Telecom News - חדשנות כאוטית - על ארגונים לאמץ אותה כדי להשיג ערך מיישומים

חדשנות כאוטית - על ארגונים לאמץ אותה כדי להשיג ערך מיישומים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> חדשנות כאוטית - על ארגונים לאמץ אותה כדי להשיג ערך מיישומים
חדשנות כאוטית - על ארגונים לאמץ אותה כדי להשיג ערך מיישומים
מאת: קארה ספראג, 4.3.19, 16:55קארה ספראג

על ארגון מערכות המידע התאגידי לאמץ חדשנות כאוטית. המפתח הוא לבנות ולהגן על הון היישומים ובה בעת לתמוך בצורך בחדשנות כאוטית. באמצעות שירותי יישומים עקביים וקלים ליישום, מפתחים כעת חופשיים יותר לעסוק בכאוס תחת שליטה ובה בעת לענות לצרכי מערכות המידע וכמו גם לפיתוח מבנים וגישות חדשות המביאים ערך לעסק.
 
יישומים הם הכלי העיקרי באמצעותו עסקים דיגיטליים מפתחים ומספקים את הסחורות והשירותים שלהם. יתרה מכך, ההערכות הגבוהות של חברות הענק הדיגיטליות הידועות ביותר היום נובעות מפורטפוליו היישומים שלהן.

אם נאמר זאת בפשטות, היישומים והמידע, שהחברות מעבדות, הם המטבע של הכלכלה הדיגיטלית המודרנית. הם הנכס של הארגון הדיגיטלי והם יכולים להוביל ליצירת ערך עצום. הם גם נכס היכול להיות מנוצל לרעה ולייצר הרס וחורבן נוראי כשהוא מגיע לידיים הלא נכונות.

כדי להשיג ערך כלכלי מהמשאבים רבי הערך והפגיעים הללו, פורטפוליו היישומים של הארגון חייב להתרחב מעבר לגבולות מחלקת מערכות המידע לכלל חברי ההנהלה. בכלכלת היישומים, ארגון מערכות המידע התאגידי חייב לאמץ ולאפשר חדשנות כאוטית וכמו גם לצמצם סיכון ארגוני.
 
חדשנות כאוטית
כאוס נמצא בשימוש בארגונים לעיתים קרובות ככלי לעידוד חדשנות. לדוגמה, אנדי גרוב מאינטל נהג לומר לאנשים, שהם צריכים "לתת לכאוס לשלוט, ואז לשלוט בתוך הכאוס". הגישה יצרה תרבות ארגונית המאפשרת לכאוס לפרוח ומאפשרת לכוח העבודה לחשוב מחוץ לתבניות הרגילות שלו ולקחת את הזמן כדי לנסות רעיונות חדשים.

עוד דוגמה טובה היא ממייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין. במכתב ה-IPO שלהם מ- 2004 הם עודדו עובדים, בנוסף לפרויקטים הרגילים שלהם, "לנצל 20% מהזמן שלהם כדי לעבוד על מה, שהם חושבים, שיועיל לגוגל". האסטרטגיה הובילה לחידושים רבים, כולל AdSense, Gmail ורעיונות מבוססים ומצליחים רבים.

כיועצת ניהול בעברי, אני נשאלת פעמים רבות אם צורת חשיבה זו מתקיימת גם מעבר לחברות טכנולוגיה. MTV סקרה לאחרונה מיליניאלים בנוגע להרגלי העבודה שלהם ומצאה, ש-78% מאמינים, שחשוב שיהיה להם פרויקט צדדי, שיוכל להפוך לקריירה אחרת. חברות רבות, ללא קשר לסוג התעשייה, ידועות כסובלניות ליזמות-מהצד של עובדים.

החברות החדשניות הללו מבינות את היתרונות של הפתיחות הזאת. למעשה, סטארטאפים רבים מוקמים ע"י מייסדים בעודם עובדים במקום אחר, עד שהם עוזבים אותו כדי להגשים את החלום שלהם במשרה מלאה.

על פי כריס טרימבל, פרופסור בבית הספר לעסקים טאק (Tuck School of Business) בדארטמות' קולג', מדיניות מסוג זה מעניקה לעובדים את טעם החופש וכמו גם תסכול מחוסר היכולת להשיג זאת באופן מלא - חדשנות כאוטית במיטבה.
 
כאוס והון-יישומים
הון-יישומים (או Application Capital) נבנה, מוגבר ומגיע לאופטימיזציה במהלך תקופות של כאוס. עבורי, משמעותו של כאוס היא חדשנות. חדשנות מובילה להזדמנות ובתוך הזדמנות זאת נמצא הערך.

הזדמנויות לשפר את תפעול מערכות המידע לא מגיעות לעיתים קרובות, אך ככל שיישומים מהגרים יותר לענן, צוותי התפעול יכולים להציב את עצמם בדרך להצלחה אפילו כאשר קבלת ההחלטות סביב אימוץ טכנולוגיה כלשהי זזה לעבר המפתחים.

מפתחים פועלים בעולם של כאוס נשלט - כזה שיש לעודד ולטפח - אבל גם כזה הדורש כלי שליטה לשירותי היישומים, שהם ידידותיים למשתמש וממוקדים במפתח.

באמצעות שירותי יישומים עקביים וקלים ליישום, מפתחים עכשיו חופשיים יותר לעסוק בכאוס תחת שליטה ובה בעת לענות לצרכים של מערכות המידע וכמו גם לפיתוח של מבנים וגישות חדשות המביאים ערך לעסק.

קחו לדוגמה שירותי יישומים למולטי-קלאוד. בעודם מגובים ע"י שירות לקוחות ברמה עולמית, ארגונים מסוגלים יותר היום מאי פעם להגביר ולאבטח את הון היישומים כולל:
  • שיפור הביצועים וחווית משתמש הקצה של היישומים.
  • שיפור הפרודוקטיביות של מפתחים. הדבר כולל הצעת שירותי היישומים הטובים ביותר מהמדף וכמו גם באמצעות אינטגרציות עם כלי CI/CD ואוטומציה וסביבות אורקסטרציה.
  • שיפור מצב אבטחת המידע/הסיכון ע"י הצעת שירותי אבטחה קלים לשילוב, ניהול מדיניות עקבי בכל היישומים, בכל מקום שהם נמצאים, וכמו גם נראות וניטור בכל פורטפוליו היישומים.
כאשר הוא הופך לחלק מרכזי בתשתית הרחבה של הארגון, ספק שירותי יישומים חזק יכול להבטיח לעסק, שפורטפוליו היישומים שלו נשאר זמין, אמין ומאובטח. המפתח הוא לבנות ולהגן על הון היישומים ובה בעת לתמוך בצורך בחדשנות כאוטית.

מאת: קארה ספראג, מרץ 2019.
סגנית נשיא בכירה ומנכ"ל שירותי יישומים ב-F5

INNOVATION FREE
 
 
 



 
 
Bookmark and Share