Telecom News - חסימת קווים לציבור החרדי הפכה ל"מכת מדינה" בחסות השר (היוצא) איוב קרא

חסימת קווים לציבור החרדי הפכה ל"מכת מדינה" בחסות השר (היוצא) איוב קרא

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חסימת קווים לציבור החרדי הפכה ל"מכת מדינה" בחסות השר (היוצא) איוב קרא
בשבועיים האחרונים הפכה תופעת החסימה ההמונית של קווים (שאין בהם כל תוכן או מידע היכול לעורר סיבה לחסימה),  ל"מגיפה". השתוללות של מי שמכונים בשם "עסקני ועדת הרבנים" הפכה לפעילות בחסות מלאה של שר התקשורת איוב קרא, שנותן ידו להפרת חוק סיטונית הזו, בניגוד גמור לדרישת רוב אוכלוסיית בעלי המכשירים הסלולריים בציבור החרדי.
מאת: אבי וייס, 11.5.19, 20:11איוב קרא

בהמשך הכתבה מוצגים דיווחים של לא פחות מ-4 מקרים, שהגיעו לידיעתי (כנראה, יש הרבה, אני מדווח כאן רק את מה שהמתלוננים החרדים העזו לשלוח אלי, בלי חשש מחשיפת תלונתם), של חסימות קווים לאוכלוסיית "הקומה הכשרה" (לאוכלוסייה החרדית), תלונות, שקיבלתי בנושא הזה רק בשבועיים האחרונים.

המדובר בחסימת קווים, שאין בהם שום דבר מעורר חשש משום היבט, למשל: קו של הודעות על שעות של שיעורי תורה וזמני תפילה, קווים של הצעות עבודה למגזר החרדי, קו לתרומות לבית כנסת ולשיחה עם הגבאים של בית הכנסת, קו הודעות החירום של פיקוד העורף לרבות לגבי התראות "צבע אדום". 

למה תופעת החסימה של קווים (שהצגנו בחריפות לא אחת בעבר, למשל כאן, והחסימות הוסרו עד לפני כשבועיים עקב התלונות, אך מזה כשבועיים החסימות לא מוסרות, למרות התלונות) - הפכה ל"מכת מדינה" בלתי נשלטת?
3 סיבות עיקריות להתפרצות התופעה המדהימה הזו כעת ללא כל מגבלות:
  • "מהפך ב"ועדת הרבנים לתקשורת". מפורט כאן. מי שהתנגד לחסימות ול"שדידת כספי הציבור" - פשוט סולק מוועדת הרבנים. "עסקני הוועדה" השתלטו על הוועד באופן סופי, ללא מתנגדים מבית
  • כשלון משפטי של המתנגדים לחסימות בבג"ץ (ו"תקיעת הנושא" בדיון בבית משפט מחוזי). ממילא את הציבור החרדי עצמו, שרובו מתנגד לשיטות הלא חוקיות הללו, ה"עסקנים", שהשתלטו כעת על הוועד - "לא סופרים ממטר" (את דעת הציבור החרדי אפשר לראות באופן אותנטי באמצעי התקשורת החרדיים ובמיוחד: כאן וגם כאן). 
  • השר איוב קרא (בתמונה למעלה משמאל), הצטרף למפירי החוק והחליט להתעלם מכל נורמה וגם מהעצומה הענקית, שהוגשה לו. איך אני יודע זאת? מייד בהמשך. העובדה, שצמרת משרד התקשורת ביחד עם השר החליטו, שחוקי מדינת ישראל לא חלים על לקוחות התקשורת במגזר החרדי, היא אות קלון מזעזעת על כל פעילות משרד התקשורת. 
לכן, לאור מידע מהימן ומוצלב, שהגיע אלי, שלחתי ביום 5.5.19 את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת איוב קרא (ולצמרת משרד התקשורת):
"הנדון: שאלות בעניין שליטה על ניתוק מספרי טלפון למגזר החרדי.
שלום רב,
נודע לי, ששר התקשורת איוב קרא נפגש לאחרונה בחשאי עם AB (השם הופיע במקור), אחד מבין מי המכונים בציבור החרדי בישראל בשם: "עסקני העדה החרדית" (כלומר, זה שבפועל חוסם קווים ובפועל גובה כספים בסגנון "המאפיה" מהציבור ומחברות התקשורת), זה האיש, ש-52 אלף חרדים הגישו לשר התקשורת עצומה להפסיק את פעילותו המאפיונרית בחסות משרד התקשורת ושר התקשורת (כאן).

אותו AB גם דאג לקשר את השר איוב קרא עם קבוצה של עסקנים חרדים, לא כולם רבנים, שהשתלטו לאחרונה על "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" (כאן) וסילקו משם בבושת פנים את הרב היחיד (הגר"צ פרידמן), שהתנגד לחסימת טלפונים שרירותית [מצ"ב מכתבו לראשי חברות התקשורת] ולגביית כספים במיליוני ₪ [מידי שנה] לכיס של כמה "מקורבים לצלחת", על חשבון כלל הציבור בישראל (כאן).

מצ"ב העתק של מכתב ההתנגדות הזו מהרב, מה שהביא לסילוקו מוועדת הרבנים לתקשורת, אחרי שנים רבות, במיוחד כשהוא גם דרש להפסיק את העברות הכספים "מתחת לשולחן" למקורבים, מעשים פסולים הנעשים בשם ועדת הרבנים מאחורי גבה - ע"י העסקנים הללו, שהקימו "מפעל לחסימת מספרים ולגביית כספים", מחוץ לכל חוק, תקנה ונורמה.
כנראה, שנקודת השבר הייתה, שהרב פרידמן פנה במכתב ל"עסקנים" להפסיק את "הברחת הנכסים" מהעמותה ולקבל לידו מסמכים על "הברחות הנכסים" הללו.

התוצאה של הקשר הזה של AB עם השר איוב קרא: פרסום "שימוע משני" חדש (כאן) ע"י משרד התקשורת, מה שיאפשר ל"מאפיה" הזו, בהרכבה החדש ("העסקנים" עצמם נשארו, הם לא מתחלפים..), הפעם ללא הרב המתנגד לשיטות ה"מאפיה" הללו, לעשות ככל העולה על רוחם בחסות השר איוב קרא, מה שבעיקר יחזק את יכולתם לחסום כל דבר שקיים בתקשורת בישראל, אפילו מזג אוויר, בלי שום בעיה, מרחוק, בכל חברות התקשורת, ולגבות כספים כרצונם, מכל אחד, ללא שום חוק, תקנה או רישיון.

לאור חומרת המידע - אודה לתגובה דחופה".

תגובה לא הצלחתי לקבל. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.
לא להיות במתח, הסיכויים לקבל תגובה הם כמו הסיכויים, שאני כעת אסע לנתב"ג ואקח טיסה ישירה עם החללית "בראשית 2" לירח. 

ככה זה מתנהל. רגולציית תקשורת במיטבה, בניחוח מאפיונרי. דגם 2019. ישראל.  

מה נחסם בשבועיים האחרונים ע"י "העסקנים" (אלה "החברים החדשים של השר איוב קרא"..)?

אני מביא כאן תלונות של 4 אנשים שונים מהמגזר החרדי, שהעיזו לשלוח אלי את תלונתם. אני העברתי את כל התלונות לצמרת משרד התקשורת לטיפול ולא זכיתי לקבל איזה מענה, בכל 4 המקרים.

מבירור עם חלק מהמתלוננים התברר לי, שהחסימות לא הוסרו. בעבר, התלונות מהסוג הזה הובילו להסרת מיידית של החסימות. כעת, ה"עסקנים" נהנים מהחסות ומהגיבוי של השר איוב קרא ולכן מרשים לעצמם להמשיך בביצוע חסימות של "קווים כשרים" לחלוטין, בניגוד לחוק, בלי כל חשש מסנקציות:

א. חסימה של קווים למציאת עבודות למגזר החרדי:
"שלום רב,
ברשותי קו תוכן אשר מספק שירות חינמי לצורך מציאת עבודות לציבור החרדי, קו אשר לא נמצא בו כל תוכן פסול, אשר מספק לכל הרוצה ללא תשלום עבודות מזדמנות במשך ימי השנה. כבר פתחתי כמה מספרים ובכל פעם המספר נחסם ע"י ועדת הרבנים.
ברצוני לומר, שכל הודעה שנשלחת עוברת בדיקה של המנהלים לפני שעולה לקבוצה ועוברת סינון של הודעות בעייתיות.
בעת חסימת המספרים הדבר גורם עוגמת נפש גדולה לכלל המשתמשים, בעיקר אלו קבועים שמחכים להודעות וגם גורם בלבול רק כאשר משתמשים מקבלים שיחה ושמנסים לחזור אליה - המספר חסום. זה גורם לתלונות של אנשים שחושבים שמדובר בהטרדה, שלמעשה לא מבינים כלל מה הבעיה.

אני אשמח מאוד לבדיקתכם, על סיבת החסימה האם מוצדקת והאם תוכלו לשחרר את החסימה.
אני מצרף את מספרי הטלפון של הקו.


086999405
086149937
1599500772


תודה רבה, אשמח לטיפולכם".

ב. חסימת קו של מרכזיה של בית כנסת.

"שלום לכל הנוגעים בדבר,
הנני פונה אליכם בדבר קו שהוא מרכזיה שמס' טלפון הוא 0772253222
קו זה הינו המרכזיה של בית הכנסת שלנו ובו תורמים משלמים מדברים עם הגבאים וכדומה. 
לאחרונה נחסם לנו הקו ע"י ועדת הרבנים לעניני תקשורת .
קו זה אינו קו תוכן - הוא רק מרכזיה ובחסימתו גורמים לנו נזק רב להנהלת בית הכנסת וכן לציבור המתפללים. 
אני מבקש ממכם לטפל בבעיה ומצפה שקו זה יפתח בהקדם! 
בברכה".

ג. חסימת קו של הודעות לקהילה חרדית בדבר זמני שיעורי תורה:

"בס"ד
שלום וברכה, 
ברשותי קו הודעות (בלוג פון של חברת ימות המשיח), שמודיעים בו את כל ההודעות לחברי הקהילה ומשום מה הקו נחסם ע"י ועדת הרבנים. כך, שאנשים לא יודעים האם יש שיעור ואם כן אז מתי ואיפה וכן הלאה. כך, שאם רוצים, שכולם יגיעו - צריך להתקשר לכל אחד בנפרד, דבר שקשה מאוד לעשותו. כך, שפתיחת הקו היא דבר קריטי לחברי הקהילה. 
פניתי לוועדה מספר פעמים בקשר לקו זה, מדוע הוא נחסם, ולא קיבלתי כל תגובה כלל.
יצויין, שבפתיחת הקו שלחתי טופס לוועדה כבקשתם, שיאשרו את הקו והם קיבלו זאת ופתאום יום אחד ללא כל סיבה הקו נחסם ואין כל תגובה מדוע !!
מס הקו 03-306-01-93.

על כן אבקש את טיפולכם בנושא בצורה דחופה!
 
תודה מראש".

עדכון 13.5.19, 22:30: המתלונן קיבל תשובה מתחמקת וסתמית לפנייתו ממשרד התקשורת: כאן, מה שלא הביא לפונה שום תועלת, כי "עסקני ועדת הרבנים" פשוט מתעלמים ממנו ומפניותיו. 

ד. חסימת קו החירום של פיקוד העורף (לרבות התראות "צבע אדום").
התלונה המפורטת מצויה בקובץ כאן

JEWISH FREE



 
 
Bookmark and Share