Telecom News - חוד החנית של הסטארטאפים בחברה החרדית - חממת ביזלאבס בירושלים

חוד החנית של הסטארטאפים בחברה החרדית - חממת ביזלאבס בירושלים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> חוד החנית של הסטארטאפים בחברה החרדית - חממת ביזלאבס בירושלים
חוד החנית של הסטארטאפים בחברה החרדית - חממת ביזלאבס בירושלים
מאת: מערכת Telecom News, 21.5.19, 19:53גיל שורקה צילום יחצ ריקי רעכמן

פורסמו 7 הסטארטאפים עם גיוס ממוצע של 400 אלף דולרים, שנכנסו למחזור הראשון של החממה. מתוכם 4 סטארטאפים הם מתחום הבריאות הדיגיטלית בשילוב AI.

בחודש פברואר האחרון התחילה לפעול לראשונה בישראל תכנית האצה / חממה לסטארטאפים מתקדמים עם הייחוד, שלפחות אחד מהמייסדים של כל סטארטאפ הוא חרדי.

ביזלאבס (BizLabs Technology Scalerator) הוא סקיילראטור לסטארטאפים  לאחר גיוס ראשוני - (ממוצע של 400 אלף דולרים למחזור הראשון). למחזור הראשון התקבלו 7 סטארטאפים.

ביזלאבס הוקמה ע"י קרן קמח, קרן אחים גלובל והרשות לפיתוח ירושלים ויושבת תחת מרכז החדשנות ביזמקס בירושלים, ובין שותפי התעשייה ניתן למנות את גוגל, אמאזון, ג'נרל מוטורס, האוניברסיטה העברית, יגאל ארנון, KPMG, Fiverr, JVP ו-IATI.
תנאי הסף של התכנית הם: סטארטאפ שגייס מינימום 250,000 דולרים (לאחר גיוס ראשוני). עם צוות פעיל כולל CTO, שיש לו מוצר ומייסד חרדי אחד לפחות בצוות.

בסיום התכנית ייערך אירוע במתכונת דמו דיי מרשים עם המשקיעים והשותפים הבכירים במשק. הסטארטאפים יקבלו סל תמיכה רחב היקף, שכולל תמיכה מתמשכת מהחממה ומתאגידים בינלאומיים, מענק כספי, והמשך ליווי של צוות התכנית.

חברות המחזור הראשון של ביזלאבס:
 
Autonomeye
חברת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת המפתחת משקפיים חכמים לעיוורים.
 
BotanoHealth
חברת אגרוטק המפתחת ומייצרת פתרונות אפקטיביים וירוקים לפטריות ומחלות הפוגעות ביבולי חקלאות.
 
EasySec
חברת סייבר המתמקדת בהגנת סייבר, בקרה וניהול גישה ל-IoT ומספקת מערכת קלה להטמעה, לתחזוקה ולמכירה.

Healables
חברת בריאות דיגיטלית בעלת פלטפורמת ריפוי משולבת מפתחת מכשור ריפוי לביש יחד עם יישום בינה מלאכותית המספק הקלה בכאב ללא תרופה באמצעות גלי אלקטרודות זעירות.
 
No Stack
שירות המאפשר פיתוח יישומים באופן קל ופשוט, הופך כל מתכנת front end ל-full stack.
 
Quze
חברת בינה מלאכותית המספקת פתרון לייעול תורים מבוסס בינה מלאכותית, מתמקדת שירותים רפואיים.
 
Vectored Photonics
חברת בריאות דיגיטלית המפתחת את הדור החדש של הבית החכם באמצעות תחנת עגינה ייעודית המופעלת ע"י חיישנים.

גיל שורקה, (בתמונה למעלה), מנכ"ל חממת ביזלאב: "במחקר שערכנו מצאנו, שסטארטאפים עם מייסדים חרדים, מתקשים יותר למצוא השקעת המשך לעומת סטארטאפים מכלל האוכלוסייה.

התכנית היא אינטנסיבית בין 2-3 ימי פעילות מלאים בהם הסטארטאפים מקבלים תוכן איכותי, והיא נותנת מענה הולם לפער, שנוצר ע"י גישה רחבת היקף של מידע דרך סדנאות יוקרתיות, מנטורים מקצועיים, פורום משקיעים רחב היקף, שיתופי פעולה עם תאגידים, צוות ייעודי התומך יום-יום בסטארטאפים וקהילה אקטיבית ותומכת. אנו ממשיכים במאמצי הגיוס שלנו לסטארטאפים נוספים, וכל סטארטאפ, שעונה על תנאי הסף, מוזמן לבדוק אתנו היתכנות כניסה".איציק קרובמי צילום יחצ ריקי ראכמן
 

איציק קרומבי, (בתמונה משמאל), מנכ"ל ביזמקס: "במשך השנים האחרונות פעלנו רבות לקדם יזמות הייטק בחברה החרדית, אך למרות כל המאמצים, עד היום כמעט ולא הוקמו סטארטאפים חרדיים, שהגיעו לשלבים מתקדמים.

מטרת התכנית היא לסייע לאותם יזמים חרדים, שכבר פיתחו מוצר, גייסו כסף ויש להם צוות מקצועי וטכנולוגי, לעבור לשלב הבא בחיי הסטארטאפ ולהביא לשגשוג כלכלי".

קרדיט צילום תמונות עליונה ומשמאל: ריקי ראכמן

קרדיט צילום תמונה תחתונה של משתתפי התכנית: ביזלאבס

ביזלאבס


הכתבה: מחקר עולמי: ירושלים במקום ה-8 בעולם לסטארטאפים במדעי החיים: מדובר בסטארטאפים בתחום הביוטק, הפארמה והמדטק. בירושלים נמצא המקבץ העולמי הגבוה ביותר של סטארטאפים בתחום מדעי החיים יחד עם סאן דייגו המדורגת במקום השלישי. כ"כ, ירושלים הפכה להיות מרכז בינ"ל בתחום הרכב האוטונומי והמרכז לפיתוח ומחקר של בינה מלאכותית הגדול בישראל - כאן. 
 



 
 
Bookmark and Share