Telecom News - בקשת פטנט של אמזון מגלה: Alexa תקליט בקרוב כל דבר הנאמר בסביבתה

בקשת פטנט של אמזון מגלה: Alexa תקליט בקרוב כל דבר הנאמר בסביבתה

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> בקשת פטנט של אמזון מגלה: Alexa תקליט בקרוב כל דבר הנאמר בסביבתה
מה עם הגנת הפרטיות? בקשת פטנט חדשה של אמזון מגלה: Alexa תקליט בקרוב כל דבר הנאמר בסביבתה
מאת: מערכת Telecom News, 30.5.19, 14:53אמזון
 
אמזון הגישה לאחרונה בקשה לרישום פטנט המציינת, שהיא תבצע האזנה רציפה דרך מכשירי אלקסה במקום לפעול רק בעת השמעת מילות ההפעלה. לנוכח סוג והיקף המידע האישי, שמוחלף בעת שיחות ביתיות, אמזון תהיה מסוגלת לגשת לכמות אדירה של מידע רגיש, שיהיה בעל ערך לעברייני סייבר.
 
דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי, צוות GReAT, מעבדת קספרסקי: "משתמשים רבים של אלקסה של אמזון כנראה יירתעו מהחדשות, שהפטנט החדש של החברה יאפשר למכשירים, שנמצאים בבתים רבים, להקליט כל דבר שאדם אומר, אפילו מבלי לקבל פקודה.
 
בפטנט אומנם לא מצוין, שהוא יופעל במכשירים מבוססי Alexa, אולם, עדיין מדובר בהתפתחות מדאיגה נוספת בתהליך הוויתור שלנו על פרטיות. בהינתן סוג והיקף המידע האישי, שמוחלף בעת שיחות ביתיות, אמזון תהיה מסוגלת לגשת לכמות אדירה של מידע אישי רגיש, שיהיה בעל ערך רב לעברייני סייבר וגורמי איום אחרים.
 
אם הנתונים לא יאובטחו כראוי, לפריצה מוצלחת למערכות אמזון תהיה השפעה עצומה על האבטחה והפרטיות של היקף עצום של אנשים.
 
אם הפטנט הזה ייכנס לפעולה, לקוחות יהיו צריכים להיות מאוד מודעים להשלכות ולהיות מעודכנים לגבי הנתונים שנאספים, כיצד הם נמצאים בשימוש, וכיצד הם יכולים להוציא את עצמם ממאגרי המידע.
 
אמזון עלולה לטעון, שניתוח של המידע המאוחסן יהפוך את המכשירים שלהם לחכמים יותר למען המשתמשים של אלקסה, אבל בעידן הדיגיטלי של היום, מידע כזה יכול לשמש לצרכים זדוניים, אפילו אצל גופים אמינים.
 
לדוגמא, כפי שראינו במקרה של קמברידג' אנליטיקס, גופים במגזר הציבורי עלולים למקד קמפיינים במי שהחל בדיון פוליטי אצלו בבית.
 
יש הבדל עצום בין אחסון מקומי זמני של משפטים שנאמרו, כדי לקבוע האם נעשה שימוש בפקודה מסוימת, לבין שימור של נתונים בהיקף נרחב לתקופות ארוכות, או לתמיד, אפילו אם תהליך ההאזנה הוא לגיטימי והצרכנים הסכימו לו.
 
קיימת כבר ביקורת על אמזון על כך, שאינה מבהירה מה היא מקליטה ומאחסנת, ואנו מודאגים, שההתפתחות האחרונה הזו מראה, שהחברה נעה אל עבר הכיוון הלא נכון, הרחק משקיפות, פרטיות, והסכמה".
 
 
 
NordVPN



 
 
Bookmark and Share