Telecom News - כאוס בתחום מחיר ה-SMS: הוט מובייל מקפיצה את המחיר פי 71 עד פי 117...

כאוס בתחום מחיר ה-SMS: הוט מובייל מקפיצה את המחיר פי 71 עד פי 117...

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> כאוס בתחום מחיר ה-SMS: הוט מובייל מקפיצה את המחיר פי 71 עד פי 117...
נראה, שמשרד התקשורת איבד כל שליטה על הנעשה בשוק התקשורת. איש לא שואל את המשרד מה לעשות. הוט מובייל החליטה, שהיא מקפיצה את מחירי ה-SMS העסקי פי 71 עד פי 117 במכה אחת, בניגוד לחוק ולתקנות. מה משרד התקשורת עושה? כלום (עד רגע זה). עיקר הפגיעה, אם העניין לא יטופל, היא במפלגות הרצות לכנסת וכמובן בבעלי העסקים. עדכון בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 4.6.19, 08:00איוב קרא

כמה מפעילי תקשורת שלחו לי את המסמך המצ"ב כאן, שנשלח ע"י חברת הוט מובייל לכל מפעילות התקשורת בישראל, לפיו המחיר של SMS עסקי יקפוץ ל-10 אג' למסרון, אם מקור המסרון בישראל או ל-16.5 אג' אם מקור המסרון בחו"ל, (חלק ממערכות המסרונים של עסקים בישראל משתמשות בפלטפורמות שליחה של מסרונים מחו"ל). המחירים הללו הם לפני מע"מ.

לקראת הבחירות הקרבות לכנסת, כמו בכל מערכת בחירות, השימוש במסרונים עסקיים, שנשלחים לציבור, הופך להיות מאוד מסיבי ונראה, שהוט מובייל החליטה "לעשות קופה" על חשבון הציבור בכלל והמפלגות הרצות בבחירות לכנסת בפרט, וכמובן על חשבון הכיס של כל בעלי העסקים בישראל, שמשתמשים ב-SMS לצרכים עסקיים ושיווקיים מגוונים, כל השנה וכל השנים. 

למה יש כאן בעיה?
כי המחיר של מסרון, שעובר בין מפעילי תקשורת, נקבע על פי חוק התקשורת, ע"י שר התקשורת (איוב קרא, בתמונה למעלה משמאל) באישור שר האוצר (משה כחלון), והתקנות של המחירים לרבות קישורי הגומלין בין כל החברות, מתעדכנות מפעם לפעם לפי עדכון המדד והעדכון האחרון, שפורסם ברשומות על פי החוק - נמצא כאן, והתעריף הוא 0.0014 ש"ח, כלומר - 0.14 אג' (ללא מע"מ) למסרון, כמופיע בתצלום הבא:
תעריף מסרון

כלומר: הוט מובייל הקפיצה בבת אחת את המחיר בין פי מעל ל-71 (אם המסרון נשלח מישראל) ועד מעל לפי 117 (אם המסרון נשלח מחוץ לישראל). 

לכן, שלחתי ביום 2.6.19 את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת וגם להנהלת קבוצת הוט:
"מצ"ב מכתב, שהפיצה הוט מובייל בשבוע שעבר לכל מפעילי התקשורת,
זה מכתב בו היא החליטה, בניגוד לחוק, לתקנות לרישיון - שהם (בהוט מובייל) יכולים לקבוע לבד את תעריפי התקשורת בישראל לרבות תעריפי הגומלין (קישוריות) בין הרשתות – ככל העולה על דמיונם.

זה בא ב"תוספת יוקר" לשאר ההחלטות האנטי צרכניות והלא חוקיות של הוט מובייל (למשל כאן וכאן)!

כך, בהוט מובייל הקפיצו במכתב זה את מחיר הקישוריות של SMS עסקי (A2P SMS) ל- 10 אג' בישראל ול- 16.5 אג' מחוץ לישראל, ללא מע"מ.

למה? ככה. כי הם יכולים להרשות לעצמם. "אין דין ואין דיין".

האם משרד התקשורת איבד לגמרי את השליטה על שוק התקשורת בכלל ועל קבוצת הוט בפרט? (תזכורת - לפני כשבועיים הוט החליטה על 500 מגה, גם כן תוך צפצוף ארוך על המשרד, הרישיון, התקנות והחוק).

האם המשרד צמצם את אחריותו רק לחלוקת הטבות וצ'ופרים ענקיים לחברות התקשורת ו"למקורבים לצלחת" (לרבות להוט, למשל בעניין הפריסה האוניברסלית), תוך העלמת עין מהפרות החוק - המשתוללות באין מפריע בשוק התקשורת?"

תגובות לא הצלחתי לקבל. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

עדכון 6.6.19, 19:00: התקבלה תגובת מהשרד התקשורת: "הנושא נמצא בבחינה של הגורמים המקצועיים במשרד".

כנראה, שאין תחתית לבור, ששוק התקשורת הישראלי נפל לתוכו, בקדנציה של איוב קרא כשר התקשורת ונתי כהן כמנכ"ל המשרד. עצוב ומקומם. 

עדכון 10.6.19: משרד התקשורת דוחה את הודעת חברת הוט מובייל. משרד התקשורת דוחה את הודעת הוט מובייל על כוונתה להעלות את תעריפי הסמס. הודעת המשרד: כאן

SMS FREE 
 



 
 
Bookmark and Share