוף היום תגיעו לעמדת החניה, תעבירו כרטיס והמערכת תוציא את הרכב שלכם ממקום החניה ותביא אותו עד אליכם. חברת YSB, שמפעילה חניון רובוטי מסוג זה בירושלים, תציג את הפתרון החדשני ביריד.
 
ביריד יוצג גם מיזם של חברת "HYPER-TECH", שמבוסס על חיישנים, שנועדו לזהות חניה פנויה מרחוק, שכבר קיים היום כפיילוט במודיעין. המיזם כולל חיישנים המותקנים בתוך אספלט, שמסוגלים לאבחן אם ישנו רכב חונה מעליהם, ומצלמה המכוונת לעבר מספר חניות ויודעת להגיד איזו מהן פנויה.
 המערכת כוללת אפליקציית ניווט, שתציג לנהגים באילו רחובות יש סיכוי למציאת חנייה ובאילו רחובות אפשר כלל לא לנסות.
 
כך לדוגמה, רחובות, שאין בהם חנייה כלל יוצגו באפליקציה בצבע אדום, ורחובות, שיש בהם מעט חנייה, יוצגו בכתום. המיזם לא רק מקל על נהגים במציאת חנייה, אלא גם מיטיב עם הסביבה, בגלל שהנהגים מוצאים חנייה מהר יותר, מצטמצמים גם צריכת דלק וזיהום האוויר. המיזם יסייע גם לרשויות המקומיות, שכן באמצעות התקני בלוטות' בחיישנים, פקחי חנייה ידעו מרחוק על חניות תפוסות בזמנים, שאסור לחנות בחניות הללו.
 
הרובוטים מגיעים למשאיות פינוי האשפה
מערכת "עיר חדשה", שתצמצם את הזמן, שאנו מבלים מאחורי משאיות האשפה, באמצעות זרוע רובוטית חדשנית, שלא הייתה כמותה עד היום בישראל תוצג גם כן ביריד החדשנות האורבנית של ועידת השלטון המקומי.
 
יצאתם מהחניה ולפתע נתקלתם במשאית פינוי האשפה ברחוב. הבנתם שהולכות להישרף לכם דקות ארוכות בעמידה מאחורי המשאית שיעלו לכם באיחור ליעד. מערכת "עיר חדשה" של חברת "חן המקום" מציגה משאית איסוף אשפה בעלת מנוף רובוטי חדשני המסוגל לפנות אשפה ביעילות ממיכלים המתאימים לכך בפחות מדקה.
 
פינוי האשפה החדשני מתחיל בעצירת משאית הפינוי בסמוך למיכלי אגירת האשפה ועם לחיצת כפתור של נהג המשאית הזרוע הרובוטית נכנסת לפעולה, מניפה את מיכל האגירה אל מיכל האיסוף, שנמצא על המשאית, מרוקנת אותו ומחזירה אותו למקום ממנה הניפה אותו. כל זאת באופן אוטומטי וללא מגע יד אדם.
 
מערכת "עיר חדשה" שמיוצרת באיטליה כוללת את משאית המנוף הרובוטי הראשונה בישראל ומהמתקדמות בעולם וכן סדרת כלי אגירת אשפה בנפחים שונים, אסתטיים ומותאמים לסביבה עירונית חדישה, שמיועדים להחליף את העגלות, המכולות ו"הצפרדעים" ולשדרג את מערך איסוף האשפה בישראל.

המשאית הראשונה בישראל תחל את עבודתה בעיר לוד בתחילת מרץ 2019.

סרטון הדמיה של המערכת - כאן.
 
MUNI EXPO יתקיים ב-27-28 בפברואר 2019, ב-EXPO-TLV, גני התערוכה בתל אביב.
 
חניון רובוטי של YSB:
YSB

 



 
 
Bookmark and Share