Telecom News - ניצחון ענק ל-Telecom News שהוביל לשינוי ההחלטה בעניין "חוק 6 הדקות"

ניצחון ענק ל-Telecom News שהוביל לשינוי ההחלטה בעניין "חוק 6 הדקות"

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> ניצחון ענק ל-Telecom News שהוביל לשינוי ההחלטה בעניין "חוק 6 הדקות"
חשיפת הדרמה, שהתחוללה מאחורי הקלעים, כולל אולטימטום של כותב שורות אלו לשר ולמנכ"ל משרד התקשורת, ובסיוע צמרת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה, מהלכים, שהובילו לביטול ההחלטה של מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, לספור את 6 הדקות אחרי ה-IVR, מה שהפך את החלטת הכנסת לבדיחה. שכן, החברות יכולות להפעיל IVR שעות, בלי לענות למחייגים למוקדי השירות של החברות. 
מאת: אבי וייס, 14.3.19, 17:29איוב קרא

השינוי המהיר והמדהים בהחלטת משרד התקשורת, שפורסם על ידנו היום כאן ובאתר משרד התקשורת כאן, שספירת ה-6 דקות בחיוג למוקדי שירות לקוחות של חברות התקשורת מתחיל מתחילת השיחה ולא אחרי ה-IVR (ניתוב שיחה אוטומטית הכוללת הקשת ספרות מצד המתקשר) ,הוא ניצחון צרכני ענק של Telecom News, לאחר אולטימטום, שניתן על ידי לראשי המשרד (שר ומנכ"ל).

את הבלוף של יישום "חוק 6 הדקות" כבר חשפנו מזמן (כאן) והמתנו להזדמנות המתאימה כדי להוביל למפנה, שאכן קרה ממש היום. 

להלן השתלשלות העניינים, שהיו סביב החלטה הזו:
ביום 4.3.19 שלחתי לדובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן את השאלה הדחופה הבאה:
"היום בכנס הרשות לתחרות דיברתי עם עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: שסיפר לי, שהוא סיכם עם משרד התקשורת לאחר דיונים עם חברות הסלולר, שחברות התקשורת תספורנה את 6 הדקות ב'חוק 6 הדקות' מרגע קבלת המענה ולא מרגע, שהשיחה עברה את כל המסלול הארוך שבמערכת ה-IVR.
בדקתי  ברישיונות [של החברות] ואין זכר למה שאמר.
המציאות הפוכה לגמרי (מצ"ב צילום) ואודה להביא זאת לידיעתו ואשמח לשמוע מה הממונה מתכוון לנקוט - לאור הפרת הסיכום שנעשה על ידו:
מצ"ב צילום מרישיון חברת הוט מובייל, בכל החברות האחרות זה בדיוק אותו דבר
6 הדקות נספרות רק אחרי המעבר ב-IVR!".

ביום 6.3.19 קיבלתי את התגובה הברורה הבאה מדודו אבן חן, עו"ד, מנהל תחום דוברות, תקשורת, הסברה והדרכת קהילה, ברשות להגנת הצרכן וסחר הוגן:
"אכן, בעקבות פניית הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן למשרד התקשורת - הסכים המשרד לקבל על עצמו את האסדרה לפי הצעת הרשות (כפי שכתבת בדברך), הצעה הנותנת תמיכה רבה יותר לצרכנים הפונים.
משרד התקשורת אישר לנו (בכתב), שהוא מתכוון לעשות את ההתאמות המדוברות ברישיונות עד חודש יולי השנה - כך, שהרישיונות עדיין כתובים לפי הנוסח הישן.
לשיקולך - אולי תפנה אל איתן כסיף סמנכ"ל במשרד התקשורת, אתו עמדנו בקשר בנושא על מנת לקבל מסגרת זמנים סופית".

במקביל, היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הוציאה חוות דעת קובעת (מובאת כאן רק בקצרה), שמה שמופיע ברישיונות של חברות התקשורת, סותר את רוח החוק ותנאי "חוק 6 הדקות". 

לכן, ביום 6.3.19 שלחתי את הפנייה הדחופה ביותר הבאה לשר התקשורת איוב קרא (ולידיעת צמרת משרד התקשורת):
"מתברר, בעקבות תחקיר קצר שערכתי (ואומת בשיחה, שקיימתי עם הממונה על הגנת הצרכן), מנכ"ל משרד התקשורת - נתי כהן שיבש את "חוק 6 הדקות", שעבר בכנסת (חתימתו של המנכ"ל מצויה כאן לגבי חברת אחת, בכל שאר החברות זה זהה, הקטע הנוגע לחוק 6 הדקות מצ"ב בצילום) בכך שקבע, שה-6 דקות נספרות אחרי ה-IVR.

כלומר: אין יותר "חוק 6 דקות" לגבי חברות התקשורת, כי ה-IVR יכול להחזיק את הפונה למוקד שעות במוזיקת המתנה, פרסומות ומעבר בין תפריטים, בלי כל הגבלת זמן. זה בשליטה מלאה של החברות, שיכולות לעשות כרצונן.

בכך, שיבש המנכ"ל את החלטת הכנסת ולמעשה ביטל אותה בחתימת ידו.

לכן אבקש לקבל תגובה מהירה ביותר מהשר, נוכח חומרת העניין ולקבל תשובות לשאלות הבאות:
  1.  מה בדעת השר לבצע (לרבות השעיית המנכ"ל באופן דחוף), לאור כך, שהמנכ"ל שיבש ובכוונה בחתימת ידו וביטל את החלטת הכנסת ממש בחתימת ידו, והסתיר זאת היטב מהציבור ומהשר, רק כדי לעזור לחברות הסלולר, שלא תיכנסנה להוצאות כבדות, עקב חוק ה-6 דקות.
  2.  האם ומתי השר יורה לנקוט פעולה דחופה ביותר - כדי לבטל את החלטת המנכ"ל הבלתי חוקית, שלא לומר גרוע מכך, ולמלא אחר החלטת הכנסת באופן מיידי, ולא לדחות את עצם קבלת ההחלטה בנושא ליולי השנה (מה שהמשרד התחייב כאמור במכתב כאן למטה, לאחר שחשפתי את התעלול הבלתי חוקי הזה), ולהוציא תיקון לכל חברות התקשורת בעניין זה, ממש בימים הקרובים, לנוכח חומרת המצב, בו החלטת הכנסת הופכת לצחוק ולקלס בידי מנכ"ל משרד התקשורת, מתוך מטרה לעזור לחברות, במקום לעזור לצרכנים, כפי שהכנסת אישרה ב-3 קריאות, לאחר דיונים ממושכים בנושא".
ב-7.3.19 הודעתי לשר התקשורת איוב קרא, שלא אשלח תזכורת נוספת והוא נדרש לפעול מידית ולא להמתין לקבלת החלטה עד יולי 2019, כפי שהובטח לרשות להגנת הצרכן, כי שיבוש החלטת הכנסת זה נושא שלא סובל שום דחייה.

ואכן, שר התקשורת איוב קרא הבין את חומרת המצב והיום הוצאה הודעה לציבור, בדיוק כפי שדרשתי. 

אגב, לא ברור מהיכן המשרד המציא את המשפט: "מתוך מטרה לקצר את משך זמן ההמתנה נקבע זמן המתנה ממוצע של 8 דקות על השיחות החורגות מ-6 דקות". אין דבר כזה בחוק ויש למחוק גם את המשפט הזה ובדחיפות, מהלקסיקון של המשרד. ראשי המשרד צריכים להתרגל לעבוד לפי החוק ולטובת הציבור. כתבת המשך לעניין זה - כאן

אתר Telecom News ימשיך לפעול ובמלא המרץ למען הצרכנים בישראל, וכמו הפעם, בשת"פ הדוק עם הרשות להגנת הצרכן, משום שמשרד התקשורת נמצא בקדנציה הנוכחית בצד הלא נכון של המתרס

אתר Telecom News מקיים ממש בימים אלה מעקב אחרי הטיפול בסוגיות צרכניות חשובות נוספות ובכלל זה:
1) שירותי התקשורת ביום הבחירות לחכנסת.
2) הגבייה המופקרת והלא חוקית של 4.9 ש"ח לחודש עבור השימוש בתא קולי בחברות הסלולר הגדולות
3) ההפקרות המוחלטת בתחום "הקומה הכשרה" (נושא בהתפתחות מהירה ובקרוב מאוד גילויים חדשים ומסעירים).
4) מוקד טלפוני 7X24 בחב' הסלולר גם לטיפול בתקלה טכנית, החל מ-21.3.19.
5) תביעה ענקית מסיני ליבל נגד הוט מובייל בגין תכנית "לא דיברת - לא שילמת"!.

ממש בקרוב נחשוף עוד 2 הישגים צרכניים של סיני ליבל לטובת צרכני הסלולר בישראל. בנוסף, נחשוף בקרוב עוד 2 פרשיות צרכניות המפילות אף הן צל כבד על פעילותו של מנכ"ל משרד התקשורת בגיבוי השר, נגד הצרכנים ונגד האינטרסים הציבוריים.

אנו לא נרפה ונפעל ללא חת כדי לקעקע את התמיכה של ראשי משרד התקשורת בגופים האינטרסנטיים, במקום בצרכנים ובציבור הרחב של תושבי ישראל, שמממן את משכורותיהם. 

CLOCK FREE



 
 
Bookmark and Share