Telecom News - רשות החדשנות תממן 75% מהקמת פיילוט הכביש חשמלי של חברת אלקטריאון

רשות החדשנות תממן 75% מהקמת פיילוט הכביש חשמלי של חברת אלקטריאון

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> רשות החדשנות תממן 75% מהקמת פיילוט הכביש חשמלי של חברת אלקטריאון
רשות החדשנות תממן 75% מהקמת פיילוט הכביש חשמלי של חברת אלקטריאון
מאת: Telecom News, 22.5.19, 16:37BUS FREE

לאחרונה הוחלט ביחד עם עיריית ת"א על הנתיב היוצא מתחנת הרכבת אוניברסיטה לכיוון אוניברסיטת תל אביב כנתיב בו יתבצע הפיילוט.

אלקטריאון הישראלית, שעוסקת בפיתוח טכנולוגית הכביש החשמלי, שבאמצעותה ניתן ‏לצמצם את הצורך בסוללה יקרה וכבדה, למזער את הצורך בהצבת עמדות טעינה ותחנות דלק ברחבי ‏העיר והאפשרות לנסוע לזמן בלתי מוגבל (כל עוד נוסעים על התשתית) ברחבי העיר בעיקר עבור ‏תחבורה ציבורית, מודיעה על קבלת מענק השתתפות בסך 75% מתקציב כולל של  9,305,137 ש"ח מטעם רשות החדשנות. מדובר בשיעור השתתפות חריג בפיילוט אותו תדגים חברת אלקטריאון עם עיריית תל-אביב-יפו, בו אוטובוס חשמלי של חברת דן, יפעל על תשתית הכביש החשמלי אותה מפתחת החברה.

המענק התקבל במסגרת מסלול משותף לרשות החדשנות, למשרד התחבורה ולמנהלת תחליפי נפט ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, שתומך בתכניות הרצה ("פיילוטים") בתחומי התחבורה. מסלול משנה זה פועל תחת  מסלול תמיכה בחדשנות טכנולוגית של התעשייה בשיתוף עם גורמי ממשל.

כפי שדיווחנו - כאן, הסכימה חברת אלקטריאון על שיתוף פעולה עם עיריית תל אביב-יפו ‏לביצוע פיילוט של כביש חשמלי בעיר. הפרויקט נעשה בשיתוף חברת דן, שתעמיד ‏לטובת הפרויקט אוטובוס חשמלי, שיוסב לשימוש על תשתית הכביש החשמלי של ‏החברה ותדאג לתפעולו.

לאחרונה הוחלט ביחד עם העירייה על הנתיב היוצא מתחנת הרכבת אוניברסיטה לכיוון אוניברסיטת תל אביב כנתיב בו יתבצע הפיילוט, כאשר הכוונה היא בהמשך להרחיב את היישום לאזורים נוספים בעיר.

בהודעה מרשות החדשנות נמסר: "לאור מגמות עולמיות והצורך בישראל במתן מענה לטעינת רכבים חשמליים, אנו רואים משנה חשיבות בקידום הפיילוט. המוצר עונה על 2 מהיעדים המרכזיים בתכנית, הן בתחום הפחתת התלות בנפט והן בעידוד השימוש בתח""צ.

בישראל כ-4,500 אוטובוסים עירוניים ולפיכך הפוטנציאל בהיבטי עלות הסוללות באוטובוסים אלה במידה והטכנולוגיה תבשיל הן גדולות. לכן החליטה הוועדה לאשר מענק בהיקף מוגדל".

אורן עזר, מנכ"ל חברת אלקטריאון: " הפיילוט המתוכנן עם עיריית ת"א הוא שיתוף פעולה ראשון בישראל וחשוב, בעל פוטנציאל להפוך את ת"א לעיר הראשונה בעולם המיישמת טכנולוגיה של כביש חשמלי בשטחה. אנו מודים לרשות החדשנות, משרד התחבורה ומנהלת תחליפי נפט ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה על התמיכה וההשתתפות חסרת התקדים בפרויקט ומקווים להמשיך ולשתף פעולה עם גופים ציבוריים נוספים בארץ ובעולם, המאמינים בטכנולוגיית הכביש החשמלי כפתרון תשתיתי יעיל ופורץ דרך".
 



 
 
Bookmark and Share