Telecom News - סקר הגנת נתונים 2018 חושף גידול עצום של של 569% בהיקף הדאטה העולמי

סקר הגנת נתונים 2018 חושף גידול עצום של של 569% בהיקף הדאטה העולמי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> AI & Big-Data >> סקר הגנת נתונים 2018 חושף גידול עצום של של 569% בהיקף הדאטה העולמי
סקר הגנת נתונים 2018 חושף גידול עצום של 569% בהיקף הדאטה העולמי
מאת: מערכת Telecom news, 25.3.19, 12:43DATA FREE
 
צמיחה של כ-50% באימוץ טכנולוגיות לאבטחת מידע מעידה על רמת הבגרות של ארגונים בנושא. הסקר כלל 2,200 אנשי IT בארגונים של מעל 250 איש, מהסקטורים הציבורי והפרטי, מ-18 מדינות ו-11 מגזרי תעשייה שונים.
 
Dell-EMC, מבית דל טכנולוגיות, הודיעה על תוצאות הסקר הגלובלי להגנת נתונים (Global Data Protection Index). הסקר חושף גידול מאסיבי בהיקף הדאטה בעולם - עלייה של 569% ובמקביל חושף עליה במספר המאמצים של טכנולוגיות להגנת נתונים, עם עלייה של כמעט 50% מאז 2016.

הסקר, שנערך ע"י מכון המחקר ונסון בורן (Vanson Bourne), כלל 2,200 אנשי IT בארגונים של מעל 250 איש, מהסקטורים הציבורי והפרטי, מ-18 מדינות ו-11 מגזרי תעשייה שונים ועל כן הוא משקף באופן מקיף את בגרות השוק בתחום הגנת הנתונים.

עוד מעלה הסקר ,שחלה עלייה בהיקף הממוצע של נתונים מנוהלים: מ-1.45 פטה-בייט ב-2016, ל-9.7 פטה-בייט ב-2018, וזאת במקביל לעלייה משמעותית במודעות לערך הנתונים. 92% מהמשיבים רואים את פוטנציאל הערך של הנתונים ו-36% טוענים, שכבר היום הם מפיקים רווח מהערך המוסף של הנתונים.

יחד עם זאת, מרבית המשיבים עדיין מתקשים להגן על הנתונים שלהם. השינוי בכמות הנתונים, ומידת החשיבות שלהם לעסקים, הופך את מתודות הגנת הנתונים לאתגר גדול. ישנם שיבושים רבים וטעויות בניהול הנתונים באופן תדיר, אבל מה שיותר מטריד זו העלייה בהיקף אובדן המידע אשר לא ניתן לשחזור.

76% מהמשיבים טוענים, שחוו שיבושים שונים במהלך השנה האחרונה, 27% מהמשיבים טוענים, שלא הצליחו לשחזר את המידע באמצעות הפתרונות להגנת נתונים שברשותם, נתון כמעט כפול לעומת 14% ב-2016.

76% מהמשיבים טוענים, שהם נעזרים לפחות ב-2 ספקים, מה שהופך אותם לקבוצת סיכון בכל הקשור לשיבושים - עד 35% יותר סיכוי, שיחוו שיבושים, מאשר לאלה המחזיקים פתרונות של ספק אחד.

השבתות לא מתוכננות של מערכות היו סוג השיבושים העיקרי לפי הסקר, כאשר 43% מבין אלה עם 2 ספקים או יותר, טוענים, שחוו זאת. סיבת השיבושים השנייה בהיקפה היא 'תוכנת כופר' (ransomware) המונעת גישה לנתונים (32% מהמשיבים חוו זאת) וכן אובדן מידע (29% מהמשיבים חוו זאת).

למרות שהשבתה לא מתוכננת של מערכות נפוצה בהרבה, אובדן מידע בשל תוכנת כופר, הוא משמעותי ויקר הרבה יותר. מרבית המשיבים, שחוו אובדן מידע, ציינו, שש לכך השפעות מרחיקות לכת, כגון אובדן אמון הלקוחות, הפסדים כספיים, ירידה בפריון, ירידה במוניטין המותג ועוד.

מהסקר עולה, שמרבית העסקים מתקשים להטמיע פתרונות הגנה, גם אם הם מתאימים לצורכיהם במיוחד. האתגרים הנפוצים ביותר, שצוינו בהקשר זה:
  • המורכבות של הגדרות התצורה והתפעול של תוכנות וחומרה להגנת נתונים וכן העלויות המתנפחות של אחסון וניהול גיבויים עקב הגידול המהיר בהיקף הנתונים (46%).
  • מחסור בפתרונות הגנת נתונים לטכנולוגיות מתפתחות כמו AI או IoT (45%).
  • עמידה בדרישות רגולציה (למשל התקנה האירופאית החדשה - GDPR) (41%).
מבין אלה המתקשים למצוא פתרון הגנה ראוי לטכנולוגיות חדשות, 51% טוענים, שלא מצאו פתרון מתאים לנתוני בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML). לאחר מכן יישומי ענן שונים (47%) ו-IoT (40%).

האתגרים המגיעים עם הטכנולוגית המתקדמות, לצד הגידול המהיר בנתונים, רק מתהווים כיום ואינם יציבים. כך למשל, רק 16% מהמשיבים מאמינים, שפתרונות ההגנה, שקיימים אצלם כיום, ייתנו מענה לכל האתגרים העתידיים, שאליהם הארגון ייחשף.

לפי הסקר, היקף הפלטפורמות של עננים ציבוריים עלה מ-28% ב-2016 ל-40% ב-2018, בממוצע. כמעט כל הארגונים המשתמשים בענן ציבורי גם ממנפים פלטפורמות אלה כחלק מתשתיות הגנת הנתונים שלהם.

באשר לחוקים ותקנות בעולם הגנת הנתונים יש לציין, שהמדיניות הרגולטורית יחסית צעירה ולכן השפעתה האמתית על תעשיית המידע עוד לא ידועה באמת. יחד עם זאת, כאמור, עניין הרגולציה מקבל במהירות תשומת לב, כאשר 41% מהמשיבים טוענים, שזה אחד מ-3 האתגרים המשמעותיים ביותר שהם מתמודדים איתם.

יחד עם זאת, 35% מהמשיבים מרגישים יחסית בטוחים עם תשתיות הגנת הנתונים הנוכחיות שלהם וטוענים, שהם עומדים בדרישות הרגולטוריות הרלוונטיות. במציאות, 12% מהמשיבים חוו אובדן נתונים או השבתה לא מתוכננת בשנה האחרונה ושילמו על כך קנסות.

ערן שפיץ, מנהל פעילות פתרונות ה-Data Protection, דל טכנולוגיות ישראל: "תוצאות הסקר הגלובלי משקפות את הגידול המאסיבי בכמויות המידע בארגונים והמעבר לניהול Data Capital כמנוע צמיחה עסקי. ניתן לומר, שהמצב בישראל איננו שונה וארגונים רבים נמצאים במצב של חשיפה לאיבוד מידע וחוסר הלימה בין הדרישה העסקית לבין מנגנון הגנת הנתונים הקיים בשטח. אנו מייחסים חשיבות עליונה למידע הארגוני ומאפשרים לארגונים לקבל מעטפת הגנה הכוללת את הפתרונות המתקדמים בעולם לגיבוי ושחזור מידע ובכללם מענה ייחודי לאירועי התקפות כופר (Ransomware)".
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share