Telecom News - משרד התקשורת מפרסם "רפורמה" מדומה בתחום ניוד המספרים העסקיים

משרד התקשורת מפרסם "רפורמה" מדומה בתחום ניוד המספרים העסקיים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת מפרסם "רפורמה" מדומה בתחום ניוד המספרים העסקיים
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, מסתמך על הזיכרון הקצר והידע האפסי של הכותבים בכלי התקשורת בישראל והפיץ "הודעה לתקשורת" על רפורמה כביכול חדשה בתחום ניוד מנויים עסקיים עם המספר הסלולר שלהם, שניתן להם במקום העבודה. הנושא הזה טופל מזמן ונגמר מזמן. כך, ששום רפורמה לא התרחשה כעת. רק ספין.
מאת: אבי וייס, 16.4.19, 13:30נתי כהן

אתמול משרד התקשורת שלח הודעה לתקשורת (המצויה כאן), ושפורסמה גם באתר משרד התקשורת (כאן) תחת הכותרת: "משרד התקשורת מסיר חסם נוסף בתהליך ניוד בין חברות התקשורת: מנויים עסקיים שמקום העבודה מסבסד להם את טלפון הנייד יוכלו לעבור עם המספר שלהם באופן חופשי בין החברות".

בנוסף, צוטט בהודעה זו מנכ"ל המשרד בזו הלשון: "מנכ"ל משרד התקשורת נתי (נתנאל) כהן [בתמונה משמאל]: "הסרת חסמי מעבר בין חברות התקשורת הינה בעלת תועלת ציבורית. מאידך יש למנוע תופעות של ניודים פיקטיביים בין החברות המשפיעים על תמונת מצב הניידות בשוק התקשורת". 

אני לא פרסמתי את הספין הזה, כמו שפירסמו אותו כמעט כל כלי התקשורת, שיש להם זיכרון קצר ביותר וידע של אפס,בתחומי רגולציית עולם התקשורת בכלל ובתחום הניידות בסלולר בפרט.

בסוגיה הזו טיפלתי כמה פעמים בעבר (בשנים 2013 עד 2016) ואף סייעתי אישית ללא מעט עובדים, ואף מנהלים, שהמעסיקים שלהם סרבו לשחרר להם את המספר הסלולרי, בעת שעזבו את המקום העבודה (או יצאו לפנסיה) עם המכשיר הסלולר שלהם. הכל מפורט בכמה כתבות, שפרסמתי בעבר, שיש כאן לדוגמה, שעסקו בדיוק בנושא הזה: בקצרה: גם על פי חוק התקשורת וגם על פי הרישיונות הקיימים של חברות הסלולר וגם על פי תכנית המספור של משרד התקשורת, המספר הסלולר שייך למחזיק בו (אם מכשיר הסלולר הוא שלו), גם ללקוח עסקי וגם ללקוח פרטי.

העניין הזה נבחן משפטית כמה פעמים ומזמן, גם מול כמה מעסיקים וארגונים גדולים עקשניים, שסרבו להכיר בכך, שהמספר שייך למחזיק במכשיר, אם המספר ניתן לו ע"י בעל העסק במסגרת חבילה עסקית של מקום העבודה, או שהמספר הזה מסובסד ע"י המעסיק דרך תלוש השכר של העובד

אולם, מי שהתרשל כאן זה משרד התקשורת עצמו, שלא הוציא תיקון לרישיונות של חברות הסלולר, שבו זה ייאמר במפורש, עם הגדרות ברורות יותר, בנושאים של זמני הניוד של המספר ללקוח עסקי ועוד כמה הגדרות טכניות נלוות (דוגמת ניוד מספרי Pre-Paid עסקיים).

המשרד ביצע שימוע לעניין זה ב-5.5.15, עקב הלחץ, שהפעלתי בזמנו על המשרד בנושא, אולם השימוע לא תורגם להחלטות ותיקוני רישיונות. לאחר לחץ נוסף שלי, פורסם שימוע נוסף ב-25.10.18 (כאן, פירוט כאן), שנתקע אף הוא זמן רב, ללא טיפול.

לכן, ב-7.4.19 שוב הוצאתי תזכורת למשרד התקשורת בזו הלשון:
"שאלה מה קרה לשימוע:
שלום רב
מה הסתיים עם השימוע הבא:
https://www.gov.il/BlobFolder/rfp/25102018_6/he/Update%20numbering%20plan%20for%20number%20portability.pdf
בברכה
אבי"

תשובה לא קיבלתי, אבל כנראה מישהו במשרד החליט, ודי בצדק, שזה כבר מוגזם לא להוציא את תיקוני הרישיונות בנושא זה, שכבר טופל לפני כ-4 שנים, ולכן כעת יצאה ההודעה על הוצאת התיקון לרישיונות ועוד נותנים בהודעה זו לחברות 5 חודשים, עד שהתיקון ייכנס לתוקף...

זה שהמנכ"ל נתי כהן מתרברב על "הסרת חסמי מעבר", כאילו זה הישג צרכני שלו, זה נובע מכך, שגם לו אין צל של מושג איך מתנהלת רגולציית התקשורת בישראל והדבר היחיד, שהוא יודע, זה להפיץ ספינים לכלי התקשורת, שמבצעים "העתק והדבק" לספינים, שהמנכ"ל מפיץ, מיומו הראשון בתפקיד ועד עצם היום הזה. זאת, בחוסר ידיעה מוחלט של אלה המשכפלים את ההודעות הללו, שזה רק ספין ואין מאחוריו מאומה. זה רק עניין טכני של עדכון רישיונות, בעניין שנתקע כ-4 שנים, רק בגלל צורת העבודה הכאוטית של משרד התקשורת, כאשר הצרכנים הם הדבר האחרון המעניין את ראשי המשרד. 
SHAME FREE



 
 
Bookmark and Share