Telecom News - האם מישהו עוקב אחריכם דרך הסמארטפון? איפיון חינמי חדש באפליקציה יזהיר

האם מישהו עוקב אחריכם דרך הסמארטפון? איפיון חינמי חדש באפליקציה יזהיר

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> האם מישהו עוקב אחריכם דרך הסמארטפון? איפיון חינמי חדש באפליקציה יזהיר

האם מישהו עוקב אחריכם דרך הסמארטפון? איפיון חינמי חדש באפליקציה חינמית יזהיר אתכם מתוכנות ריגול ומעקב

מאת: מערכת Telecom News, 29.5.19, 17:30CYBER FREE

 

עוד נדבך בהגנת הפרטיות. המאפיין החדשPrivacy Alert  יתריע בפני משתמשים על נוכחות וניטור המידע בסמארטפון שלהם ע"י תוכנות ריגול מסחריות. ובנוסף: באילו צעדים מומלץ לנקוט כדי להבטיח שאינכם קורבן למעקב דיגיטלי?

 
מעבדת קספרסקי הודיעה על שדרוג Kaspersky Internet Security for Android והוספת התרעות על הפרת פרטיות. המאפיין החדש, Privacy Alert, יתריע בפני משתמשים על נוכחות וניטור המידע בסמארטפון שלהם ע"י תוכנות ריגול מסחריות.
 
תוכנות ריגול הן אפליקציות הרצות ברקע של סמארטפונים, והן מאפשרות לגורם חיצוני לנטר ולעקוב אחר פעילות המכשיר, מה שהעניק להן את הכינוי stalkerware.
 
לכל תוכנה יכולות שונות, אבל רוב התוכנות בקטגוריה מעניקות לגורם המתקין גישה לנתוני המכשיר, להודעות SMS, תמונות, שיחות במדיה החברתית, מיקום גיאוגרפי, ובמקרים מסוימים, גם אפשרות להזרים הקלטות אודיו ומצלמה בזמן אמת.
 
ב-2018, זיהו מוצרי החברה תוכנות stalkerware ב-58,487 מכשירים ניידים, מה שמצביע על היקף וחומרת האיום. הפרה כה בוטה של פרטיות היא פשוטה יחסית לביצוע. התקנה של תוכנת מעקב על מכשיר הקורבן אומנם דורשת גישה פיזית אליו, אך ניתן לבצעה בזריזות באמצעות הורדת אפליקציה לטלפון.
 
במסגרת מחקר "Beware of stalkerware", שביצעו חוקרי החברה, נבחנו תוכנות הריגול הזמינות באופן מסחרי, כמו גם אפליקציות המעקב הנפוצות ביותר במגזר הפרטי. מהמחקר עולה, שלצד החדירה הברורה מאליה לפרטיות, לרבות מהתוכנות אין אמצעי הגנה, שימנעו דליפת מידע.
 
לדוגמא, 5 מתוך 10 תוכנות stalkerware, שנותחו, סבלו מדליפת נתונים או שהתגלו כפרוצות להתקפות כאלו. החוקרים אף חשפו ספק מסוים המאחסן את קבצי הקורבנות על שרת פרוץ, כשהוא מותיר את הנתונים חשופים לכל.
 
המחקר חשף גם את היקף הפעילות של תעשיית ה-stalkerware. מסתבר, שגם תוכנות שחדלו להימכר באופן רשמי ממשיכות להיות משווקות דרך ערוצי מדיה חברתית, והן אף מציעות מודלים הדומים לזכיינות.
 
ככל שהתרחבו המקרים של פגיעה בפרטיות, הוחלט בחברה לבצע הערכה מחדש של הדרך בה יש לטפל ולהציג איומים כאלה בפני משתמשים.
 
מומלץ לנקוט בצעדים הבאים כדי להבטיח שאינכם קורבן למעקב דיגיטלי:
  • התקינו אפליקציות לניידים רק מחנויות רשמיות, כגון גוגל פליי.
  • חסמו בהגדרות המכשיר התקנה של תוכנות ממקורות בלתי מוכרים.
  • לעולם אל תחשפו את הסיסמא שלכם למכשיר הנייד, אפילו אם זה מישהו שאתם סומכים עליו.
  • אל תאחסנו קבצים ואפליקציות שאינכם מכירים על המכשיר מאחר שהם עלולים לפגוע בפרטיות.
  • שנו את כל הגדרות האבטחה במכשיר הנייד בעת שינוי סטטוס הזוגיות.
  • נטרלו תוכנות חשודות הרצות ברקע.
  • השתמשו בפתרון אבטחה אמין המתריע על נוכחות תוכנות ריגול.
אלכסיי פירש, חוקר אבטחה במעבדת קספרסקי: "בחנו דרכים להתמודד עם איום ה-Stalkerware. בסופו של דבר הוחלט לסמן תוכנות ריגול מסחריות באמצעות התראה ייעודית לגבי הסכנה שהן מהוות. אנו מאמינים, שלמשתמשים יש את הזכות לדעת אם תוכנה כזו מותקנת במכשיר שלהם. ההתראה החדשה תסייע להם לדעת ולקבל החלטה נכונה".
 
הורדה של האפליקציה בחינם (עודכנה שלשום)  Kaspersky Internet Security for Android עם המאפיין החינמי החדש - כאן. (יש אפשרות לרכישות שונות בתוך האפליקציה).

 The most detected stalkerware applications in 2018 based on the number of unique users of Kaspersky Lab for Android mobile products
קספרסקי

 
NordVPN



 
 
Bookmark and Share