Telecom News - מדריך רכש מרכזיות טלפון לעסק הקטן והבינוני

מדריך רכש מרכזיות טלפון לעסק הקטן והבינוני

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> מדריך רכש מרכזיות טלפון לעסק הקטן והבינוני
מדריך רכש מרכזיות טלפון לעסק הקטן והבינוני
מאת: מיכאל פנחס, 8.4.19, 07:50מיכאל פנחס
 
כיצד בוחרים את מערכת הטלפוניה המתאימה לעסק ברמת ה-SMB וה-SME, שתחסוך כסף לעסק בכל חודש ותביא תועלת עסקית? 7 הסודות שחייבים לדעת לפני בחירת מרכזיית טלפונים, 9 הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים ומנהלים לפני רכישת מרכזיית טלפון, מהם הפתרונות למרכזיה עסקית בישראל ומי מספק את הפתרונות הללו? 
 
מנהלים רבים ניצבים בפני הצורך להחליף או לשדרג את המרכזיה העסקית שלהם, או להתקין מרכזיה חדשה בעסק \ סניף חדש. בעסקים ברמת ה- SMB \ SME אין בד"כ מנהלי ICT (מנהלי מחשוב ותקשורת, דוגמת מנמ"ר), שיכולים לבצע ניתוח מלא ומקיף של כל החלופות ולהמליץ על נתיב של חלופה מועדפת ולעיתים קרובות לקיים גם מכרז בין ספקים (מה שחובה בגופים ממשלתיים והגופים הנסמכים על תקציבים ממשלתיים וציבוריים).  
 
מנהלי עסקים קטנים עד בינוניים חשופים כמעט כל השנה לפרסומות של "מבצעי החלפת מרכזיות", מבצעי "קנה מרכזיה במבצע אצלנו ותקבל טלוויזיה או טאבלט בחינם" ומבצעי "מרכזיות במחיר אפסי". הם נוטים לקבל החלטות על בסיס פרסומת, מבלי להבין את כל ההשלכות הכלכליות והעסקיות של החלטות חפוזות מסוג זה.
 
רוב המבצעים הללו הם על מרכזיות ישנות, שנקנו "לפי קילו" ע"י סוחרים ויבואנים, מעודפי ציוד ממזרח אסיה. בנוסף, "אין מתנות בחינם" בעולם העסקי.
 
להלן "מדריך רכש מקוצר" לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים, איך לבחור במרכזיית טלפון שתחסוך כסף לעסק בכל חודש ותביא תועלתעסקית של ממש לכל בעלעסק
 
הנקודה החשובה ביותר כאן היא: איך לעשות הכול בעצמך בלי להיות תלוי בבעלי מקצוע יקרים ובלי לשבור תכנית חיסכון.

מהם 7 הסודות שלא מספרים לבעלי העסקים בעת רכישת מרכזיה?

א. למרות שעדיין נמכרים מידי שנה אלפי חיבורי PRI, מדובר ב"מלכודת דבש" של "חתונה קתולית" עם ספק התקשורת ובמחירים מופקעים ללא כל הצדקה. חיבורי PRI הם חיבורי ISDN ישנים ביותר, שמתומחרים במחיר גבוה בשוק לא תחרותי (כל ספקי התקשורת מתמחרים את ה-PRI לפי המחירון של בזק, שנקבע ע"י משרד התקשורת לפני שנים רבות, ולא עודכן במשך שנים). בנוסף, ציוד ה-PRI יצא מזמן מקווי הייצור של כל החברות המייצרות ציוד למרכזיות. לכן, בישראל נמכר ציוד מיושן ולעיתים ממוחזר, שמיובא ע"י ספקים קטנים מהמזרח הרחוק, שמנצלים את הבורות של בעלי עסקים בישראל.
 
ב. חיבורי IP-PRI, שהם למעשה חיבורי SIP, והיו אמורים להיות מתומחרים במחיר אפסי - הם מתומחרים בישראל בדיוק כמו חיבורי PRI, בעיקר בגלל מחירון משרד התקשורת, שלא מבחין בין שני סוגי החיבורים. כך, חברות התקשורת "חוגגות" על הכיס של הלקוחות ועושות "קופה יפה" על הגב של כל הפראיירים.
 
יודגש, ששירותי PRI, ו-IP-PRI (SIP) הם בכלל לא שירותי מרכזיה ואין להם כל קשר לשירותי מרכזיה. זו הדרך לבלבל את המנהלים, שאינם מבינים במונחים הללו, בין "השירות" (הטלפוני - תקשורתי) לבין "הצינור". שני המונחים הללו הם רק ה"צינורות". כמו שבצריכת מים, חשמל או גז, את הלקוח לא מעניינת "הצנרת" בה חברת השירות מספקת לו את השירות, כך בשירות תקשורת: אין חשיבות ל"צנרת". יש רק חשיבות אם היא זולה או יקרה.
 
כיום, ה"צנרת" הזו מאוד יקרה אצל כל ספקי תשתיות התקשורת למרכזיות (בזק הוט, סלקום, פרטנר). עלות ה"צנרת" הזו החלה להיות מוזלת בצורה דרמטית, עם כניסת כמה מתחרים, שהחלו בפריסת סיבים בכל רחבי הארץ. בחירה ב"צנרת" יקרה וישנה - כיום, היא בבחינת זריקת כסף לפח.
 
ג. כל החברות הרציניות בעולם המרכזיות הפסיקו, מזמן, לייצר מרכזיות אנלוגיות או היברידיות (משולב אנלוגי-IP). לכן, לישראל מייבאים ציוד ממוחזר או ברמת ייצור מאוד נמוכה מהמזרח הרחוק והיבואנים "חוגגים במבצעי החלפה" את מכירת "מרכזיות הזבל" הללו, למנהלים, שמתפתים ללכת אחר המחיר הנמוך ואינם רואים את ה"בור", שאליו הם נופלים.
 
כיום, בחירה במרכזיה פיזית בעסק, היא בחירה מוטעית, שתעלה ביוקר לעסק לאורך זמן ותכבול אותו ב"חתונה קתולית" לספק ציוד, שמביא עודפי ציוד מהמזרח בזול, ספק, שיכול להיעלם בקלות או לפשוט רגל בפתאומיות (מה שכבר קרה כמה פעמים בשוק הזה ובשנה החולפת עם יורוקום-פנסוניק).
 
ד. חלק גדול מהספקים אינם מייעצים למנהלים לבחון את השאלה הראשונה, שעליהם לשאול את עצמם לפני רכישת מרכזיה עסקית: האם יש בכלל צורך ברכישת מרכזיה עסקית להתקנה בעסק? התשובה לשאלה זו די ברורה: ככלל, אין צורך. רוב הספקים מעלימים את התשובה הברורה הזו מהמנהלים.
 
בעלי עסקים אמורים להתרכז בעשיית עסקים ולא להתעסק עם התקשורת. התקשורת היא מוצר ושירות בדיוק כמו החשמל, הגז והמים. מי שמתמחה בתחום התקשורת צריך לספק את זה כשירות. לא כקופסה של ברזלים וחוטים. "שירות" משמעו, שהוא שקוף למשתמשי הקצה, בדיוק כמו שמשתמשי הקצה מקבלים ומשתמשים בחשמל, מים או גז אצלם בבית או בעסק.
 
בנוסף, עסקים קטנים מאוד (SoHo עד SMB) יכולים לבחור בפתרון המכונה VoB – Voice over Broadband מספקי התקשורת (קיים בכל קבוצות התקשורת). כך, עסקים יכולים לחסוך בשילוב של תקשורת קווית, סלולרית ואלחוטית לאינטרנט וטלפוניה. המדובר בפתרון בו ניתן להעביר 3 קווים לפחות על חיבור פס רחב רגיל, כשרשת האיתותים היא כמובן SIP, מה שמאפשר להפוך גם כל טלפון סלולרי חכם לשלוחה במרכזיה.
 
דהיינו: על חיבור פס רחב נייח ונייד במחיר המתאים גם ללקוח פרטי, ניתן לקבל 3 שלוחות לפחות של קווי טלפון נייח או נייד למרכזית טלפון IP קטנה. כך, לא צריך בכלל לרכוש מרכזיה (יקרה). יש חברות המספקות שירותים משולבים סלולרי קווי לעסקים קטנים, גם כן ללא מרכזיה.

ה. יש ספקים המתהדרים בסלוגן "שירותי תקשורת בענן", כדי לתת למנהל הרגשה, שהוא מקבל שירות, שהוא המילה האחרונה בעולם הטכנולוגי. חשוב להבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: שירותי VPS, שירותי Centrex ו-IP-Centrex אינם שירותי ענן. הם לא היו שירותי ענן וגם לא יהיו שירותי ענן. לעולם. זו טכנולוגיה שונה. אלה הם שירותי תקשורת וירטואליים, מאוד ישנים, הם לא המילה האחרונה של עולם התקשורת ואינם בענן. העיקר: הם לא מספקים לעסקים חיסכון כספי מיטבי ויכולות המותאמות לצרכים של העסק היום ומחר.

רק שירות תקשורת בענן מביא את החיסכון המרבי לבעל העסק. שירות וירטואלי דוגמת IP-Centrex מביא, ללא צל של ספק, חיסכון בהוצאות התקשורת ויכולת לייעל את העבודה מכל היבט שהוא (לרבות עבודה קבוצתית, עבודה מרחוק ושילוב מכשירי הסלולר), מול מרכזיה פיזית בעסק, אך החיסכון המרבי לעסק מושג רק בשירותי ענן.
 
יודגש, רק בשירותי ענן מקבלים את ההוזלה המשמעותית, המידית והברורה ביותר בהוצאות התקשורת והמחשוב. מדובר בהוזלה של כ-30% עד 40% מול החלופות האחרות. החיסכון בהוצאות התקשורת והמחשוב הוא מרכיב חיוני בקבלת ההחלטות של כל עסקי ואין להתעלם מנקודה מרכזית זו.
 
בנוסף, אם התשלום הוא רק עפ"י צריכה ושימוש בפועל, במודל ה-SaaS - זה שירות ענן טהור. אם יש תוספות (רישיונות שונים ומשונים, שאינם עפ"י צריכה, בתוספת עלויות תחזוקה, תמיכה, שדרוגים, וכיו"ב), זה לא שירות ענן טהור.
 
וירטואליזציה (VPS) היא רק שלב מקדים לענן. וירטואליזציה כשלעצמה היא לא שירות ענן, אם כי יתרונותיה מול מרכזיה פיזית בעסק הם די ברורים. בדיקת החלופות השונות נדרשת כדי להימנע מטעויות בעת בחירת הפתרון המועדף.
 
ו. מרכזיות בקוד פתוח (אסטריסק), אינן טובות או זולות יותר באופן משמעותי ממרכזיות, שאינן בקוד פתוח. לעיתים, התסבוכת בניהול מערכות בקוד פתוח ומיעוט מומחי תקשורת בתחום האסטריסק בישראל, יכולים להכניס את מי, שבוחר במסלול זה, להוצאות מיותרות. כמות ה"חאפרים" בתחום זה גדולה ויש להיזהר מנפילה ב"מלכודת דבש" כזו.
 
יתרה מכך, גם מרכזיות פיזיות בקוד פתוח (שהן למעשה מחשב PC רגיל) אינן נדרשות לעסקים, אלא אם השירות הטלפוני ניתן בענן או כשירות וירטואלי. יש בישראל מעט מאוד ספקי שירות וירטואלי ו\או בעננים המיישמים את השירות שלהם בקוד פתוח (אסטריסק). לשוק נכנס תקן חדש יותר בקוד פתוח המכונה בשם WebRTC, שיוביל להוזלה משמעותית יותר לעסקים, מול שירותי האסטריסק, שאינם מבוססי WebRTC.

ז. אבטחה, גיבוי ומניעת הונאות. המרכזיות העסקיות בישראל אינן מוגנות וכמעט כולן, במקודם או במאוחר, נפרצות ובעל העסק משלם ביוקר על היעדר אבטחה מתאימה. זאת, בנוסף להתקפות סייבר מסוגים שונים, דוגמת "מתקפת כופרה - Ransomware".

מידי חודש נפרצות בישראל עשרות מרכזיות עסקיות והנזקים יכולים להגיע לאלפי עד מאות אלפי ₪ ליממה אחת של מרכזיה פרוצה. ספקי התקשורת ושירותי התקשורת אינם מחויבים להגן על המרכזיות (למעט מרכזיות וירטואליות ו\או בענן, שהן כן באחריותן) וספקיות התקשורת אינן מחויבות לשפות את בעל המרכזיה על ההפסדים, שנגרמו לו עקב הפריצה \ הונאה.

 
9 הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים ומנהלים לפני רכישת מרכזיית טלפון:
הטעות הראשונה: יש פתגם האומר: If it works, don't fix it ("אם זה עובד, אל תנסה לתקן את זה"). כנראה, שזו הגישה של מנהלים רבים, שמשמרים את מערכות הטלפוניה הישנות שלהם בתצורות חיבור יקרות, לא יעילות ולא עדכניות. כל עוד המנהלים בוחרים להישאר עם מרכזיה פיזית בתוך העסק, השימוש בשירותי ענן הוא מצומצם וחסר משמעות עבור העסק שלהם. אולם, זה לא הכיוון המומלץ. זו הטעות הנפוצה, הראשונה והקלאסית של מנהלים רבים בישראל.
 
הטעות השנייה: אי ביצוע הערכת מצב וניתוח צרכי העסק לטווח הזמן המידי, לטווח הקרוב ולטווח הרחוק.
 
הטעות השלישית: בחירה לא נכונה או לא מתאימה בטכנולוגיה או בשיטת העבודה של המרכזיה החדשה. מגוון האפשרויות הקיים בשוק הוא רחב וכולל: מרכזיות IP קנייניות, מרכזיות בקוד פתוח, מרכזיות במיקור חוץ לסוגיו (IP Centrex, IP PBX, Hosting PBX), מרכזיות בענן, ותצורות חיבור רשת טלפוניה מגוונות לרבות: IPPRI, IP-VPN, SIP Trunk, SD-WAN ועוד. לאור ניתוח צרכי העסק יש צורך לבחור את הפתרון הטכנולוגי המתאים לעסק.
 
מרבית בעלי העסקים הקטנים והבינוניים אינם מכירים את ההבדלים המשמעותיים בין פתרונות: סנטרקס, מרכזיות ,IP מרכזיה וירטואלית, מרכזיות אסטריסק בקוד פתוח, מרכזיות בזק, מרכזיות בענן, טלפוניה מבוססת דפדפן (WebRTC), טלפוניה, וידיאו ושיחות ועידה ברשתות חברתיות, וכך הלאה. כך, אנשי שיווק ומכירות ממולחים יכולים "להפיל אותם בקלות בפח".
 
מרבית העסקים משקיעים כסף רב בשנה על תקשורת ובכך הם תורמים לגידול בהכנסות ספקיות התקשורת, הסלולר והמחשוב, וזאת למרות פתיחת שוק התקשורת לתחרות וההזדמנויות הרבות הקיימות כיום בשוק להוזלת עלויות. כך, הם מבזבזים את כספם על הוצאות על מערכות תקשורת ישנות, שתורמות מעט מאוד להצלחת העסק.
 
הטעות הרביעית: התעלמות מהצורך לשלב יכולות ואפליקציות חדשות עם שירותי המרכזיה ובכלל זה: שילוב מכשירי סלולר, שירותי נוכחות (Presence) ושילוב מסרים מידיים (דוא"ל, צ'אט, SMS, רשתות חברתיות ועוד).
 
הטעות החמישית והחמורה מכל: אי ביצוע תיחור נכון בין ספקים. רבים סבורים, שמספיק לפנות לספק אחד, למשל תדיראן טלקום או לחילופין לבזק \ בזק בינלאומי, כי הם מובילי שוק. זו כמובן שטות מוחלטת.
 
הלקוח הטיפוסי לא יודע מיהו ספק התקשורת והמחשוב המוביל בשוק, זה המותאם לצרכיו, ספק מוביל, שיספק לו שירותים אמינים ואיכותיים, במיוחד במקרים של תקלות במערכת.
 
בנוסף, הלקוח העסקי לא יודע מה לדרוש מהספקים כדי שיקבל הצעות מחיר מותאמות לדרישות הייחודיות של העסק שלו. כמה דוגמאות:
  • אילו תכונות מתקדמות בתקשורת יש בשוק היום ומחר, שיכולות לשפר את תהליכי העבודה בעסק וגם לחסוך בזמן, להוריד כוח אדם מיותר והעיקר: לחסוך כסף בצד ההוצאות?
  • איזו מרכזיה מתאימה לעסק, למנוע הפסד של לקוחות פוטנציאלים המתקשרים לעסק ואינם מקבלים מענה טלפוני זמין ומידי?
  • איך לחבר את המרכזיה לכל המערכות האחרות המצויות בעסק כדי למנף את היכולות של שילוב בין מערכות תקשורת ומחשוב, לקידום העסק?
ללקוח הטיפוסי אין שמץ של מושג איך לנהל מו"מ על החוזה מול ספק הציוד או השירות. ב-99% מהמקרים, ללא ייעוץ, הלקוח הטיפוסי יחתום על החוזה, שהספק שולח אליו. זהו. אחר כך הוא יגלה, שהוא כבול לעולמים, או עם קנסות יציאה דרקוניות, והעיקר: הספק יכול להעלות את התעריפים - בלי הגבלה.
 
הבחירה בספק התקשורת העסקית המתאים אינה פשוטה ודורשת תהליכי ניתוח ובחירה מושכלת. הנקודה החשובה ביותר בבחירה היא הימנעות מ"חתונה קתולית", שנועלת לנצח את העסק לספק מסוים.
 
ה"חתונה" הזו הופכת די מהר לאסון. המחירים מטפסים לגובה מידי שנה והחמור מכל, כאשר הספק פושט רגל או נרכש \ נעלם, העסק נשאר ללא שירות, עם מערכות קנייניות, שיש צורך לזרוק אותן לפח ולהחליף אותן בחדשות, כשעוברים לספק אחר. רבים נופלים בבור הזה (ונלכדים ב"מלכודת הדבש") בלי להרגיש. 
 
הטעות השישית: אי חתימה על הסכם SLA (הסכם רמת שירות) המגדיר את הפרמטרים של רמת השירות מספק שירותי המרכזיה.
 
הטעות השביעית: אי תכנון נכון של שילוב שירותי ערך מוסף למרכזיה ובראשם שירותי Call Center, שירותי הקלטה, שירותי "עבודה שיתופית" שירותי הגנה וסייבר ועוד. גם שירותי Call Center דורשים ניתוח צרכים, בחירת טכנולוגיה ותיחור בין ספקים.
 
כיום, יש נטייה בשוק למכור את מרכזיות IP לעסקים עם יכולות Call Center מובנות כחלק בלתי נפרד משירותי המרכזיה. צריך לבחון אם שירותים אלה אכן מתאימים לצרכי העסק. בנוסף, סביב שירותי ה-Call Center יש אוסף שלם של שירותים נלווים ובכללם: שירותי הקלטה, CRM, IVR, BI, ERP, CTI, ניהול מוקדנים, צ'אטבוטים, בוטים, רובוטים ועוד, שיש לנתח ולבחור אותם בהתאם לצרכי העסק כיום ובעתיד.
 
במרבית המקרים, ללא ייעוץ מתאים, העסקים הקטנים בוחרים במרכזית טלפונים, שאינה עונה על הצרכים התפעולים הקיימים שלהם ולגידול העתידי הצפוי בעסק, עם התאמה למצבי עבודה שונים (שירות יום/לילה, חגים, ניידות, עבודה מהבית ועוד).

הטעות השמינית: אי ידיעה ואי ניצול נכון של טלפוני IP קיימים, גם אם הם מחוברים למרכזיות ישנות. במיוחד יש טעות נפוצה ובסיסית: אי חיבור הסמארטפון, שבידי המנהלים והעובדים, למרכזיה העסקית. בין היכולות שלא יודעים לנצל: קבלה ושליחה של מסרונים, שימוש בכמה זהויות בטלפון אחד, רשימות תפוצה על כל טלפון, מספרים חכמים, ניצול חכם של 'לידים', כך שניתן לדעת מה עשויים לקבל עוד לפני שעונים לטלפון מצלצל, עבודה בידיים חופשיות, שימוש בבלוטות' (אם קיים בטלפון), צלצול כפול בנייח ובסלולר, חיבור קל של סניפים, אישורי הגעה באמצעות הטלפון, ניהול אירועים, ישיבות עבודה וירטואליות, תדרוך מרחוק, שילוב עם דוא"ל Outlook, קליטת פקס לתוך מייל, שילוב עם שירותי נוכחות, שילוב עם המחשב הנייח או הנייד (לרבות טאבלט), עקיפת החיוג מחו"ל וחסכון הנובע מחיוג יקר מחו"ל (זאת, ע"י חיוג בחו"ל ב-Call Through ו-Call Back), שילוב טלפוני וידיאו במערכת, פתרונות  DID (מספר נכנס) עם מספרים מרחבי העולם אתם יש לעסק קשר, עבודה בתוך רשתות חברתיות ועוד.
 
הטעות התשיעית: אי נקיטת אמצעי הגנה מתאימים, שמתעדכנים כל הזמן, על מערכות הטלפוניה בכלל ועל המרכזיה בפרט. זה מתחיל בכך, שאין נהלי אבטחה בעסק ולא נעשית בדיקה תקופתית לעמידות, שרידות וההגנה של שירותי התקשורת בכלל והמרכזיה בפרט. 

מרכזיה

מהם הפתרונות למרכזיה עסקית בישראל ומי מספק את הפתרונות הללו?
 
א. מרכזיות Centrex ו-IP-Centrex:
מרכזיות וירטואליות מסופקות ע"י ספקי התקשורת הגדולים בישראל ובראשון בזק וגם ע"י סלקום.

כיום, אין שום יתרון לעסקים הקטנים עד הבינוניים בבחירה במרכזיות מהסוג הזה (או במרכזיות VPS), מול המרכזיות בענן.
 
ב. מרכזיות בענן מספקי מרכזיות בענן מובילים, מהעולם ומישראל:
בתחום הזה יש תחרות רבה עם מספר לא קטן של ספקים מובילים, עם אינטגרטורים ומפיצים רבים, שמתמחים בהתקנה ושירות של מרכזיות כאלו. הספקים המובילים הם: סיסקו, אוויה, ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים), LG, תדיראן טלקום, מיקרוסופט-סקייפ (כעת במעבר למערכת Teams) ועוד.
 
ג. מרכזיות בענן מספקי תקשורת וענן מובילים בישראל:
גם בתחום הזה יש תחרות רבה עם מספר לא קטן של ספקים מובילים ובכלל זה: בזק בינלאומי, בזק, פרטנר, הוט, סלקום, Triple C, אומניטלקום, וויספין, בינת, תדיראן טלקום, Voicenter, OMC, Voxia, Hallo-015 ועוד.
 
כלומר: הכוח הוא בידי הצרכן - הלקוח העסקי. התחרות בשוק מציבה את הלקוח העסקי במרכז, כי יש לו "חופש בחירה" בין ספקים רבים המתחרים זה בזה.
 
ההכנות והציוד, שיותקן בבית העסק, אם נבחרה מערכת בענן:
בכל החלטה של העסק לעבור לשירותי מרכזיה וירטואלית, בין בגישת ה- IP-Centrex (אין טעם לרכוש שירותי Centrex ישנים יותר, שאינם מבוססים על SIP אלא על PRI המאוד ישן) ובין בגישת הענן, יש לבדוק קודם המעבר את הרשת העסקית, אם היא מוכנה לקליטת שירותי טלפוניה וירטואליים על הרשת, בנוסף לשירותי ה-Data, שכבר קיימים על הרשת.
 
יש צורך בבחינת השדרוגים הנדרשים בעסק לרבות ברשתות הפנימיות, כבילה, אספקת חשמל, וכיו"ב. יש לבחון את רוחבי הפס הנדרשים לתקשורת ומה תהיה השפעתם על הרשת הפנימית והחיבורים החיצוניים והאם יש צורך בשדרוגים של הרשת וחיבוריה, בחינת מערכי האבטחה, הגיבוי וההגנה ועוד.
 
בדיקה כזו יכולה להיעשות ע"י ספק התקשורת והשירות או ע"י מומחים ויועצים בלתי תלויים. יש לבחון גם את יכולת החיבור של המרכזיה הווירטואלית למערכות נוספות הקיימות בעסק (החל ממצלמות אבטחה, דרך אינטרקום, מערכות ביומטריות, מערכות סנסורים (IoT), מרכז שירות (Call Center, שכיום יש נטייה ברורה להעביר גם את ה-Call Centers לענן) וכלה בכל מערכות תוכנה של ה-Back-Office בעסק.
 
החלטה על רכישת מרכזיה - טיפ:
ההתלבטות של עסקים קטנים עד בינוניים לגבי בחירת מרכזיה אינה יכולה להישאר בגדר של התלבטות תיאורטית בלבד. הטיפ החשוב ביותר כאן הוא: חובה להתנסות בשירותים של ספק חדש \ שירות חדש ובענן, גם אם זה נעשה בקנה מידה מצומצם. אפשר לעשות זאת עם קבוצת עובדים הנמצאת, למשל, בסניף מרוחק, או קבוצת עובדים חדשה בארגון, שעובדת בנפרד (או מרחוק). את הקישור ל-VPN הארגוני עבור קבוצה זו, שתפעל ברשת של ספק אחר, אפשר לבצע די בקלות דרך המרכזיה (בהנחה, שמדובר במרכזיית IP ולא במרכזיה אנלוגית או היברידית ישנה), או ישירות - דרך הנתב הארגוני.
 
חובה להתנסות בחיבור מכשירי הסלולר הניידים (סמארטפונים וטאבלטים - BYOD) למרכזיה הווירטואלית בענן. לאחר ההתנסות וקבלת משוב מהעובדים על רמת השירות בענן אצל הספק החדש, ניתן להמשיך ולקבל החלטות: אם העובדים לא מרוצים מהספק החדש, מומלץ להחליף לספק חדש אחר. יש כמה בשוק, וצריך להמשיך עד מציאת ספק טוב ומתאים לעסק ולצרכיו. ההתנסות בקנה מידה קטן בענן תוכל להוסיף מידע לתהליך קבלת ההחלטות של העסק בטרם ייטוש (או יצליח לשפר) את ההסכם הקיים שלו עם הספק הוותיק.
   
שורה תחתונה:
בבחירת מערכת טלפוניה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום מערכות התקשורת לעסקים, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אפריל 2019.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים

CALL CENTER FREE
 
 



 
 
Bookmark and Share