Telecom News - לוקהיד מרטין רתמה את רד האט להאצת שדרוגי מטוס הקרב F-22

לוקהיד מרטין רתמה את רד האט להאצת שדרוגי מטוס הקרב F-22

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> לוקהיד מרטין רתמה את רד האט להאצת שדרוגי מטוס הקרב F-22
לוקהיד מרטין רתמה את רד האט העוסקת בקוד פתוח להאצת שדרוגי מטוס הקרב F-22
מאת: מערכת Telecom News, 6.5.19, 17:38F22 צילום לוקהיד מרטין
 
דרך עבודתה של לוקהיד מרטין עם Red Hat הצליחה החברה לעבור טרנספורמציה אג'ילית ולשלב תהליכי DevOps מתקדמים בסביבות שלה, להאצת האספקה של יכולות מוגדרות-תוכנה חדשות עבור ה-F-22 Raptor, מה שיכול לספק יתרונות משמעותיים לחיל האוויר של ארה"ב.
 
רד האט (Red Hat), שעוסקת בפתרונות קוד פתוח, הודיעה היום בכנס Red Hat Summit 2019 המתקיים בבוסטון (7-9 מאי 2019), שיצרנית התעופה לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) עבדה עם רד האט על חידוש תהליך פיתוח היישומים שלה, ששימש להבאת יכולות חדשות לצי מטוסי הקרב F-22 Raptor של חיל האוויר האמריקני.

במהלך שהייה של 8 שבועות ב-Red Hat Innovation Labs, החליפו מהנדסי התעופה של לוקהיד מרטין תהליך פיתוח ,שבוצע במודל 'מפל-המים' (Waterfall - בו פיתוח התוכנה מתבצע בתהליך שיטתי ולוגי המורכב משלבים מוגדרים היטב, שאין לדלג עליהם), שימש לשדרוגי F-22 Raptor, במתודולוגיית אג'ייל ונהלי DevSecOps, שניתנים יותר להתאמה לצרכי חיל האוויר.
ביחד יצרו לוקהיד מרטין ורד האט ארכיטקטורה פתוחה המבוססת על Red Hat OpenShift Containe, שאפשרה לצוות ה- F-22 להאיץ פיתוח יישומים ואספקתם.

ה- F-22 Raptor של לוקהיד מרטין הוא אחד ממטוסי הקרב המתקדמים בעולם, הודות לשילוב הייחודי של חמקנות, מהירות, זריזות וגמישות, ומודעות למצבים. לוקהיד מרטין עובדת עם חיל האוויר של ארה"ב על דרכים אג'יליות חדשות וחדשניות לאספקת היכולות החדשות של מטוס הקרב, מהר יותר ובאופן זמין יותר.

תהליך פיתוח מפל-המים המסורתי לא אפשר להעניק למטוס הקרב יכולות קריטיות במהירות מספקת. בעבר נדרשו 5 עד 7 שנים כדי לזהות דרישות ולשחרר יכולות חדשות עבור הארכיטקטורה הקיימת, שבמקור נבנתה בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת.
תהליך  גוזל זמן זה, יחד עם בעיות באיכות הקוד ואינטגרציה, הוביל לעבודות חוזרות עקב טעויות וצורך בהתאמות, מה שהביא לפלטפורמה ,שכבר לא עמדה בציפיות היצרנית לחדשנות בהובלת תוכנה.

לוקהיד מרטין בחרה ב-Red Hat Open Innovation Labs כדי שהמעבדה תוביל אותה בתהליך טרנספורמציית האג'יליות, תסייע לה להטמיע ב-F-22 ארכיטקטורת קוד פתוח, ובמקביל תתיר את סבך המערכות המשובצות שלה ליצירת פתרון יותר אג'ילי ומותאם לצרכי חיל האוויר.

גישת המסלול הכפול של Red Hat Open Innovation Labs לטרנספורמציה דיגיטלית, שילבה חידוש של תשתיות IT ארגוניות, ובאמצעות הדרכה בהתנסות מעשית סייעה לצוות לוקהיד מרטין לאמץ מתודולוגיות פיתוח אגי'ליות ונהלי DevSecOps.

במהלך הדיונים ובדיקת הארכיטקטורה הקימה רד האט סביבה מבוססת על Red Hat OpenShift Container Platform - פלטפורמת Kubernetes ארגונית האמינה של החברה, שמותאמת לפרודוקטיביות מפתחים וחדשנות ללא חיכוכים, תוך סיוע ללקוחות במענה לאתגרי IT של אבטחה, ניהול פעילויות, ואינטגרציה של יישומים וניהול קונטיינרים.

זאת, על הבסיס המוכח ואמין של Red Hat Enterprise Linux - אחת המערכות בעלות ההסמכות הרבות ביותר בתעשייה, והראשונה עם תמיכה בטכנולוגיית קונטיינרי לינוקס, שקיבלה את הסמכת Common Criteria. כל אלה יצרו את הפלטפורמה, שמתאימה מאוד לסטנדרטים הגבוהים של אבטחה, שנקבעו ע"י לוקהיד מרטין ולקוחותיה.

הטרנספורמציה האג'ילית של לוקהיד מרטין הוכחה כמשתלמת מאוד. צוות ה-F-22 Raptor שיפר יכולת חיזוי שינויים עתידיים ב-40%. הקיץ, רק שנה אחת אחרי השקת הפרויקט, עומדת לוקהיד מרטין לספק יכולות תקשורת חדשות במטוס הקרב - 3 שנים לפני לוח הזמנים המתוכנן, והחברה ממשיכה להרחיב גישה זאת לכלל ארגון הפיתוח של ה-F-22.

פול סמית, סגן נשיא בכיר ומנהל המגזר הציבורי ברד האט: "לוקהיד מרטין פיתחה את אחד ממטוסי הקרב המהירים ביותר בעולם, והייתה זקוקה להתיך פיתוח התואם מהירות זאת. דרך עבודתה עם Red Hat Open Innovation Labs הצליחה החברה לשלב תהליכי DevOps מתקדמים בסביבות שלה. עתה, תהליכי תכנון קצרים יותר מאפשרים שחרור מהדורות מהיר יותר, מה שיכול לספק יתרונות משמעותיים לחיל האוויר של ארה"ב".

מייקל קואוד, סגן נשיא לפיתוח מטוסי F-16/F-22 בלוקהיד מרטין: "כאשר יש לך פלטפורמה בעלת שם עולמי כמו ה-F-22 Raptor, מתחרים מחפשים תמיד דרכים כדי להתמודד מולו בשוק. זה אומר, שאנו חייבים להוסיף בקביעות יכולות ולשפר את ה-F-22, ואנו חייבים לעשות זאת מהיר יותר מאי-פעם.

היינו צריכים לשנות את הארגון שלנו ואת האופן בו עשינו דברים. ע"י עבודה עם צוות Red Hat Open Innovation Labs שינינו הכל - את שרשרת הכלים שלנו, את התהליכים שלנו, וחשוב מכל - את התרבות שלנו. עם התרבות החדשה שלנו, שהיא בעלת שורשים עמוקים ב-DevSecOps ואג'ייל, ופלטפורמה גמישה יותר המבוססת על Red Hat OpenShift Container Platform, ימשיך צוות ה-F-22 בעבודתו כדי להבטיח, שה-F-22 Raptor יענה לצרכי ההגנה של ארה"ב".
 
 
 



 
 
Bookmark and Share