Telecom News - איך עסק יכול לצמוח ולהתפתח בתוך זמן קצר באמצעות שימוש בשירותי הענן?

איך עסק יכול לצמוח ולהתפתח בתוך זמן קצר באמצעות שימוש בשירותי הענן?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> איך עסק יכול לצמוח ולהתפתח בתוך זמן קצר באמצעות שימוש בשירותי הענן?
איך עסק יכול לצמוח ולהתפתח בתוך זמן קצר באמצעות שימוש בשירותי הענן?
מאת: ברק למפיט, 18.4.19, 07:00
ברק למפיט
עם כניסת הענן חיי עסקים קטנים ובינוניים בארץ ובעולם השתנו מקצה אל קצה. אבל בעוד רבים חושבים, שהענן משמש בעיקר לגיבוי מידע, עסקים מצליחים כבר משלבים שירותי ענן בכל מחלקה אפשרית: בשירות לקוחות, ניהול המשרד, ניהול המידע הארגוני, שירותי אבטחת המידע, שירותי מחשוב והנהלת התשתיות המשרתות את העסק.

היה היה...
אם יש לכם עסק, אתם בוודאי זוכרים את התקופות בהן גיבויים של מידע התבצעו על גבי פלטפורמות שונות כמו קלטות ודיסקים לגיבוי, כונני מחשב, דיסקים קשיחים ועוד. בעידן בו המהירות מהווה גורם משמעותי בניהול עסקים ובהעברת מידע, כבר אי אפשר להסתפק בגיבויים ישנים הלוקחים שעות בפורמטים מוגבלים אחרים, שעולים הון תועפות לצרכי גיבוי.

זה כבר לא קורה היום. סביר להניח, שאתם כבר מזמן בשירותי גיבוי מידע אונליין. Drive, Box, One - Just name it, כולנו משתמשים כיום בשירותי אחסון מקוונים.

ואז מגיע השלב, שגוגל או דרופבוקס מבקשות מאתנו לרכוש שטח אחסון נוסף. פה זה כבר מתחיל להיות יקר וזה בדיוק השלב בו כל עסק מתחיל לשאול את עצמו איך עושים את זה בצורה משתלמת.

שירותי גיבוי בענן פותחים לעסקים קטנים ובינוניים בתחומים שונים עולם ומלואו של אפשרויות. לפתע, עסקים מגלים, שבכלל לא מדובר רק בגיבוי: העסק יכול לצמוח ולהתפתח בתוך זמן קצר באמצעות שימוש בשירותי הענן. איך זה קורה?
 
ניהול יומן אלקטרוני
המזכירה שוב אחרה הבוקר למשרד? לא בטוחים שאתם יודעים איפה השארתם את קבצי המידע של הלקוח והוא ממתין לכם לפגישה? ניהול יומן אלקטרוני, שירות הניתן במסגרת מחשוב ענן, מאפשר לכם לדעת בדיוק איפה אתם צריכים להיות ובאיזו שעה, קובעים עבורכם פגישות עם לקוחות, בודקים את שעות העבודה עבורכם ועוד.
 
שימוש חופשי בתוכנות מחשב On demand
משלמים אלפי ש"ח על הרשות להשתמש בתוכנות אפילו שאתם בקושי משתמשים בהן? משקיעים ברישיונות עובדים, גם כאשר מדובר בעובדים זמניים? במקום להשקיע כל כך הרבה כסף בתוכנות שבכלל לא ברור כמה מהן באמת בשימוש, שירותי מחשוב ענן לעסקים מאפשרים לעסק שלכם ליהנות מהתוכנות הכי חדשות, מכל החברות המתקדמות בעולם, כשהתשלום הוא רק לפי שימוש.
אם לא השתמשתם בתוכנה, לא תצטרכו לשלם עליה. השתמשתם בה חודש אחד בלבד? שלמו על חודש אחד בלבד.
 
עובדים מכל מקום, בכל שעה
בעידן הפוסט מודרני אין מקום ליותר מדי השתהות. מצמצתם - פספסתם. לקוח התקשר ולא עניתם בזמן? סביר להניח, שהוא כבר מקבל שירות ממישהו מהיר יותר מכם. שירותי מחשוב ענן לעסקים מאפשרים לכם לעבוד מהלפטופ, מבית קפה בהודו או בתאילנד, מהבית, מהבית של החמות, מהרחוב, מהטאבלט, באמצע הלילה ובאיזה פורמט שתרצו.

אתם יכולים לגשת למידע ולערוך אותו בתוך שניות ספורות. שירותי מחשוב ענן לעסקים מותאמים אישית לפי הצרכים ומאפשרים מידול ובנייה מחדש של השירותים לפי צרכי העסק.
 
חיסכון משמעותי בהוצאות מחשוב
משלמים אלפי ש"ח או אפילו מאות אלפי ש"ח על כונני אחסון ושרתים? עלויות הקירור, ציוד חומרה וציוד קצה המשמש לאחזקת המחשב - כל אלה יכולים להגיע להוצאות של אלפי ₪ בחודש. במקום להוציא סכומי עתק על מחשבים, כוננים, שרתים, טכנאי מחשב, תוכנות, מנויים לתוכנות, שירותי תמיכה, כוח אדם בתחום התכנות והמחשוב - כל מה שצריך הוא תשלום חודשי קבוע, ידוע מראש, שמספק אינספור שירותים בחבילה גדולה אחת.

שירותי תמיכה בתפעול המחשב? מוצעים לכם 24/7. שירותים של שחזור מידע שאבד? בתוך שניות. שירותי עזרה בגישה למידע, בהצפנתו או עריכתו? בתוך רגעים ספורים. שירותים אלו מאפשרים ליהנות מחסכון משמעותי בהוצאות המחשוב בלי לוותר על כל השירותים הדרושים לעסק. נהפוך הוא, אתם מקבלים הרבה יותר תמורת השקעה קבועה הידועה מראש.

חשבתם שהמקרר של העסק "מבזבז" הרבה חשמל? חשבו שוב. בחברות ענק, השימוש בשרתים לאחסון המידע מצריך קירור מסיבי של חוות השרתים. הקירור המסיבי מצריך אנרגיה בכמויות עצומות וכמויות אלו עולות לא מעט. מחקרים מראים, שהמעבר לענן חוסך לעסק עלויות קירור של אלפי ש"ח מדי שנה. במקום להוציא אלפי ₪ על קירור שרתים, עם אחסון בענן עלויות הקירור של האחסון נכנסות בסיכום החודשי של ההוצאות.
 
תמיכה סביב השעון
הטכנאי הבטיח להגיע מחר וכבר עבר שבוע מאז? אל תיקחו את זה אישית. אבל במקום לחכות, אולי תיקחו יזמה. במקום להשקיע חלק ניכר מהזמן בעסק על התמודדות עם תקלות טכניות כמו בעיות תקשורת, אינטרנט, טלפון, מיילים שלא הגיעו ליעדם ולקוחות שלא מבינים מה רוצים מהם, קבעו פגישה עם אחת מהחברות המעניקה שירותי מחשוב ענן לעסקים ותתחילו להתקדם בצעדי ענק קדימה.

עם שירות לקוחות של אחת מהחברות המצויות בשוק בתחום מחשוב ענן לעסקים, אתם מקבלים תמיכה סביב השעון. כל תקלה טכנית במחשוב, במאגרי המידע, בשליפת מידע או באחסונו, בתקשורת עם לקוחות בארץ או בחו"ל, כל תקנה בתפעול תוכנות בעסק או בהפעלה של מכשירים נייחים נפתרת בתוך זמן קצר באמצעות תמיכה טלפונית או בתוכנות שליטה מרחוק ע"י צוות תמיכה.

פיקוח וניטור של עובדים
כמה פעמים תפסתם את העובדים שלכם גולשים או סוחבים עבודה לחינם? האם גם אתם גיליתם שמידע מוצפן הגיע לעיניים הלא נכונות? ומה מבטיח לכם שווירוסים לא חודרים אליכם למערכות המידע דרך תוכנות צד ג' המופעלות במשחקי מחשב, אתרים ורשתות שהעובדים שלכם גולשים בהם?

נכון, כמעט ואי אפשר לכמת את שעות העבודה היורדות לטמיון בשל סחבת. אבל בהחלט אפשר למנוע את ההפסד הזה. עם שירותי מחשוב ענן לעסקים אתם יכולים לדעת בדיוק מה ההספק של הלקוחות שלהם, לדעת עד היכן הגיעו במטלות הנדרשות מהם, באילו אתרים הם גולשים ועוד.

תוכלו גם להגביל, לנטר ולכמת את הגישה שלהם למאגרי מידע מסוימים כאלה ואחרים. הודות לתוכנות מתקדמות בענן, אתם למעשה שולטים בכל המידע המצוי בלפטופים של העובדים שלכם, בסמארטפונים שלהם (בנוגע למידע הארגוני), במחשבים ובכל ממש אחר. הפיקוח על ההתקדמות הופך פשוט וקל יותר מתמיד הודות לשימוש בשירותי מחשוב ענן.

מאת: ברק למפיט, אפריל 2019.
 סמנכ"ל פיתוח עסקי, חברת Exsitu  

CLOUD FREE



 
 
Bookmark and Share