Telecom News - כבר ב-6.11.13 כתבתי שהערך של חברת Yes הוא אפס. רק אתמול זה מומש...

כבר ב-6.11.13 כתבתי שהערך של חברת Yes הוא אפס. רק אתמול זה מומש...

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> כבר ב-6.11.13 כתבתי שהערך של חברת Yes הוא אפס. רק אתמול זה מומש...
קבוצת בזק דהיום ובעלי מניותיה יכולים רק לנסות ולתבוע את שלמה פילבר וסטלה הנדלר, שהמציאו את המונח "ביטול הפרדה תאגידית", מה שהוביל לנפילת הפירמידה, להפסד של 462 מיליון ש"ח במכה אחת לבזק, ולהורדת הערך של Yes כעת לאפס. כל זה לא היה קורה אם היו קוראים ברצינות מה שכתבתי כבר ב-6.11.13 לגבי Yes השווי שלה ועתידה. 
מאת: אבי וייס, 20.3.19, 11:37שלמה פילבר

ההודעות העצבניות של בזק וכל הפירמידה מעליה, על הורדת הערך של Yes לאפס (מה שמחסל חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות ומציב בעיה לבעלי האג"ח שלה במעלה הפירמידה) ואי אישור הרשות לניירות ערך לתרגיל "המיזוג החשבונאי" (כאן), שקבוצת בזק ניסתה, הם המשך ישיר לתוצאות האומללות ביותר של "תיק 4000".

ההודעות לבורסה של בזק והפירמידה שמעליה מצויים: כאן, כאן, כאן, כאן וכאן.

המדובר במחיקת ערך של 1.5 מיליארד ש"ח, אחרי כמה מחיקות ערך קודמות לקבוצת בזק. 

מדובר בעיוורון מוחלט של צמרת בזק דאז ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר (כיום "עד מדינה"), לגבי המצב החוקי של החברות של קבוצת בזק.

התרגיל של "ביטול ההפרדה התאגידית" של שלמה פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת דאז, בתמונה למעלה משמאל) וסטלה הנדלר (מנכ"לית בזק דאז, בתמונה סטלה הנדלר, הוט יחצמשמאל, יח"צ), בחסות הבעלים של הקבוצה: שאול אלוביץ', הוביל לצעדים נמהרים ביותר (כאן, כאן, כאן וכאן), שנכשלו כליל ובכלל זה סירוב מוחלט של רשות התאגידים להכיר במיזוג הזה (כאן), התנגדות של רשות המיסים להכיר ב"הפרדה תאגידית" כשוות ערך ל"הפרדה מבנית" (כאן), והתנגדות של רשות הניירות הערך לכל המספרים שבזק הציגה לה (כאן).

התוצאה: קטסטרופה ארגונית, ניהולית, כלכלית, פלילית ואישית.

אם לא די בכך, בזק הפסידה לא פחות מ-462 מיליון ש"ח במכה אחת, מהתרגיל הכושל הזה (כאן) בגלל אותן טעויות ענק, ולא פלא, שבזק הגישה לאחרונה בג"ץ מאוד חריף כנגד צמרת משרד התקשורת (כאן וכאן), שטרם התברר ולא ברור כיצד יסתיים, וגם הגישה עתירה חריפה כנגד משרד התקשורת בגין הקנס הענק, שהוטל על בזק (כאן), עתירה, שטרם ברור כיצד תסתיים.

אנו קראנו לחקירת משטרה דחופה כנגד צמרת משרד התקשורת, בדגש על המנכ"ל הנוכחי, נתי כהןנתי כהן, בתמונה משמאל, בגלל 2 הפניות הללו לבתי המשפט (לבג"ץ ולבית משפט מחוזי בת"א), מסמכים, שחשפו מעשים מאוד חמורים, לכאורה, מצדו.

מדובר בפארסה חמורה ועגומה ביותר, שלא הייתה מעולם בשוק התקשורת הישראלי

כל אלה מובילים למסקנה אחת בלבד: מדובר ב"ליקוי מאורות" בקנה מידה מבהיל, גם בקבוצת בזק, מנהליה ובעליה דאז ובעלי מניותיה וגם בצמרת משרד התקשורת דאז והיום.

לא נותר כיום אלא לנסות לתבוע את הנזקים, מאלה, שגרמו להם במו ידיהם: שאול אלוביץ' (לא נשארו לו נכסים, כך שבספק אם יש מה לתבוע ממנו), סטלה הנדלר ושלמה פילבר

חבל שכל אלה שכשלו ובענק, לא קראו בעיון את מה שכתבתי ב-6.11.13 (כן, 2013) תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "מה הערך של YES אם תמוזג לתוך בזק? 0 (אפס) ש"ח".

התחזית והניתוח המדוייקים שלי מ-2013 מתממשים ממש היום ב-2019. 

מזמן Yes הייתה אמורה להתנתק מחברת חלל ומחיבורי הלוויין, אבל - לא הקשיבו לי במשך שנים (למשל: כאןכאן וכאן).

מה העתיד של Yes? זאת כבר ניתחתי בהרחבה כאן, בקצרה: כנראה Yes תהיה תוך כשנתיים-שלוש ספק OTT על רשת הדור החמישי - 5G של פלאפון. 

ZERO FREE



 
 
Bookmark and Share