Telecom News - מחקר: מרבית הקמעונאים כבר נותנים עדיפות לפרויקטי חדשנות ענן

מחקר: מרבית הקמעונאים כבר נותנים עדיפות לפרויקטי חדשנות ענן

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> עננים Clouds >> מחקר: מרבית הקמעונאים כבר נותנים עדיפות לפרויקטי חדשנות ענן
מחקר: מרבית הקמעונאים כבר נותנים עדיפות לפרויקטי חדשנות ענן
מאת: מערכת Telecom News, 6.2.19, 23:00
CLOUD FREE
גם בישראל, ההכרה בחשיבות הטרנספורמציה דיגיטלית מתחילה לחלחל גם למגזר הקמעונאי. יותר ויותר קמעונאים מבינים את הכוח הגלום בדיגיטל ובטכנולוגיות הצומחות ככלים קריטיים לניהול המידע בארגון ויצירת חוויית לקוח ייחודית מקצה לקצה. 

ענקית התוכנה האירופית SAP, שעוסקת ב בפיתוח ויישום יישומים ארגוניים, חשפה ממצאים מתוך מחקר, שנעשה ע"י חברת הייעוץ Forrester Consulting. המחקר בוצע כדי להעריך התעניינות באסטרטגיית מחשוב ענן ייעודית לענף הקמעונאות.   

במחקר זה, חברת Forrester ערכה 135 סקרים מקוונים ו-2 ראיונות איכותניים עם קמעונאים ב-9 מדינות: ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, מקסיקו, ברזיל, אוסטרליה, ניו זילנד ויפן כדי להעריך את העניין בתחום הענן הייעודי לענף מסוים. משתתפי הסקר הם מקבלי החלטות האחראים על אסטרטגיית מחשוב ענן. השאלות, שנמסרו למשתתפים, עסקו באימוץ ענן ועניין בענן, והיתרונות הצפויים בשימוש בענן ייעודי.

המשיבים במחקר זה נחלקו ל-2 קבוצות: חדשניים ואחרים. אלה המחשיבים את עצמם לחדשניים דירגו את עצמם גבוה מאוד על פני לוח החדשנות באסטרטגיה, טכנולוגיה, אנשים, תהליכים ותרבות. למרואיינים הוצעו תמריצים כהוקרה על השתתפותם בסקר. המחקר החל והושלם ב-2018.

המחקר בדק, בין היתר, את ההבדלים בין ארגונים, ששמים את החדשנות בסדר עדיפות גבוה, לבין ארגונים רגילים. מהמחקר עולה, שקמעונאים המתמקדים בחדשנות ובטרנספורמציה דיגיטלית, שתסייע להם לשים את הלקוחות במרכז (Customer Centricity), ליישם שרשרת אספקה דיגיטלית, טכנולוגיה קמעונאית חכמה יותר ומוניטיזציה של הצעות חדשות ללקוח, מתקדמים הרבה יותר במסע הטרנספורמציה שלהם בהשוואה לקמעונאים, שאינם נותנים עדיפות כזאת.

על פי תוצאות המחקר, 87% מהמשיבים מכירים בחשיבותה של תוכנה המשתלבת על פני שרשרת הערך מקצה לקצה בענן.
כ-81% מהקמעונאים החדשניים החלו או השלימו את הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם, לעומת 55% מהחברות, שלא שמו את החדשנות בסדר עדיפות גבוה. אותם אנשי מקצוע בארגונים חדשניים מתכננים להמשיך להשקיע במעורבות לקוח, שיווק, מכירות, מסחר ושרשרת האספקה.

על פי המחקר, קמעונאים, שנחשבים לחדשניים, ממנפים טכנולוגיות חכמות כדי להשלים וליהנות מיתרונות הטרנספורמציה הדיגיטלית. המשיבים רואים את האינטרנט של הדברים, IoT, (88%), אנליטיקס בזמן אמת (86%) ולמידת מכונה (84%) כטכנולוגיות המועדפות עליהם בדרך ליישום טרנספורמציה דיגיטלית.

זאת ועוד, הרוב המכריע (92%) אומר, שהעברת תהליכים מקצה לקצה או תהליכים עסקיים, לענן ייעודי לתעשייה, ישפר משמעותית את היכולת שלהם לבצע טרנספורמציה דיגיטלית במערכת האקוסיסטם כולה.

על פי המחקר, 97% מהקמעונאים החדשניים רואים שיפור באספקת השירותים והאפקטיביות, 93%  מהקמעונאים החדשניים מרגישים, שיש להם יתרון תחרותי משופר ו-93% מהקמעונאים החדשניים רואים עלייה בשביעות הרצון העסקית באמצעות שילוב ענן באקוסיסטם שלהם.
 
לורי מיטשל-קלר, נשיאה-שותפה של SAP תעשיות: "קמעונאים, שמבקשים להבין ולהתחבר טוב יותר עם הלקוחות, הספקים, והשותפים שלהם, נמצאים בעמדה ייחודית לניצול פתרונות ענן בתעשייה. מחקר זה מצא, שהקמעונאים רואים את הענן כגורם מפתח עבור העברת המערכות שלהם לדיגיטל ומוכנים להשקיע יותר בענן כדי לתמוך בתהליכים עסקיים כמו תשתית, מחקר ופיתוח, כמו גם במסחר ומכירות. שינוי כזה לא רק שולח קמעונאים למסע לארגון חכם, אלא גם משפר את שביעות הרצון העסקית".

חיים פנירי, מומחה פתרונות SME ב- SAPישראל: "ניתן להבחין במגמות דומות בישראל. ההכרה בחשיבותה של טרנספורמציה דיגיטלית מתחילה לחלחל גם למגזר הקמעונאי. יותר ויותר קמעונאים מבינים את הכוח הגלום בדיגיטל ובטכנולוגיות הצומחות ככלים קריטיים לניהול המידע בארגון ויצירת חוויית לקוח ייחודית מקצה לקצה".
 
 



 
 
Bookmark and Share