Telecom News - בקשה לייצוגית נגד אפליקציית פנגו: "כל אחד יכול לעקוב אחר כל רכב שירצה"

בקשה לייצוגית נגד אפליקציית פנגו: "כל אחד יכול לעקוב אחר כל רכב שירצה"

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> בקשה לייצוגית נגד אפליקציית פנגו: "כל אחד יכול לעקוב אחר כל רכב שירצה"
בקשה לייצוגית נגד אפליקציית פנגו: "כל אחד יכול לעקוב אחר כל רכב שירצה"
מאת: מערכת Telecom News, 25.2.19, 21:08פנגו

מהתביעה: הכשל הבסיסי, שמאפשר פגיעה בפרטיות המשתמשים נעוץ בכך, שכל אדם יכול בכל עת לבחור, בהקשה פשוטה על הסמארטפון, להוסיף כל רכב כאילו היה רכבו ולעקוב אחר מיקומו. עדכון בתחתית הכתבה. הדיון בתביעה הייצוגית נקבע ליוני 2019.

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט המחוזי בתל אביב כנגד אפליקציית החניה "פנגו" בגין פגיעה בפרטיות המשתמשים, לכאורה. על פי הבקשה, כל אחד, גם אם מדובר בארגון פשע המעוניין לעקוב אחר יעד לחיסול או בעל הרוצה לדעת היכן אשתו, יכול לעקוב אחריה באמצעות האפליקציה.
 
מי שהגישה את הבקשה לייצוגית היא דינה חדד מירושלים שתכננה מסיבת הפתעה לבעלה אך כשטענה בפניו, שהיא נוסעת לבית אימה כתירוץ, האחרון קיבל הודעת סמס מפנגו שהיא נמצאת במקום אחר לגמרי, סמוך למסעדה, שבה תכננה להפיק את מסיבת ההפתעה.

מאוחר יותר הסתבר, שלמרות שחדד היא המשתמשת היחידה ברכב, בעבר בעלה השתמש ברכב פעם אחת בלבד וצירף את מספר הרכב לאפליקציית הפנגו שלו ובעקבות כך מאותו רגע, ללא ידיעתה, החל לקבל התראות על מיקום רכבה וכך בעצם ידע היכן היא נמצאת במהלך היום.

חדד הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד פנגו וטוענת, ש"נוצר מצב אבסורדי, בו כל אחד יכול לעקוב אחר כל רכב שירצה".

אפליקציית פנגו היא אפליקציית חניה מפורסמת, שלפי טענת החברה עצמה משמשת כ-2 מיליון ישראלים. אלא שהמבקשת, באמצעות עו"ד מתן פריידין, טוענת, שלצד התועלת והשימושיות שיש באפליקציית פנגו, טמונה בשימוש בה גם פגיעה לא מבוטלת בפרטיות המשתמשים בה.
 
על פי הבקשה לתובענה ייצוגית, שהוגשה בזמנו לבית המשפט (הדיון בקרוב), הכשל הבסיסי המאפשר פגיעה זו בפרטיות המשתמשים נעוץ בכך, שכל אדם יכול בכל עת לבחור, בהקשה פשוטה על הסמארטפון, להוסיף כל רכב כאילו היה רכבו, זאת מבלי שהוא נדרש להציג אישור כלשהו, שהוא בעל הרכב הנ"ל.
 
במקביל, האפליקציה שולחת מסרונים (SMS) לטלפון הסלולרי של מי שהציג עצמו כבעל הרכב, וכאמור, אין מדובר בהכרח בבעלים האמתי של כלי הרכב, ובהם היא מיידעת את נמעני ההודעה אודות מיקום הרכב, למשל, בעת כניסה לחניון.

עו"ד מתן פריידין: "לא צריך דמיון עשיר כדי להבין איזה נזק לפרטיות יכול להיווצר כתוצאה מכך, כאשר בעל מכניס את מס' הרכב של אשתו, מעסיק את מס' הרכב של עובדו, ואפילו ארגון פשיעה, שמכניס את מס' הרכב של יעד לחיסול".

התביעה הייצוגית, (שכבר הוגשה לפני כחצי שנה) במלואה - כאן.

לדברי התובעים, הדיון בתביעה הייצוגית נקבע ליוני 2019.

עדכון 26.2.19, 15:27:
יש לציין, בלי כל קשר לתביעה הייצוגית הנ"ל של דינה חדד, שתידון בעוד כ-3 חודשים, הרי שב-13.3.17,ניתנה החלטה לאחר דיון בגין תביעה דומה נגד אפליקציית פנגו, שהגיש ליאור הררי בביהמ"ש המחוזי בת"א, ת"צ 36939-04-16 הררי נ' מילגם חניה סלולארית בע"מ, ובה נרשם, שהתובע ביקש בדיון להסתלק מבקשת התביעה, והתביעה נמחקה. התביעה הקודמת נמצאת כאן, למתעניינים.

עדכון 27.2.19 17:40: להלן תגובה שהתקבלה ממשרד יחסי הציבור של חברת פנגו:

התביעה הקודמת כן נדחתה על ידי בית המשפט, שלחתי אליך את המסמך קודם ואודה מאוד להתייחסות שלך [ ראה עדכון קודם]. 

הסברנו לכל אתרי החדשות הגדולים בישראל שאין בתביעה שום דבר אלא לתרום לפרסום של עורך הדין שהגיש את התביעה.

פנגו היא חברה חפצת חיים ולא תיפול בכל הנושאים של הגנת הפרטיות, היא פועלת עם הסטנדרטים הכי גבוהים שאפשר בנושאים של הגנת הפרטיות.

כמה עובדות חשובות: 

1. התביעה הוגשה לפני יותר מחמישה חודשים לבית המשפט ולא אושרה על ידו כתובענה ייצוגית. אין דיון עתידי בתביעה ולא כפי שכתבתם. 

2. תביעה זהה נדחתה על ידי בית המשפט לפני כשנה וחצי והשופט קבע בעצמו שכל הטענות אינן נכונות. המסמכים העברנו אליך. 

3. פנגו עומדת בכללים הכי מחמירים של ה-GDPR והרשות להגנת הפרטיות ונבדקה כבר מספר פעמים ואין בפעולתה משום פגיעה בפרטיות.

4. גם אם יטענו שיש פגיעה, הרי שאם מישהו עבר עבירה פלילית של התחזות וגנב את מספר הרכב של פלוני, אזי שאם הוא מקבל התראה "הרכב נכנס לחניון" אין בה כל מידע ספציפי על המיקום המדויק של הבנאדם.

5. לקוח של פנגו שהרכב שלו עובר אל מנוי אחר מקבל הודעת אס אם אס על זה שרכבו עבר מהמנוי.

6. גם אם הלקוח לא ראה שרכבו עבר למנוי אחר, ברגע שהמנוי האחר משלם על הרכב שלו בחניון זה קורה רק אחרי שהרכב כבר עזב את החניון ולכן אין במידע הזה שום דבר כדי לפגוע בפרטיות.

                                                  צילום מתוך התביעה המוזכרת בתחילת הכתבה:                  
צילום מסך

 
 



 
 
Bookmark and Share