Telecom News - סעו לשלום: טיפים לזיהוי מצלמות ריגול בנסיעות ושהייה במלונות ודירות להשכרה

סעו לשלום: טיפים לזיהוי מצלמות ריגול בנסיעות ושהייה במלונות ודירות להשכרה

דף הבית >> צרכנות >> הטיפ השבועי לחסכון >> סעו לשלום: טיפים לזיהוי מצלמות ריגול בנסיעות ושהייה במלונות ודירות להשכרה

סעו לשלום: טיפים לזיהוי מצלמות ריגול במהלך נסיעות ובשהייה בבתי מלון ובדירות להשכרה

מאת: מערכת Telecom News, 27.5.19, 13:47קספרסקי
 
בחודש אפריל האחרון, גילו בני משפחה, ששכרה וילה באירלנד, שחייהם מועברים בשידור חי ברשת באמצעות מצלמה, שהוסתרה בגלאי העשן בסלון הבית, וזו רק דוגמה אחת לאירועים מסוג זה, שהתרחשו לאחרונה. מבחר טיפים כדי ליהנות מחופשה בטוחה. ניתן לזהות מצלמות גם" ע"י שימוש בסמארטפון.
 
השימוש, שנעשה במצלמות נסתרות לצורך ריגול אחר אורחים בחדרי מלון ודירות נופש, אומנם הגיע לכותרות. אלא ששיטות הפעולה האלו אינן חדשות כלל. מכשירי ריגול שימשו מאז ומתמיד לביצוע מעקב אחר אנשי עסקים, פוליטיקאים, פעילים, עיתונאים ואחרים.
 
נראה, שמעקב וריגול הפכו לסיכון שכיח יותר עבור מטיילים, שגם כך נדרשים להתמודד עם סיכון של פריצה למכשירים הדיגיטליים שלהם, למחשבים ולסמארטפונים.
 
כדי לסייע לנוסעים ומטיילים לשמור על ביטחונם, יצרו חוקרי אבטחת המידע של מעבדת קספרסקי רשימה של סיכוני אבטחה מרכזיים של מטיילים והמכשירים הדיגיטליים שלהם. חוקרי החברה התבססו על הניסיון האישי שלהם, והם מסבירים כיצד משתמשים יכולים להתמודד עימם בדרך מעשית וקלה.
 
כדי להבטיח, שאין מצלמות או מיקרופונים נסתרים בחדר המלון או בדירה מושכרת, החוקרים ממליצים לנסוע עם כלי קטן (הזמין ברשת), שמשלב סורק של תדרי רדיו וכן דיאודה המפיצה אור וזכוכית אדומה. כלי זה מאפשר לאתר כל מקור הפולט גלים אלקטרומגנטיים (רוב אמצעי ההאזנה והמצלמות האלחוטיים עושים זאת) ולחפש אחר מצלמות נסתרות.
 
הערכה מסתמכת על כך, שעדשה של מצלמה מחזירה אור טוב בהרבה ממשטחים אחרים. כך, שאם מפנים אליה אור מדיודה, ומסתכלים דרך זכוכית אדומה, רואים נקודה אדומה בוהקת.
 
אפשר גם להשתמש בסמארטפון כדי לזהות מצלמות המשתמשות בתאורה אינפרה אדומה. זאת מכיוון שמצלמות בטלפונים ניידים יכולות לזהות פליטות אינפרה אדומות. עם זאת, יש לזכור, שמסננים של אור אינפרה אדום בטלפונים מסוימים, כגון אייפון, חזקים מידי לשם כך.
 
כדי להימנע מהקלטה ע"י מיקרופון חוטי, צריך ליצור רעש רקע משבש. כדי לשבש את רוב ההקלטות ניתן לחקות רעש של מים זורמים או רעש אחר באמצעות שירותים כגון Noisli.
 
טיפים נוספים שחלקו חוקרי החברה:
  • לעולם אל תשאירו את החפצים שלכם, כולל מכשירים דיגיטליים, ללא השגחה - בכל מקום. קחו את כל הציוד שלכם כאשר אתם עוזבים את חדר המלון.
  • ודאו ,שמכשירים שלכם מוגנים בסיסמא, ושהמידע המאוחסן בהם מוצפן. מכשירים עם הגרסאות החדשות ביותר של אנדרואיד ו-iOS, שמוגנים בסיסמא, מוצפנים כברירת מחדל. לחצו כאן כדי ללמוד כיצד להפעיל הצפנת דיסק מלאה, באמצעות BitLocker, עבור מערכת חלונות. לחצו כאן כדי ללמוד כיצד להפעיל את הצפנת FileVault עבור MacOS.
  • הימנעו משימוש ב-WiFi שאינו מאובטח. השתמשו בעכבר חוטי ובמקלדת המשולבת במחשב הנייד.
  • למדו כיצד לזהות מראה דו כיוונית. ייתכן, שהן דבר נדיר בחיים האמיתיים, אבל הן קיימות. הניחו אצבע על משטח המראה, ואם יש פער בין האצבע וההשתקפות, זו מראה רגילה. אם אין פער, אז ייתכן ומדובר במראה דו כיוונית.
  • מומלץ להשתמש בשירות VPN כדי להצפין את כל התעבורה הנשלחת ומתקבלת, או רק במצבים בהם אבטחה היא חשובה במיוחד. לדוגמא, כאשר אתם צריכים להתחבר לרשת WiFi, שאינה מאובטחת במלון או בדירה להשכרה.
מרקו פרואיס, חוקר אבטחה במעבדת קספרסקי: "כחוקרי אבטחה אנו נמצאים בנסיעות רבות ומודעים תמיד לסיכוני אבטחה אפשריים. הסיפורים, שהתפרסמו באחרונה, על ריגול אחר אורחים בבתי מלון מראים, שמעקב חשאי כבר אינו משהו שרואים רק בסרטים, זה קורה בחיים האמיתיים. שמירה על אבטחה אישית אינה חייבת להתבסס על אמצעי נגד מתוחכמים ויקרים. ערכה בסיסית ומעט שיקול דעת יכולים לעשות רבות כדי לשמור על האורח והציוד הדיגיטלי שלו כדי ליהנות מחופשה בטוחה".
 
מידע נוסף לגבי אבטחה בעת נסיעות - כאן.
 
NordVPN



 
 
Bookmark and Share