Telecom News - נחשפו 8 הסטארטאפים שעלו לגמר SilicoNegev ויתחרו על חצי מיליון ₪

נחשפו 8 הסטארטאפים שעלו לגמר SilicoNegev ויתחרו על חצי מיליון ₪

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> נחשפו 8 הסטארטאפים שעלו לגמר SilicoNegev ויתחרו על חצי מיליון ₪
נחשפו 8 הסטארטאפים שעלו לגמר SilicoNegev ויתחרו על חצי מיליון ₪
מאת: מערכת Telecom News, 2.6.19, 14:28
STARTUP FREE
הסטארטאפים, שעלו לגמר תחרות SilicoNegev, נבחרו מתוך יותר מ-100 סטארטאפים, שנרשמו לתחרות. בולטים סטארטאפ בתחום הרחפנים, סטארטאפ בתחום הרובוטיקה והחינוך וסטארטאפ בתחום הרפואי. עדכון הזוכים בתחתית הכתבה.
 
תחרות הסטארטאפים הגדולה ביותר של אזור הדרום SilicoNegev מתקרבת לקו הסיום וארגון היזמות הדרומי Tech7 הכריז על בחירת 8 הסטארטאפים, שעלו לגמר התחרות. הגמר ייערך במסגרת אירוע SilicoNegev שיתקיים ב-20.6.19 באוניברסיטת בן גוריון בנגב. באירוע ייקחו חלק, בין היתר, איתן גלאי, CRO ומייסד משותף, אאוטבריין ומולי אדן, יועץ הייטק ולשעבר נשיא אינטל ישראל. 

את פרס ההשקעה הראשון בתחרות סיליקונגב תיתן עמותת מט"ע, שתעניק את הפרס לסטארטאפ הזוכה - השקעה בסך 500,000 ש"ח. פרס ההשקעה לסטארטאפ שיגיע למקום השני יהיה 20,000 דולרים ויינתן ע"י קרן fresh.fund.

פסטיבל היזמות SilicoNegev מתקיים בשותפות בין מרכז היזמות החדש של אוניברסיטת בן גוריון - Yazamut360, ל-Tech7, לעיריית באר שבע ולעמותת מט"ע.

הסטארטאפים, שעלו לגמר תחרות SilicoNegev, נבחרו בקפידה מתוך יותר מ-100 סטארטאפים, שנרשמו לתחרות בה משתתפים רק סטארטאפים טכנולוגיים הפועלים בנגב או שיש להם זיקה ברורה לאזור. התחרות נועדה לקדם יזמים, שפועלים בנגב ולהגביר את המודעות לצמיחת האקוסיסטם הטכנולוגי בדרום.

8 הסטארטאפים שעלו לגמר תחרות SilicoNegev:
Airqules - פלטפורמה מבוססת רחפנים המיועדת לזיהוי שריפות וכיבוין במהלך הדקות הראשונות מפריצת האש. מדובר בטכנולוגיית תגובה ראשונית, שמטרתה למזער את הנזק, שגורמות שריפות, כגון השרפות הניצתות בשדות הנגב בשל בלוני התבערה מרצועת עזה, שריפות בקליפורניה ובמקומות אחרים. הטכנולוגיה מסוגלת להתמודד עם משא כבד במשך זמן תעופה ארוך ומאפשרת להטיל את המטענים מבלי להתהפך, תכונה עליה נרשם אחד הפטנטים של הסטארטאפ ושמעניק לו יתרון תחרותי משמעותי. הסטארטאפ בונה ומפתח רחפנים משלב העיצוב והתכנון ועד לייצור. הרחפנים מצוידים בחיישנים אופטיים מתקדמים המזינים במידע את מערכת עיבוד המידע המתקדמת של הפלטפורמה. "איירקולס" משנה את כללי המשחק בכך, שהיא הופכת את הרחפנים מ"צופים מלמעלה" לבעלי תפקידים משמעותיים במערך ההגנה והביטחון, תוך תיאום עם הכוחות על הקרקע. החזון הוא, ש"איירקולס" תהפוך לחלק אינטגרלי בתגובה הראשונה בטיפול בשריפות. במרץ 2019 הרחפן, שפיתח הסטארטאפ, עבר בהצלחה את שלב הבחינה הראשוני, שבוצע בקיבוץ ניר-עם והוכח כאפקטיבי. בנוסף הקים הסטארטאפ מעבדה בקיבוץ השוכן בעוטף עזה. המיזם נולד כתוצאה מהבטחה של מייסד החברה, אלון אלשיך, לילדיו להגן על הבית מטרור השריפות, והוא זוכה להתעניינות בינלאומית בתחום לוחמת האש.

Curiosity Robotics - סטארטאפ המפתח רובוט-מורה ללימוד שפה שנייה לפעוטות באופן הדומה לרכישת שפת אם. הרובוט מבוסס על בינה מלאכותית (AI)  המפותחת בשותפות עם אוניברסיטת תל-אביב ועל תוכן מוכח ועשיר ללימוד אנגלית כשפה שנייה המבוסס על פיתוח של חברת הלן דורון שהיא שותף אסטרטגי ואחד מבעלי הסטארטאפ. המערכת היא ייחודית בעולם ומאפשרת אינטראקציה ארוכת טווח של לימוד המבוסס על פעוט (מגיל שנה עד ארבע) במשותף עם מבוגר והרובוט, תוך התאמה אישית לצרכי ותגובות הילד. המערכת מאפשרת לתמוך בהתפתחות השפה, בנוסף לעידוד סקרנות, בשלב בו הילד נמצא בפסגת הקליטה שלו, וכך בעתיד תהווה בסיס לפיתוח יכולות נוספות ולילדים מוכשרים יותר לעמוד באתגרי העתיד.

Persimio - הסטארטאפ פיתח מודל ניבוי לשבר בעצמות על פי צילומי CT המבוסס על טכנולוגיות מתחום machine learning, הביו-מכאניקה הממוחשבת והאנליטיקה, שמדמה את התגובה של עצמות השלד האנושי לעומסים. המוצר הראשון של הסטארטאפ, Simfini, מעריך את הסיכון לשבר בעצמות האגן לחולי סוכרת ואוסטיופורוזיס.

 Cybord - מערכת בדיקת רכיבים פיזית לזיהוי רכיבים מזויפים וסייבר חומרה.

Zuta Core - סטארטאפ משדרות, שמפתח מערכת קירור מהפכנית ופורצת דרך לשרתים, Hypercool2. הסטארטאפ פיתח מערכת סגורה המאפשרת לחדרי שרתים ומרכזי מחשוב (Data Centers) להגדיל ב-300% את כמות השרתים אותם ניתן להפעיל באותו השטח, תוך חיסכון רב בצריכת האנרגיה. במערכת הקירור של זוטא קור, שמותקנת על השרתים, זורם בוואקום נוזל מיוחד, שאינו מוליך חשמל, מתאדה בטמפרטורה של 34 מעלות ובטוח לשימוש, שמפחית את עלויות האנרגיה על קירור בחוות שרתים ל-3% לעומת כ-50% כיום. זאת, להבדיל מפתרונות קירור מבוססי מים, שעלולים להזיק לשרתים בכל מקרה של נזילה. בזוטא קור, שהוקמה לפני 3 שנים ע"י בני קיבוץ נחל עוז, עובד צוות של 22 עובדים בתחומי ההנדסה השונים. לחברה יש כבר לקוחות ראשונים מהחברות המובילות בעולם.

SOOS - הסטארטאפ מפתח פרוטוקול הדגרה ייחודי ליצירת בקיעה מרבית של אפרוחות נקבות, שתהפוכנה לתרנגולות המטילות ביצי מאכל. לצורך כך פותחה מערכת סנסורים האוספת נתונים מכלל הביצים, שמנותחים באמצעות מערכת למידה ממוחשבת לטיוב פרופיל ההדגרה. הסטארטאפ לא משתמש בכימיקלים, הורמונים או GMO.

 Brevel - הסטארטאפ מפתח טכנולוגיה משבשת חדשנית לעיבוד חקלאי של אצות מיקרוסקופיות, שעולה בהרבה על שיטות העיבוד הקיימות. הטכנולוגיה מבוססת על הארה פנימית של מיכל אטום ע"י ריכוז אור שמש לסיבים אופטיים. תהליך זה מאפשר לייצר מוצרים המבוססים על אצות מיקרוסקופיות באיכות גבוהה, בעלות שלא נראתה כמוה בשוק. בשל הפחתת המחיר המשמעותית, נפתחים בפני הסטארטאפ שווקים גלובליים חדשים בהם זקוקים לאצות מיקרוסקופיות. 

Youtiligent - יוטיליג'נט פיתח טכנולוגיה ההופכת כל מכשיר חשמלי "טיפש" - למחובר וחכם, ושבאמצעותה - משנה לחלוטין את האופן בו ספקים ונותני שירות מתקשרים עם הצרכנים שלהם ומספקת להם תובנות עסקיות, לוגיסטיות ותפעוליות המבוססות על נתוני צריכה מדויקים בזמן אמת ומשאירה מאחור את שיטת ההשערות והתגובה הריאקטיבית. "יוטיליג'נט" מובילה את הדור הבא של השירות לצרכן בעולם מחובר.
 
פרטים נוספים והרשמה לאירוע - כאן.

עדכון 23.6.19, 14:10: הסטארטאפ הזוכה בתחרות SilicoNegev ובהשקעה של 500,000 ₪ הוא Zuta-Core, שפיתח טכנולוגיה ייחודית וחסכונית לקירור מעבדים ושרתים.

עם ההודעה על הזכייה אמר שחר בלקין, VP R&D של Zuta Core: "אנו מתרגשים מאוד מהזכייה של Zuta Core בתחרות הסטארטאפים SilicoNegev עם הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו המקררת מעבדים ושרתים, ומאפשרת לכל טכנולוגיית הענן והדאטה סנטרים בעולם לגדול בזכות החיסכון הגדול באנרגיה ובמקום שהמערכת שלנו מאפשרת. התחרות מול חברות טובות מאוד מהנגב הייתה קשה מאוד והשמחה שלנו על הזכייה כתושבי הנגב היא גדולה מאוד, מאחר שהיא מהווה הכרה בטכנולוגיה הייחודית, שאנו מפתחים בשדרות. אני מקווה, שבעקבותינו יגיעו עוד חברות לנגב כי פה נמצא העתיד של מדינת ישראל".

את הפרס ל-Zuta Core הזוכה במקום הראשון בתחרות SilicoNegev העניקה עמותת מט"ע – השקעה בסך 500,000 ש"ח.

למקום השני בתחרות הגיע הסטארט-אפ Youtiligent שזכה בהשקעה בסך 20,000 דולרים משותף חדש באקו-סיסטם הדרומי: קרן Fresh Fund.

למקום השלישי הגיע הסטארט-אפ Brevel.

בתמונה:  2 הסטארטאפים שזכו במקומות הראשונים.
קרדיט צלמת: אושר בן שטרית

הזוכים. קרדיט צילום יחצ אושר בן שטרית

 

 



 
 
Bookmark and Share