Telecom News - איזה מנכ"ל במשרד התקשורת החליט להטיל קנס על הוט מובייל?

איזה מנכ"ל במשרד התקשורת החליט להטיל קנס על הוט מובייל?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> איזה מנכ"ל במשרד התקשורת החליט להטיל קנס על הוט מובייל?
איזה מנכ"ל במשרד התקשורת החליט להטיל קנס על הוט מובייל?
מאת: מערכת Telecom News, 7.5.19, 13:43שאלה
 
במשרד התקשורת שכחו, ששלמה פילבר כבר לא מנכ"ל, אלא עד מדינה בתיק 4000, ולא ברור מההודעה מי בדיוק החליט להטיל את הקנס ולמה היום. עדכון חשוב בתחתית הכתבה.

משרד התקשורת פרסם היום (7.5.19) את דבר הטלת קנס בסך 73,730 ש"ח על חברת הוט מובייל, מאחר שהחברה הקצתה מספרים זהים בקידומות 053 ו-057 בניגוד להוראות משרד התקשורת.
 
עם זאת, שכחו במשרד התקשורת, ששלמה פילבר הוא מזמן לא המנכ"ל והוא משמש כעת כעד מדינה בתיק 4000, ופרסמו בהודעת הדוברות כדלקמן: 

"מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, לאחר שהתייעץ עם הוועדה המייעצת לעניין נושא העיצומים הכספיים, החליט להטיל עיצום כספי על חברת הוט מובייל בסכום של 73,730 ₪ בגין הקצאת מספרים זהים בעלי קידומת 053 ו-057 , בניגוד להוראות המשרד".

זו הודעה רשלנית. הכאוס במשרד התקשורת הגיע, כנראה, גם למחלקת הדוברות. כי:

אם ההחלטה התקבלה בזמנו של שלמה פילבר, מדוע היא מתפרסמת רק כעת באיחור של שנים?

אם היא התקבלה כעת, מדוע לא רשום, שפילבר כבר לא מכהן כמנכ"ל?

אם מנכ"ל משרד התקשורת הנוכחי, נתי כהן, הוא שהחליט להטיל את הקנס, מדוע לא רשום שמו?

למעשה, נשאלת השאלה: איזה מנכ"ל בדיוק החליט להטיל את הקנס?
 
בהודעת הדוברות מהיום נרשם:
"בטרם החלה חברת הוט מובייל בע"מ (בשמה הקודם: חברת מירס תקשורת בע"מ) לספק שירותי דור 3, פנתה החברה למשרד התקשורת, בבקשה, שתוקצה לה קידומת חדשה, "053", במקום הקידומת "057", שהייתה בשימושה באותה עת. בהמשך לבקשה האמורה, ניתנה החלטה ע"י המשרד ביום 12.3.12 בדבר הקצאת קידומת 053 לחברת מירס תקשורת בע"מ ופינוי הקידומת 057.
 
בסעיף 2 להחלטה נאמר, בין היתר, שמירס לא תקצה בקידומת 053 מספרי טלפון, שכבר הוקצו על ידה בקידומת 057 .
 
ב-4.5.14, הודיעה החברה למשרד, שבשל "טעות פנימית" הקצאתה החברה כמות של 1005 מספרים בעלי קידומת 053, שהוקצו גם בקידומת 057.
 
כאמור, לאור זאת, ובעקבות העובדה, שחלק מהמנויים נאלצו להחליף את מספר הטלפון שלהם בגלל ההקצאה הכפולה של המספרים, החליט מנכ"ל משרד התקשורת להטיל עליה עיצום כספי"
.

מי החליט?

את סלקום שכחו בבית...
אם לא די בביזיון עם שלמה פילבר, משרד התקשורת שכח לדווח ולהוציא הודעה על קנס של 1.1 מיליון ש"ח, שהטיל בחודש הקודם על סלקום (זה מוזכר בהערת אגב כאן, בדיווח על הקנסות על גולן טלקום והוט מובייל). המדובר בקנס, שהוטל על החברות באותה עילה, שסלקום קיבלה את הקנס: שלפני כמה שנים החברות הסלולריות לא הודיעו ללקוחות, שיש אפשרות לסנן תכנים לילדים. למה רק כעת מטילים קנסות כאלו, על מעשה שהתרחש (אולי) מלפני כמה שנים? לא ברור. למה לא מדווחים על הקנס לסלקום בצורה מסודרת? לא ברור. ניסינו לשאול, אבל תשובות לא קיבלנו.
כנראה משרד התקשורת איבד לגמרי את הכיוון ואת הקשר למציאות

עדכון 7.5.19, 23:00: כעת מסתבר, שתוקן התאריך של הפרסום של משרד התקשורת מהיום (7.5.19) לתאריך 29.10.15.  וההודעה, שפורסמה היום, נעלמה באורח פלא מרשימת ההודעות היום של משרדי הממשלה - כאן. כך מסתירים פאשלות במשרד התקשורת המתנהל ללא שקיפות ובמחשכים. כל הכבוד על הפתרון היצירתי של גלגול תאריכים לאחור. לפחות נכתב עדיין בתחתית הידיעה: "דף זה עודכן לאחרונה בתאריך 07.05.2019". אז מה היה צריך"לעדכן" פתאום היום לאחר כ-4 שנים? ואם היה עדכון היום, מה הוא בדיוק העדכון ולמה הורדה הידיעה משרשרת כלל הידיעות של משרדי הממשלה היום? ועדיין, נשאלת השאלה: מי החליט?
 

 
 



 
 
Bookmark and Share