Telecom News - "משחקי הכס" וסייבר: פרק 3 היה המטרה העיקרית לאיומי סייבר

"משחקי הכס" וסייבר: פרק 3 היה המטרה העיקרית לאיומי סייבר

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> "משחקי הכס" וסייבר: פרק 3 היה המטרה העיקרית לאיומי סייבר
"משחקי הכס" וסייבר: פרק 3 היה המטרה העיקרית לאיומי סייבר
מאת: מערכת Telecom News, 22.5.19, 17:22קספרסקי
 
כל עליה לאוויר של פרק חדש לוותה ברצף התקפות, שמוקדו בצופים, שניסו להוריד את הפרקים, אך במקום זאת קיבלו למחשב שלהם קוד זדוני, שהסתווה מאחורי שם הסדרה.
 
העונה השמינית והאחרונה של משחקי הכס הביאה עימה זינק בפעילות של עברייני סייבר. כך עולה מנתוני מעבדת קספרסקי. כל עליה לאוויר של פרק חדש לוותה ברצף התקפות, שמוקדו בצופים, שניסו להוריד את הפרקים החמים, אך במקום זאת קיבלו למחשב שלהם קוד זדוני, שהסתווה מאחורי שם הסדרה.
 
חלק מהפרקים היו "רעילים" בהרבה מאחרים, כשפרק 3 בעונה משך את המספר הגבוה ביותר של ניסיונות תקיפה, עם 3,000 התקפות ביום בשיא הפעילות.
 
בסך הכל, לאחר מעקב אחר הפעילות הזדונית לאורך העונה כולה, חוקרי החברה מצאו, שממוצע ההתקפות היומי על משתמשים עמד על בין 300 ל-400. מספר זה זינק ל-1,200 במהלך 3 הימים, שלאחר השקת כל פרק חדש: גידול של פי 3-4 בפעילות הזדונית.
 
אפיק תקיפה נוסף הקשור למשחקי הכס הוא אתרי צפיה ישירה המזמינים משתמשים לצפות בפרקים החדשים של משחקי הכס בחינם, אבל, למעשה, מנסים לחלץ מהם נתונים. בד"כ, אייקון של נגן וידאו מקוון על גבי תמונה מהסדרה מוביל משתמשים לעמוד הרשמה, ובהמשך הוא מבקש פרטי אשראי עם קוד CVV, בטענה, שמדובר בפרטים לצרכי אימות בלבד. על פי חוקרי החברה קיים דמיון רב בין ההונאות האלו לבין אלו, שהופיעו סביב הסרט הנוקמים החדש.
 
כדי להימנע מליפול קורבן להונאות כאלו מומלץ: 
  • להימנע מאתרים מפוקפקים, במיוחד כאלה המפיצים תוכן פיראטי.
  • אא להזין שום מידע, במיוחד לא פרטי כרטיס אשראי, באתר בו אין אמון מלא.
  • לא להשתמש באותה סיסמא לאתרים שונים. במקום זאת להשתמש במנהל סיסמאות.
  • לעשות שימוש בתוכנת אנטי וירוס אמינה, שכוללת הגנה מפני הונאות וניסיונות פישינג מקוונים.
טטיאנה סידוריה, חוקרת אבטחה במעבדת קספרסקי: "אנו רואים TTP - טקטיקות, טכניקות ותהליכים - דומים באתר הפישינג, כאשר הגורמים העוינים מנסים לגנוב פרטי משתמשים עם הבטחה לצפייה פיראטית בסרט עוד בטרם ההשקה הרשמית. אנו מאמינים, שישנה קבוצה מסוימת של גורמי איום הרודפת באופן שיטתי צופים בסדרות וסרטים פופולריים, והם מתאימים את שיטות הפעולה בהתאם לשם החם הנוכחי בעולם הפנאי והתרבות".
 
מידע נוסף – כאן.
 
קספרסקי
 


 
NordVPN



 
 
Bookmark and Share