Telecom News - משרד התקשורת הודיע ל"פלאפון" על כוונתו להטיל עליה קנס גדול

משרד התקשורת הודיע ל"פלאפון" על כוונתו להטיל עליה קנס גדול

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרד התקשורת הודיע ל"פלאפון" על כוונתו להטיל עליה קנס גדול
משרד התקשורת הודיע ל"פלאפון" על כוונתו להטיל עליה קנס גדול
מאת: מערכת Telecom News, 11.4.19, 17:06MONEY FREE
 
זאת, מאחר שהחברה הפרה הוראות הנוגעות להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט. פירוט העסקאות, שביצע המשרד, כ"לקוח סמוי". עדכון חשוב בסוף הכתבה
 
משרד התקשורת הודיע ל"פלאפון" על כוונתו להטיל עליה קנס של 691,570 ₪. מינהל הפיקוח והאכיפה במשרד ביצע 10 עסקאות פרונטאליות (כ"לקוח סמוי") במרכזי שירות ומכירה או בנקודות מכירה של החברה, שבמהלכן הצטרפו לתכנית תעריפים, שכוללת גלישה באינטרנט, אותה הציגו כמיועדת לקטינים בגילאי 9-10.
 
ב-9 עסקאות מתוך 10 העסקאות שבוצעו (90%) לא יידע הנציג את המפקח במהלך העסקה בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואפשרויות ההגנה מפניהם, לרבות בדבר אמצעים טכנולוגיים המיועדים לסינון אתרים או תכנים כאמור. המידע האמור לא נמסר למפקח למרות שתכניות התעריפים בכל העסקאות כללו שירות גלישה באינטרנט והמפקח הדגיש שהעסקה מיועדת לקטין בגיל 9-10.
 
בעסקה אחת הנציגה לא הייתה בקיאה בהבדלים שבין חסימת שירותים ב"טופס גישה לשירותים" הכלול בהסכם ההתקשרות לבין חסימת אתרים ותכנים פוגעניים.
 
יש לציין, שבעסקה אחת מתוך 10 העסקאות שבוצעו, הנציג לא הציע, גם לבקשת המפקח, תכנת סינון אתרים ותכנים פוגעניים מכיוון שלא ידע ולא שמע לדבריו דבר על קיומה של תכנת סינון כזו (לא בחינם ולא בתשלום).
 
בעסקה אחרת, שבה יידעה נציגת החברה בדבר אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט, היא הפנתה את המפקח לשירות הלקוחות להצטרפות לתוכנה הנקראת "בקרת הורים".
 
רק ב-3 עסקאות ביצעו הנציגים פעולה אקטיבית של התקנת תכנת סינון לאתרים ותכנים פוגעניים בחינם, וזאת, לאחר בקשה מפורשת של המפקח.
 
ב-7 העסקאות הנוספות הפנו הנציגים את המפקחים למוקד שירות הלקוחות של החברה כדי לקבל פרטים ולהתקין את התוכנה האמורה.
 
בשל תיקון חוק התקשורת, שנכנס לאחרונה בתוקף, סכומי העיצומים הוכפלו והם עתה מרתיעים יותר.                                                                                                           
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת: "כדי למנוע פגיעה בקטינים, ימשיך משרד התקשורת לפעול כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לגבי הסכנות הקיימות באינטרנט ולגבי זכותם של הלקוחות לדרוש מן החברות ולקבל ללא תשלום תוכנת סינון נגד אתרים פוגעניים".

עדכון 11.4.19, 19:00: להלן תגובת פלאפון:
״כפי שעולה מדו"ח המשרד, מדובר בבדיקות שנערכו לפני 3 שנים, בזמן זה החברה טיפלה בנושא לעומק, חידדה ותדרכה את נהלים והנציגים בעניין. בכוונת החברה להגיש את טיעוניה למשרד״.

עדכון 14.4.19, 14:25: על קנס באותו נושא, שהוטל על פרטנר, ראו - כאן.
עדכון 16.4.19, 14:16: על קנס באותו נושא, שהוטל על גולן טלקום והוט מוביל, ראו - כאן.

                                                                                     
 



 
 
Bookmark and Share