Telecom News - סטודנטים בטכניון פיתחו מערכת זולה ופשוטה למניעת שכחת ילדים ברכב

סטודנטים בטכניון פיתחו מערכת זולה ופשוטה למניעת שכחת ילדים ברכב

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> סטודנטים בטכניון פיתחו מערכת זולה ופשוטה למניעת שכחת ילדים ברכב
סטודנטים בטכניון פיתחו מערכת זולה ופשוטה למניעת שכחת ילדים ברכב
מאת: מערכת Telecom News, 23.6.19,  19:31מערכת למניעת שכחת ילדים צילום יחצ דוברות הטכניון
 
הפתרון מבוסס על טכנולוגיה של למידה חישובית ובינה מלאכותית. מדובר בחיישן תרמי מתקדם וזול, שמעביר את הנתונים למערכת לומדת המנתחת אותם ומקבלת החלטות מהירות ונכונות.
 
לכבוד הקיץ פותחה בטכניון מערכת מתקדמת למניעת שכחת ילדים ברכב. את המערכת, שמבוססת על טכנולוגיה של  למידה חישובית, פיתחו הסטודנטים אדם ברחק ואסף יצחק מהפקולטה להנדסת חשמל.. ייחודה של המערכת הוא בשילוב של כמה יתרונות, שקשה למצוא במערכות קיימות: נוחות שימוש, פשטות התקנה, אמינות גבוהה ומחיר נמוך.

שכחת ילדים ברכב היא טעות אנוש המעסיקה כבר שנים חוקרים ומהנדסים המבקשים לספק לה פתרון טכנולוגי. עם זאת, הפתרונות השונים ,שהוצעו עד היום, לדוגמה ניטור רציף של המשקל המונח על מושב הרכב, אינם מספקים.
 
ברחק: "שאלנו את עצמנו כיצד יתכן שעד היום לא הוצע שום פתרון טכנולוגי אפקטיבי לבעיה הפשוטה הזאת, והגענו למסקנה, שצריך לשנות כיוון וללכת על קונספט חדש: חיישן תרמי מתקדם וזול, שמעביר את הנתונים למערכת לומדת המנתחת אותם ומקבלת החלטות מהירות ונכונות".

ואכן, המערכת שפיתחו השניים בהנחיית  איל טייטלר ודותן שמבי מבוססת על חיישן תרמי, פשוט וזול יחסית, שמותקן מול כיסא התינוק שבמושב האחורי. החיישן התרמי מייצר תמונה של הילד ומעביר את הנתונים למחשב זעיר וזול(Raspberry Pi) , שמעבד את המידע באלגוריתם של בינה מלאכותית ומעביר התראה. זאת תוך שקלול של משתנים נוספים, שנועדו למנוע התראות שווא.
 
המערכת מפעילה רצף התרעות במעגל, שהולך ומתרחב,  בהתאם לזמן שחלף ולטמפרטורה השוררת ברכב: הדלקה של נורת חיווי ואחריה צפצוף אזהרה ובמידת הצורך שליחה של מסרונים במעגל הודעות הולך ומתרחב. מעגל זה כולל גורמי הצלה, שבכוחם להשתלט על הרכב מרחוק ולפתוח דלתות וחלונות.

המערכת, כאמור, קלה להתקנה: מניחים את החיישן על גב המושב הקדמי עם הפנים אחורה, ומחברים אותו לשקע המצת. היא גם קלה להעברה ממכונית למכונית.
 
המערכת מנטרת את כל המושב האחורי ואינה מצריכה כיסא בטיחות מיוחד. בנוסף, היא זולה יחסית וכמעט אינה יוצרת התראות שווא. מבחינת הסטודנטים, התגמול העיקרי על מאמץ הפיתוח הוא ההערכה, שהמערכת תצמצם באופן משמעותי את התופעה המסוכנת של שכחת ילדים ברכב.
 
בתמונה למעלה: המערכת המותקנת ברכב
בתמונה למטה: המערכת מותקנת ברכב מול כיסא הילד
בתמונה למטה: מפתחי המערכת הסטודנטים אדם ברחק (מימין) ואסף יצחק
צילום: דוברות הטכניון

מערכת למניעת שכחת תינוקות ברכב יחצ דוברות הטכניון

מפתחי ה מערכת למניעת שכחת ילדים יחצ דוברות הטכניון

 
 



 
 
Bookmark and Share