Telecom News - ספרקון-Safarcon- سفركن - אפליקציה לשיתוף נסיעות (קארפול) בחברה הערבית

ספרקון-Safarcon- سفركن - אפליקציה לשיתוף נסיעות (קארפול) בחברה הערבית

דף הבית >> אפליקציות בחינם >> אפליקציות בחינם לתחבורה >> ספרקון-Safarcon- سفركن - אפליקציה לשיתוף נסיעות (קארפול) בחברה הערבית
מאת: מערכת Telecom News
04/03/19,  18:10
מטרת / הייעוד של התוכנה: לסייע בפתרון בעיית הנגישות של נשים ערביות למקומות עבודה, ובכך להגדיל את שיעור השתתפותן בשוק העבודה. ובמילים אחרות: ליצור חלופה תחבורתית, שתגביר את הניידות בחברה הערבית בכלל ובקרב הנשים בחברה הערבית בפרט.
שם התוכנה: לאנדרואיד Safarcon- سفركن, ולאייפון سفركن 
קישור להורדה: בחינם לאנדרואיד
בחינם לאייפון
מאפייני התוכנה: חוקרים מהמכון לחקר התחבורה בטכניון ועמותת "כיאן - ארגון פמיניסטי", שמטרתו לקדם את מעמד האישה הערבייה וזכויותיה, ובתמיכת יחידת המדען הראשי במשרד התחבורה, פיתחו אפליקציה ייעודית זו לשיתוף נסיעות (קארפול) המותאמת לחברה הערבית בכלל ולנשים ערביות בפרט.
האפליקציה החינמית יוצרת את הקשר בין הנהגים לנוסעים לאותו יעד, והיא מאפשרת גם שליחה של חבילות ולא רק הסעת אנשים.
 
קהל היעד העיקרי של האפליקציה הן נשים ללא רכב עם קשיי ניידות הן בתוך היישוב והן מחוצה לו. העובדה שרובן ככולן (98%) מחזיקות סמארטפון ול-73% מהן יש רישיון נהיגה, יוצרת פוטנציאל משמעותי לאפליקציה כזאת.

זו אפליקציה פשוטה וידידותית למשתמש, שתומכת באופן מלא בשפה הערבית. השם שלה פשוט ומשמעותי – سفركن, שפירושו 'הנסיעות שלכן'. האפליקציה זמינה לשימוש גם לגברים, אבל מטרתה העיקרית היא הגברת הניידות בקרב נשים. זו אפליקציה ללא מטרת רווח, וההתחשבנות הכספית מתבצעת בין הנהגת לנוסעת.

את האפליקציה פיתחו פרופ' יורם שיפטן, ד"ר רוברט אסחאק והמהנדסת איבתיהאל שיתי מהמכון לחקר התחבורה בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, יחד עם מנכ"לית ארגון "כיאן"  רפא ענבתאוי ומנהלת המחלקה הקהילתית ב"כיאן" מונא מחאג'נה. המחקר נתמך על ידי המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר.

SAFARCON מסך






 
הערה חשובה: אין לראות בפרסום התוכנה באתר בגדר המלצה, או להצביע על כך שהיא נבדקה על ידי האתר. מומלץ לכל קורא לבחון התאמת כל תוכנה, שירות או יישום לצרכיו ולדרישותיו, גם אם הם מסופקים בחינם.



 
 
Bookmark and Share